1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اسامی خودروهایی که کمترین رضایتمندی را در ایران دارند

اسامی خودروهایی که کمترین رضایتمندی را در ایران دارند

11 بهمن 1396
  • 13
  • 33610

مصرف‌کنندگان از خودروهای سایپا 111، تیبا هاچ‌بک، برلیانس اچ 320 اتوماتیک، رنو سیمبل، سراتو اتوماتیک، سوزوکی گراند ویتارا اتوماتیک و سورنتو؛ کمترین میزان رضایتمندی را در گروه‌های قیمتی این خودروها دارند.

روز گذشته شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش وضعیت رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری (داخلی و وارداتی) عرضه شده در نیمه اول امسال را منتشر کرد.

 اسامی خودروهایی که کمترین رضایتمندی را در ایران دارند

این شرکت در بررسی خود رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری را در هفت دسته قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان، ۱۲۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان و بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان بررسی کرده است.

تحلیل این گزارش نشان می‌دهد که در گروه خودروهای با سطح قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، سایپا ۱۱۱ (سایپا) کمترین میزان رضایتمندی مشتریان را کسب کرده و تنها ۶۲۵ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز رضایتمندی مشتریان را کسب کرده است.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، تیبا هاچ‌بک (سایپا) در قعر جدول رده‌بندی قرار داشته و تنها ۶۶۲ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز را کسب کرده است.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، برلیانس اچ ۳۲۰ اتوماتیک (پارس خودرو) در قعر جدول رده‌بندی قرار داشته و تنها ۶۷۸ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز را کسب کرده است.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز، رنو سیمبل (نگین خودرو) کمترین میزان رضایتمندی مشتریان را به دست آورده و تنها ۶۹۱ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز را کسب کرده است.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان، سراتو اتوماتیک (سایپا) در پایین‌ترین وضعیت رضایتمندی مشتریان قرار داشته و تنها ۷۱۶ امتیاز از ۱۰۰۰ را کسب کرده است.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۱۲۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان نیز، سوزوکی گراند ویتارا (ایران خودرو) کمترین میزان رضایتمندی مشتریان را کسب کرده و تنها ۷۲۲ از ۱۰۰۰ امتیاز را کسب کرده است.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان، سورنتو (اطلس خودرو) در قعر جدول رده‌بندی قرار داشته و تنها ۷۷۴ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز را کسب کرده است پس از سورنتو نیز رنو تلیسمان و کولیوس در رده‌های بعدی نارضایتی قرار دارند.

 اسامی خودروهایی که کمترین رضایتمندی را در ایران دارند

منبع ایسنا



نظرات

  • پروین پروین (2 اردیبهشت 1397 ساعت 14:11)

    من پژو پارس tu5 خریدم، مزخرف
    روکش داخلی درها از بدترین پلاستیک ممکن و با فاجعه ترین قالب ساخته شده.
    از کلاج و دنده که اصلا نگو، قابل اصلاح هم نیس چون گیربکس 405 رو خوروندن بهش
    سقف ماشین موقع بارندگی از داخل نم میکشه
    و اگه شیشه های عقب پایین باشه، آب از رو سقف میریزه داخل ماشین

  • مجید مجید (26 فروردین 1397 ساعت 08:47)

    عکسی که گذاشتین ربطی به مطلب نداره

  • فرید فرید (9 فروردین 1397 ساعت 00:57)

    رنو هر چقدر هم ماشین های خوب و با کیفیتی تولید بکند ، بخاطر نمایندگی بی کیفیت و ضد مشتری مداری که در ایران دارد هیچ گاه خودرو محبوبی نخواهد شد ! متاسفانه ......

  • مهدی مهدی (15 بهمن 1396 ساعت 08:00)

    فک کنم هرکی بیشتر باج داده بیشتر نمره گرفته تابیادبالا

  • زمانی زمانی (13 بهمن 1396 ساعت 22:52)

    بنده خودم برلیانس اتوماتیک 330 دارم بسیار خودرو با کیفیت و خوبی هست تا حالا 50 هزار کیلومتر هم باهاش رفتم. فقط روغن و فیلتر از ماشین عوض کردم وخیلی راضیم.

  • من من (12 بهمن 1396 ساعت 16:11)

    بنز و بی ام و یادتون رفت؟؟؟!!!!!

  • سعید سعید (11 بهمن 1396 ساعت 22:37)

    این چه نظر سنجیه !!
    چه کلاسایی از خودرو با هم مقایسه شدن !!!
    تو ماشینای شاسی که سوار شدم تو این رنج قیمت سورنتو از همه بالاتر بوده البته از این بالاتر هم هست ولی نه در ایران
    وقتی به ماشین چینی میگن خوب چه انتظاری میشه داشت آخه البته نه در نظرسنجی کلا در بین مردم

  • amir amir (11 بهمن 1396 ساعت 19:50)

    کولئوس و تالیسمان دیگه چرا؟؟؟؟!!!

  • مجید مجید (11 بهمن 1396 ساعت 18:09)

    3 ماهه ساینا از سایپا گرفتم 4 بار رفتم گارانتی
    در حال حاضر بخاری کار نمیکند
    درب صندوق با ریموت سایپا باز نمیشود
    قفل مرکز گاها عمل نمیکند
    چراغ سقف به هنگام بسته شدن درب ها روشن می ماند
    چراغ مه شکن سمت چپ روشن نمیشود
    دنده عقب به سختی جا میرود و صدای بدی می دهد.
    مصرف بنزین در هر 100 کیلومتر بدون روشن بودن متعلقات 13.5 لیتر می باشد.
    این است مشتری مداری؟؟؟؟
    این است حق الناس؟؟؟؟
    با این مقدار پولی که برای ساینا دادم خدمتی معادل فرقان دریافت کرده ام.هفته بعد مجدداً برای گارانتی میروم اگر رضایتم کسب نشود چنان تبلیغاتی در محیط مجازی انجام خواهم داد که همگان ذوق کنید.

    عادل عادل (22 فروردین 1397 ساعت 02:06)

    قبل از دنده عقب یک لحظه بزن دنده دو دوباره بزن عقب، راحت جا می ره
    چراغ سقفی هم با تأخیر خاموش میشه، اگه نشد احتمالا کلیدش اشکال داره.
    نمایندگی برات کاری نمیکنن خودت اشکال را پیدا کن، بعد برو بگو همان اشکال را برطرف کنند.

    sudndffg sudndffg (26 فروردین 1397 ساعت 08:00)

    این فرقان که فرمودین چیه؟ نکنه منظورتون فرغون هست؟!

  • mm mm (11 بهمن 1396 ساعت 13:42)

    207یادتون رف

  • علی علی (11 بهمن 1396 ساعت 11:50)

    پس فاجعه است