1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید غیرقانونی است

تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید غیرقانونی است

19 آذر 1397
  • 13

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف و اعلام قیمت های جدید خودروسازان اقدام کند چرا که تاخیر در این زمینه منجر به زیان بیشتر خودروسازان شده و معادل آن سود نصیب واسطه ها خواهد شد.


امیرحسن کاکایی با اشاره به اقدام اخیر خودروسازان در اعلام قیمت های جدید 4 خودرو تصریح کرد: اقدام خودروسازان پس از ماه ها که مواد اولیه و سایر هزینه ها با افزایش روبرو بوده، اقدام درستی بوده و در این شرایط روند فعالیت سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جای تعجب دارد. اگر قرار است قیمت ها ثابت باقی بماند باید از سوی این سازمان به صورت رسمی همراه با دلایل ثابت ماندن قیمت ها اعلام شود و در نهایت راهکاری برای ادامه حیات خودروسازان پیش بینی شود.


وی با تاکید بر این که تاخیر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اعلام قیمت های جدید مشخص نیست، تصریح کرد: هرچند افزایش قیمت ها به مصرف کنندگان واقعی فشار وارد می کند اما تعیین تکلیف نکردن قیمت های جدید نیز مشکلی را حل نخواهد کرد و همچنان مصرف کنده واقعی خودروها را گران می خرد و تولیدکنده نیز زیان می دهد.


این کارشناس صنعت خودرو پیش فروش های محدود از سوی خودروسازان را تلنگری برای این صنعت دانست و اعلام کرد:تاخیر سازمان حمایت در تعیین تکلیف قیمت های جدید صنعت خودرو غیرقانونی است و لازم است این سازمان مانند سایر کالاها دست به اقدامی بزند تا مانع از ورشکستگی خودروسازان شود چرا که در حال حاضر خودروسازان تولید همراه با زیان دارند.


کاکایی یادآور شد: خودروسازان ویترین موضوع هستند و بیش از هزار شرکت قطعه سازی پشت این موضوع قرار دارند و به کسانی که مخالف صنعت خودروهستند یادآوری می کنم در صورت تعطیلی صنعت خودرو به هر دلیل، مجموعه ای از صنایع با هم فرو خواهند ریخت. برای نمونه در حال حاضر خودروسازان تنها مصرف کننده ورق های خاص قولادی هستند که در صورت نابودی صنعت خودرو، این صنعت نیز با چالش جدی مواجه خواهد شد.


وی پیشنهاد کرد که ارز 4200 تومانی نه تنها به واردات مواد اولیه خارجی بلکه به مواد مصرفی داخلی نیز اختصاص یابد چرا که در حال حاضر مواد اولیه داخلی به شدت افزایش یافته و اگر تنها قیمت ارز با افزایش همراه بود این موضوع قابل کنترل بود اما هم اکنون همه موارد با یکدیگر افزایش یافته است.


عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: مدیران صنعت خودرو باید تصمیم بگیرند که یا نسبت به تعدیل نیرو و همچنین تعطیلی واحدهای خود اقدام کرده و یا جبران افزایش قیمت ها را با تعیین قیمت جدید و منطقی انجام دهند تا دچار زیان نشوند که راه حل دوم منطقی تر است حتی به قیمت غیر قانونی بودن این اقدام.



نظرات

  • شهرام شهرام (20 آذر 1397 ساعت 01:49)

    برو بابا دلت خوشه کدوم قانون ؟! تا وقتی خودشون بزرگترین دلالهای خودرو هستند همه ی این حرفها کشکه

  • خما خما (20 آذر 1397 ساعت 01:09)

    سازمان حماقت !!!!

  • حامی حامی (19 آذر 1397 ساعت 16:19)

    اسم دانشگاه رو چرا خراب میکنی بی سواد فردا ما نمیتونیم سرمون بالا بگیریم چرا بدون اطلاعات اظهار نظر میکنی ؟ البته تقصیر نداری تریبون گیرت افتاده داری اورد میدی بهت پشنهاد میکنم از اسم دانشگاه استفاده نکن. برات گرون تموم میشه....

  • ایرانی ایرانی (19 آذر 1397 ساعت 13:29)

    بابا جمع کنید مملکت رو کم غارت کردین. بنظرتون ریدنتون به ایراننمون بس نیست ایا. کمرگ باز کنین تا ببینین کسی این آشغالا رو میخره یا نه . مردم ناچارن ماشین بخرن این وسط یه عده دارن خون مردمو میمکن. بس کنین دیگه.

  • محج محج (19 آذر 1397 ساعت 12:51)

    آقای کاکایی خیلی راست میگی ثابت کن که طرفدار خودروسازان نیستی ،آخه تو دیگه چه میگی اصلا میدانی چه خبر در خودروسازی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمی دانی حرف نزن !

  • حسین حسین (19 آذر 1397 ساعت 11:16)

    این آقا حتما از گرونی خودرو منتفع می شود والا اینطور حرف نمی زد آزادی قیمت خودرو زمانی که واردات آزاد باشه وتعرفه منطقی باشد معنی داره والا این انحصار فقط به ضرر مردمه

  • Hamid Hamid (19 آذر 1397 ساعت 11:09)

    کرگدن با همون پراید از روش ردبشی،
    دزد بیشرف،خودش از اعضای خودروسازیه
    کریه المنظر

  • ایرانی ایرانی (19 آذر 1397 ساعت 09:51)

    انسان چقدر باید بی غیرت باشه همش دم از گرونی بزنه و از دو خودرو ساز فاسد طرفداری کنه (به نظر من خریدنت)فساد و رانت تو خودرو سازها سال 93 ثابت شد ولی با لابی جلوشو گرفتن همین الانم یه انسان با شرف پیدا کنه وتحققیق وتفحص کنه از این دو خودرو ساز میفهمه کهخ چقدر سودهاشونو مخفی کردن و خوردن و اعداد ارقام حسابرسیشون هیچ کدوم واقعی نیستش،میدونم نشرش نمیدی ولی اگر انسان آطاد ه ای هستی که نسبت به ایران و دینت غیرت داری حداقل پیگیری کن ،یه خبرم از رانت وفسادشون بزار ،به خدا نترسین ،اگر به فکر مردم نباشن مردم یه روزی خونشون به جوش میادش،الان تو فرانسه به خاطر مالیات ببین چیکار کردن فکر نکن مردم ایران نمیکن ،بدتروشو بلدن و داره فشار گرونی بهشون بد فشار میاره که از خود بی خود بشن

  • حسن حسن (19 آذر 1397 ساعت 09:50)

    اخرش که چی؟ تا چند سال این مثلا صنعت با مدیریت ایدعولوژیک و قدیمی و فرسوده رو میخواید به بهانه اشتغال سرپا نگه دارید؟ تا الان پول نفت رو تزریق میکردین که سرپا مونده و حالا که تحریم نفتی شدین موندین چیکار کنید. اخرش هم همون سیاست اروم چرب کن بده توش رو به کار خواهید گرفت. سیاست نه سیخ بسوزه نه کباب که مدیریت ایرانی اخرش به همونجا ختم میشه. احسند به تحریمهای نفتی که حداقال باعث میشه واقعیت ها برای مردم روشن بشه

  • ایرانی ایرانی (19 آذر 1397 ساعت 09:43)

    حاظرم با دو پا برم رو قران ک کاکایی از مافیای خودرو خودش و دستش با خودرو ساز تو یه کاسه س

  • امیر امیر (19 آذر 1397 ساعت 09:39)

    خداوکیلی چهره و اسم این یارو، تمام وجود منو پر از نفرت میکنه
    خودروسازها و حامیان آنها، مخصوصا این یارو، باید به علت 40 سال بطالت، عقب ماندگی، دروغ و فریب و خون هموطنانمان و... به شدیدترین نوع ممکن محاکمه ومجازات بشن... چه برسه به اینکه بیان توی رسانه حرف از افزایش قیمت یه مشت آشغال بزنند
    از داعش بدترند اینها...

  • احمد احمد (19 آذر 1397 ساعت 09:32)

    بی شعورررر

    مشنگ مشنگ (20 آذر 1397 ساعت 01:12)

    1837کاش فقط شعور نداشت
    این مردک هیچی ندار است نه وجدان ، نه مردانگی ، نه عقل و نه مروت ....