1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تایید وزیر صنعت برای فروش فوری خودروها با 5 درصد زیر قیمت بازار

تایید وزیر صنعت برای فروش فوری خودروها با 5 درصد زیر قیمت بازار

26 آذر 1397
  • 27

وزیر صمت گفت:­ ­­برای تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمولی، پیش بینی شده خودروها با 5 درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره ۵ درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار برسیم.

رضا­ رحمانی امروز در جلسه کمیسیون اصل 90 که با موضوع بررسی مسائل مربوط به خودرو برگزار شد اظهار داشت:­­ ­­برای تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمولی پیش بینی شده خودروها با 5 درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره 5 درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار برسیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل کمبود نقدینگی با کاهش تولید یا تولید ناقص در خودروسازی ها مواجه هستیم گفت: دیروز ­جلسه ای با معاون اول رئیس‌جمهور درباره تامین نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان داشتیم که در این خصوص تصمیم‌گیری شد و این تصمیم به افزایش تولید کمک خواهد کرد.

رحمانی افزود:­­ در یکی دو هفته گذشته روند نزولی کاهش تولید متوقف شده و در روزهای آینده افزایش تولید بیشتری خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:­ در عین حال،­ بسته ای طراحی شده تا در بلند مدت مشکلات صنعت خودرو به طور اساسی برطرف شود.

وی اضافه کرد:­­ تفاوت قیمتی که بین بازار با قیمت کارخانه ایجاد شده سودش نه به جیب خودروساز می رود نه به جیب مردم.


میزان تولید خودرو در حال بهبود است

وزیر صنعت،­ معدن و تجارت گفت:­ وضعیت تولید در صنعت خودرو در حال بهبود است و تلاش می‌کنیم که میزان تولید خودرو افزایش یابد و مشکلی برای تامین خودرو نباشد.

رضا ­­رحمانی پس از جلسه مشترک با کمیسیون اصلا 90 افزود:­­ خودروسازان متعهد شده‌اند همه تعهدات خود را بر اساس قراردادهایی که با مشتریان دارند انجام دهند.

وی­ با بیان اینکه آخرین تصمیم درباره قیمت خودرو به شهریور باز می گردد گفت:­ مصوبه آن زمان،­ این بود که خودرو در حاشیه بازار عرضه شود و به تدریج قیمت بازار کاهش یابد هر بار قیمت 5 درصد کمتر از دفعه پیش عرضه شود تا قیمت در نهایت به تعادل مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسد.

وی اضافه کرد: ­­در ماه‌های گذشته به علت کاهش تولید، ​­اجرای این مصوبه امکان نداشت­ اما اکنون با افزایش تولید،­ میزان عرضه بیشتر خواهد شد و در این صورت ­هم به تعهدات خودروسازان عمل خواهد شد و همچنین با عرضه بیشتر قیمت کاهش خواهد یافت.

وزیر صنعت،​ معدن و تجارت گفت: ­اینها در حالیست که بسته جامعی برای صنعت خودرو تهیه شده که رویکرد آن حمایت از تولید داخلی،­ افزایش تولید،­ افزایش کیفیت و متعادل کردن قیمت است.

وی با اشاره به اینکه­­ در این بسته باید رابطه بین خودروساز و قطعه‌ساز بازنگری ­شود افزود:­­ این بسته در نهایت باید منجر به اصلاح ساختار ها و وضعیت فعلی خودروسازی کشور ­شود تا هر از چند گاهی شاهد نوسانات در این صنعت نباشیم.

منبع تسنیم


نظرات

  • رحمان محمدی اصل رحمان محمدی اصل (28 آذر 1397 ساعت 13:10)

    خودرو سازان با احتکار خودروهای تولید شده ، قیمت خودرو را بیش از 2 برابر افزایش دادند و علیرغم اینکه انبارهای احتکار کشف و تصاویر آن از طریق رسانۀ ملی پخش شد ولی هیچ گونه برخوردی نشد و آقای رضا رحمانی در مقام وزیر صمت اعلام می کرد 20 درصد قطعات خودرو وارداتی است پس چرا با گرانی ارز ، قیمت خودرو بیش از 2 بربر افزایش یافت و حال که نرخ دلار از 20 هزار تومان به کمتر از 10 هزار تومان کاهش یافته چرا قیمت خودرو کاهش نیافته و مهمتر اینکه خودرو سازان برای اینکه بتوانند قیمت خودرو را بالا نگه دارند با ترفندی شورای رقابت را دور زدند و سازمان حمایت نیز قیمت گذاری خودرو را با وعده وعید و امروز و فردا کردن به تعویق انداخت و علرغم اینکه عقلاً و قانوناً می بایست قیمت خودرو نیز مثل هر کالایی دیگر مشخص می شد تا در صورت گرانفروشی برخورد شود ولی بر خلاف مسلّمات عقلی و برخلاف قانون از قیمت گذاری خودداری و اعلام نمود با افزایش تولید ، قیمت کاهش خواهد یافت !!! هر چند با قیمت گذاری می شد جلوی فساد و گرانفروشی را گرفته و حقوق مصرف کننده را حفظ نمود و آن وقت شرکت های خودروساز مثل همۀ بنگاههای اقتصادی دیگر مجبور می شدند با افزایش کیفیت ، تولیدات خود را افزایش داده و سود بیشتری کسب کنند ولی گویا حفظ *********************************** ایجاب نمود تمام فرمول های عقلی ، شرعی و قانونی را کنار گذاشته و دست تولید کننده ، وارد کننده و دلالان را در تعیین قیمت آزاد گذاشته و اکنون خودرو تنها کالایی در کشور است که بدون نرخ تولید و بدون نرخ فروخته می شود

  • حسین حسین (27 آذر 1397 ساعت 19:46)

    مرگ بر ظلم و ظالم ، مرگ بر اینهمه بی عدالتی

  • عابد عابد (27 آذر 1397 ساعت 10:17)

    تنها راه پایان دادن به این ماجراها و دزدی ها نخریدن ماشین صفره وسلام...
    من که نمیخرم من نسل سوخته انقلابم دهه شصتیم خوشی به ما نیومده خدا جوابشونو بده که میده ان شالله...

  • مهدی مهدی (27 آذر 1397 ساعت 08:14)

    واردات راآزادکنیدوبعد خودروسازان راهم آزادکنید که رقابتی عمل نماینددرغیراینصورت جناب وزیرفقط مردم بایدهزینه این تصمیم هاراپرداخت نمایندودلالان وخودروسازان خوش باشند

    فرزاد فرزاد (28 آذر 1397 ساعت 19:54)

    اینا اگه واردات رو آزاد کنن اونقدر نرخ ارز رو بالا میبرن که آدم اوخ بشه تا عطاش رو رو لقاش سوار کنه!!تعیین هزینه‌های جانبی جادویی دیگه بماند؟

  • ایرانی تنها ایرانی تنها (27 آذر 1397 ساعت 07:44)

    با سلام.مقصر اصلی کسانی هستند که ماشین دارند و برای تنوع ماشین صفر میخرند اخه این فرغون ها چه فرقی میکنه که مدلش 87 باشه یا 97 یه مدت دست نگه دارین رو دست خودشون و دلالاشون بمونه بعد حتما مبینیم 50 درصد زیر قیمت بازار میدن

  • مراد مراد (26 آذر 1397 ساعت 23:59)

    ای آقا میگفت افزایش قیمت معقول خواهیم داشت و خبر قیمت پنج درصد زیره حاشیه ی بازار کذبه .. مردن مردا قدیم دیگ الان ارزش حرف با ..... در ی حد شده

  • حمید حمید (26 آذر 1397 ساعت 23:11)

    عجب فرمول سختی!!!!!!!چقدر ز۸مت کشیدید
    واقعا که شرف**************

  • علی علی (26 آذر 1397 ساعت 22:38)

    و البته منم تایید میکنم زنده باد راستگو و حامی حقیقت طلب و مردم ...و ******************************************************************************************************************************************** ...البته میدونم شما راستگویی ...منظورم به ***********************

  • محمد محمد (26 آذر 1397 ساعت 22:36)

    واقعا اینا خودرو سازند ایران خودرو از روز اول با ***** شروع کرد رفت دنبال خودروهایی که دیگه هیچ جای دنیا تولید نمیشه تا دستش برای اخ**** باز باشه و چون دولتی هست هیچ کاریش ندارن و ما الان باید بابت ماشینایی که همه جای دنیا از رده خارج شدن طبق دستورالعمل دلالها (که خودشونن)منهای ۵درصد فرغون ملی رو تحویل بگیریم اونم با چند ماه تاخیر که اونم به خاطر حمایت از مصرف کننده تا ۸ ماه طبیعیه...اینا استعدادای ایرانن قبل از اینکه مدیر باشن

  • مهدی اسفندیاری قره قشلاقی مهدی اسفندیاری قره قشلاقی (26 آذر 1397 ساعت 21:12)

    آقا اول به قراردادهائی که موعد تحویلشان گذشته خودرو اش را واگذار کنید بعد به فکر گرانی اش باشید عدم پایبندی به قرارداد توسط ایرانخودرو مانند پایبندی ترامپ به برجام است اعتماد مردم به دولت را با این کارها از بین بردید وزیر عقل کل

  • سعید سعید (26 آذر 1397 ساعت 20:42)

    آخر اینم شد منطق ۵ درصد پایین بازار بعد هر بار ۵ درصد زیر حاشیه تا قیمت بدست بیاد؟؟؟؟!!!!قیمت تمام شده که کاری نداری بدست آوردن نشان. لابد شما مابه‌التفاوت التفات را بخورید خوبها ولی مردم نه؟!آخر کسی نیست بداد مردم برسه.....آنایی که ماهها پیش با هزار آرزو ثبت نام کردن چه خاکی بریزن سرشون....

  • Ali Ali (26 آذر 1397 ساعت 20:36)

    وقتی حرف از بستن خط تولید ایرانخودرو وسایپا مخصوصا پراید بدلیل بی کیفیت بودن محصول هست آقایوون میگن همه قطعات در داخل تولید میشه وچند میلیون بیکار خواهیم داشت ولی وقتی که ماشینی که چند ماه هست فروخته شده طبق قرار داد باید تحویل بدن میگن تحریم هستیم وقطعه نداریم .وبازار رو خالی میکنن قیمت رو بالا میبرن
    رسیدگی دولت ونظارت مجلس کجاست . چرا کسی پیگیر نیس خدایااااااااااا دردمون رو به کی بگیم.

  • یک شهروند ایرانی یک شهروند ایرانی (26 آذر 1397 ساعت 20:19)

    و سیعلم الذین ظلمها ای منقلب ینقلبون
    خدایا ریشه ظلم را بکن!

  • dflg dflg (26 آذر 1397 ساعت 19:36)

    تا کی باید گروگان گیری خوروسازهای داخلی ادامه پیدا کنه.تعرفه گمرکی واردات خودرو رو حذف کنید ببینیم کی خودروی ایرانی میخره.چرا باید خودروساز داخلی خودروی بی کیفیت و بدون هیچ ایمنی رو به مردم تحمیل کنه بدون هیچ رقابتی.وقتی میشه با پولی برای خودروهای ایرانی میدیم خودروی خیلی باکیفیت تر و ایمن تر خارجی تهیه کنیم.تیبا در عراق 900 دلار در ایران بالای چهل میلیون

  • احمد احمد (26 آذر 1397 ساعت 17:10)

    ما شهید دادیم تا درکشور درآسایش و رفاه باشیم نه اینکه دزد ها بهمون بزنن

  • محمد محمد (26 آذر 1397 ساعت 16:00)

    وزیر بد*****.

  • حسین حسین (26 آذر 1397 ساعت 13:57)

    از این وزیر چیزی به جر این هم بر نمی آید. همه دلال و کاسب هستند در این کشور

    علی علی (26 آذر 1397 ساعت 20:09)

    از این پس شورای قیمت گذاری و نظارت بر قیمت خودرو ها به مجمع دلالان بنگاه سر خیابان تغییر نام یافت .یعنی از این پس قیمت خودروهای کارخانه ها در بنگاهها و نمایشگاها مشخص خواهد شد. هر چه بنگاه بالاتر کارخانه بالاتر . گمان میکنم شرکتهای خودرو ساز نصف کارمندان خود را روانه بنگاهها کنند تا قیمت خودرو هر روز افزایش یابد . چه معیار درستی رو انتخاب کرده اند برای قیمت خودرو . افرین بر این هوش و ذکاوت.

  • شادابی شادابی (26 آذر 1397 ساعت 13:43)

    قیمت بازار رو دلال ها تعیین میکنن یعنی حکومت میخواد با توجه به کار دلال ها قیمت گذاری کنه وکشور داری کنه ؟این هم حتما با عدالت اسلامی منافاتی نداره!

    علي علي (26 آذر 1397 ساعت 23:10)

    ايشون وزير دولتي هستن كه خودمون انتخابشون كرديم ربطي هم به عدالت اسلامي نداره خودرو هرچه گرونتر فروخته بشه پول بيشتري به جيب دولت ميره

  • p-s p-s (26 آذر 1397 ساعت 13:15)

    متاسفیم برای مسئولینی که به جای رسیدگی به مشکلات خریداران پیش فروشی که در سایه بی تدبیری مدیران ناکارآمدش ،صنعت خودروسازی را به این روز انداخته،حمایت میکند!چرا به درد دل مردمی که از مدتها پیش پول پیش فروش را پرداخته اند هیچکس رسیدگی نمیکند!

  • وحید وحید (26 آذر 1397 ساعت 12:53)

    آقای!!وزیر بخدا گی احد و واحد روزی باید جواب این ظلمت را به مردم بدهی. من که از تو نمی‌گذرم . امیدوارم و مطمئن هستم خدا هم از تو نمی‌گذرد.