1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. رفع مشکلات خودرو با افزایش تولید و فروش به نرخ 5 درصد کمتر از بازار

رفع مشکلات خودرو با افزایش تولید و فروش به نرخ 5 درصد کمتر از بازار

27 آذر 1397
  • 9
  • 4955

وزیر صنعت گفت: تولید خودرو داخلی در مقطع زمانی مشخص با کاهش مواجه شده بود، اما طی سه هفته اخیر جلوی روند کاهشی گرفته شد و تیراژ تولید بالاتر رفته است.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون آخرین تغییرات قیمت خودرو داخلی با توجه به اعلام تصویب افزایش 70 الی 130 درصدی قیمت خودرو داخلی در سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان گفت: در جلسه صبح روز دوشنبه قرار نبود در مورد قیمت خودرو تصمیم گیری شود زیرا این تصمیم پیش‌تر گرفته شده و طی بخشنامه‌ای سه ماه قبل ابلاغ شده است.

رحمانی با بیان اینکه موضوع قیمت فروش خودرو به کمتر از 5 درصد قیمت بازار هم اکنون مطرح نیست، افزود: بنا است فاصله‌ای که بین فروش خودروساز و بازار آزاد بوده را بتوان رفع کرد، به طوری که اگر با قیمتی کمتر از 5 درصد بازار عرضه کردند بتوانند در مرحله بعد تا 5 درصد قیمت‌ها نیز پایین بیاورند.

به گفته وی، هدف این بوده که قیمت بالا را پایین بیاورند، در حدی که متعادل شود، نه به قیمتی که پیش فروش می‌کرده‌اند.

به گفته رحمانی، افزایش قیمت بخشنامه ای بوده که سه ماه قبل ابلاغ شده منتهی وزارت صمت می‌بایست بررسی‌هایی انجام می‌داد و سازمان حمایت مدارک خودروسازان را بررسی می‌کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در عین حال کارگروه تنظیم بازار نیز در برخی موارد مسئول بوده و جلسه صبح امروز برای بررسی بسته خودرو و چگونگی وضعیت فعلی این صنعت بوده است.

وی با بی پاسخ گذاشتن این پرسش که چه تمهیداتی برای حمایت از مصرف کننده و تقویت تقاضا اندیشیده شده، به وضعیت تولید خودروسازان اشاره کرد و گفت: تعهدات خودروسازان و عمل به تعهدات خودورهای پیش فروش شده نیز در جلسه امروز بررسی شد. در مقطع زمانی مشخصی متاسفانه تولید خودرو داخلی با کاهش مواجه شده بود، اما طی سه هفته اخیر جلوی روند کاهشی گرفته شد و تیراژ تولید بالاتر رفته است.

وزیر صمت ادامه داد: افزایش تولید علاوه بر انجام تعهدات پیش فروش، بر روی افزایش کیفیت و حتی کاهش قیمت در آینده نیز می‌تواند تأثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه فروش خودرو داخلی تا 5 درصد زیر قیمت بازار می‌تواند عرضه و قیمت را متعادل کند، افزود: در ادامه مصوبه‌ای که ابلاغ شده همه خودروها نباید حتماً زیر 5 درصد قیمت بازار و یا قیمت پیش فروش شده خودرو سازها در بازار تعیین شوند، این در حالی است که خودروسازان داخلی تا کنون حدود 8 ماه برای فروش مشکل دارند.

رحمانی در برابر این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که قیمت بازار نیز همزمان با فروش خودرو در کارخانه، بالاتر نرود، گفت: برای اطلاع رسانی در رسانه‌ها برنامه ریزی شده و باید حتماً کارشناسی شود، بنابراین نمی‌توان در یک مصاحبه همه زوایای آن‌را بیان کرد.

منبع فارس



نظرات

  • فاطمه فاطمه (2 دی 1397 ساعت 14:36)

    آقای وزیر همسر من باحقون قانون کار باید چندسال کارکنه تا بتونه یک لگن ازسایپا یاایران خودرو بخره امیدوارم زنده باشم و جواب ظلمی که بامردم می کنید ببینم

  • سِکته سِکته (27 آذر 1397 ساعت 16:09)

    خدایا شکرت.

  • احسان احسان (27 آذر 1397 ساعت 15:55)

    امیدوارم که خداوند حق ما کارگرها رو از کسی بگیره که فقط بدنبال سود خودشه. مایی که خرج نون شبمون رو بزور در میاریم اصلا فکر کریدید که من اگه بخوام یه پراید دسته دوم بخرم باید خودم و خانوادم یکسال رو باید روزه بگیرم.انصافتون کجاست دنیا پرستان.

  • مهدی مهدی (27 آذر 1397 ساعت 15:45)

    اصلا ملاک قیمت گذاری رو بگذارین بدهی های خودروساز تقسیم بر مشتری و ازش بگیرین کی به کیه قیمت تمام شده خودرو نقشی نداره ..****** حق مسلم خودرو سازاس ..

  • علی علی (27 آذر 1397 ساعت 15:00)

    آقای وزیر چرا فکر می کنید مردم نمی فهمن؟؟؟؟؟؟؟ به مردم اینقدر توهین نکنید، تک تک سیاست های شما برای مردم روشنه، مردم باید جون بکنن و پول در بیارن و بدن برای سود آوری خودروسازان.
    چه تحولی تا حالا تو کیفیت خودرو ایجاد شده، فقط هر ساله قیمت خودرو باید اصلاح بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    عین بی شرمی و وقاحت و خیانته در حق مردمی که انتظار دارن از حقشون دفاع بشه.
    چرا برای تصمیم گیری فقط خودروسازا باید باشن، مصرف کننده هیچ حق و حقوقی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • مهدی مهدی (27 آذر 1397 ساعت 14:33)

    سیاست این چند ساله وزارت صنعت و خودروسازان دوباره اجرا خواهد شد: عرضه نکردن خودرو به بازار ، ایجاد جو روانی و گرانی خودرو در بازار، خرید قطعات با وام تعاونی بدون سود، خرید قطعات با ارز دولتی ، افزایش قیمت به بهانه افزایش قیمت دلار و نبودن قطعه، چه گلی به سرما زده صنعت خودرو که حالا باز هم به بهانه احیای آن مردم باید بسوزند آقای وزیر محترم

  • صادق صادق (27 آذر 1397 ساعت 14:18)

    همه این توجیهات جناب وزیر صرفا این مفهوم را در پی داشت که بله گران میکنیم و حداقل بین 70 تا 130 درصد هم گران میکنیم و هیچ تدبیری هم نداریم که در بازار آزاد بازهم قیمتها گرانتر نشود و هر خودروی بیکیفیتی را هم دلمون خواست 5 درصد زیر قیمت بازار آزاد که مسببش نیز خودمان بوده ایم به آنها میندازیم چون مردم حقشون همین ماشینهای سایپا و ایران خودرو است،ضمنا در پایان نتیجه اینست که چرا در همه حال این خودرو سازان از مردم بینوا طلبکار هستند و دایم منت ارزان فروشی و کیفیتشون را مینمایند؟ !!!!

  • پ-س پ-س (27 آذر 1397 ساعت 11:28)

    مسئولین محترم خودشان هم میدانند این کارهایشان هیچ دردی از مردم دوا نمیکند واین راهش نیست که جواب اعتماد مردمی را که نصف قیمت خودرو را درسال 96 پرداخته اند،اینگونه پاسخ دادن ،نهایت بی انصافی وناجوانمردی است.مردم آزرده خاطر هستند ازنمایندگان مجلسی که سکوت کرده اند درمقابل وزارتخانه ای که می خواهد تاوان بی تدبیری وناکارآمدی مدیرانش از جیب خالی مردمی پرداخت شود که در هزینه های روزانه خود درمانده اند.

  • امیر امیر (27 آذر 1397 ساعت 10:00)

    اگر هرگونه افزایش قیمت برای این آشغالها اعمال شود، به محض تحویل گرفتن ماشین، همونجا جلوی نمایندگی آتیشش میزنم که همه دنیا بفهمن چقدر ************** هستید که لگن با تکنولوژی 40 سال پیش رو 5 برابر قیمت واقعی به ملت میندازید