1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بازار خودرو در انتظار اعلام قیمت های جدید ، مشتریان تشنه عرضه

بازار خودرو در انتظار اعلام قیمت های جدید ، مشتریان تشنه عرضه

1 دی 1397
  • 9

باید پذیرفت که بازار خودرویی ایران همانند هر بازار دیگری چشم به بازیگران اصلی خود دارد. گذشته از آنکه خودروسازان بنام ایرانی تحت سیاست‌های اخیر اقتصادی و تجاری کشور ملزم به تغییر رویکرد عرضه و تقاضای خود شده اند، باید پذیرفت خریداران واقعی تا زمان بازگشت ثبات و تعادل در عرضه و تقاضا اقدام به تصمیم گیری و خرید نخواهند کرد.

بازار منتظر قیمت‌گذاری قطعی است، تا مشتریان بتوانند با اطمینان خاطر تصمیمات نهایی خود برای خرید را منطبق با شرایط درآمدی خود اتخاذ کنند.

عدم عرضه پیوسته در بازار در ماه های گذشته مشتریان واقعی را برای عرضه منتظر نگه داشته است، هر چند که این فرصت پیش آمده مجال خوبی برای جولان دلالان بود تا با بازارسازی و ایجاد موج های کاذب سواری گرفته و مشتریان را به هر سوی هدایت کنند.

در عین حال نیز با توجه به وضعیت پیش رو و با در نظر گرفتن افزایش 50 تا 120 درصدی قیمت محصولات برخی از شرکت های خودرویی، به نظر می‌رسد که در هفته‌های آتی این روند افزایش برای سایر خودروسازان نیز رخ دهد، از سوی دیگر دولت به دنبال ایجاد آرامش در بازار ارز و به دنبال آن کاهش حاشیه و پیامدهای منفی افزایش نرخ ارز برای تولید کنندگان است و از همین حیث در قبال درخواست افزایش قیمت خودروسازان مقاومت می‌کند تا شاید از فرصت ایجاد شده بتواند شاخصه های روانی بازار را با تغییر رویکردهای تولید و صنعت همسو کرده و در عین حال کمترین ضرر را متوجه صنعت خودرو سازی و مصرف کننده نماید. ولی باید در مورد این صنعت تصمیم های بسیار کارشناسی با توجه نظر کارشناسان امین و کاربلد اخذ کرد تا این صنعت مهم که امرار معاش افراد زیادی را زیر پوشش خود دارد دچار مشکل نشود.



نظرات

  • مرتضی مرتضی (2 دی 1397 ساعت 11:22)

    تا کی باید ببینیم دولت قیدسود خودروسازی رو نزنه و از خصوصی سازی سرباز بزنه به بهانه اشتغال.مگر خصوصی سازی اشتغال بیشتری نداره؟!
    اگر خصوصی سازی میشد و هزینه های گمرکی واردات پایین میومد دیگه این شرکت ها با حمایت دولت و امثال شما رسانه ها نمی‌تونستم اینجور مردم رو بدوشن!
    در انتها هم قوه قضائیه اینجور از خودروساز و دولت حمایت نمی‌کرد!

  • مجید مجید (1 دی 1397 ساعت 20:26)

    مشتریان تشنه عرضه؟ کی کو نقی نقو نگو کجا کی با کی جوکه عباس معصومیه

  • ali ali (1 دی 1397 ساعت 16:35)

    لطفا صحبتهای دکتر ضیوا که بیشتر خبرگزاریها (جز خبرگزاریهای وابسته به دولت)آن را پوشش دادند.. ما که هزاران بار در روز به خود ناسزا میگوییم که چرا به آقای ************* اعتماد کردیم و به ایشان رای دادیم.با این تصمیمات و انتخاب وزرای یکی از یکی بهتر

  • محمد محمد (1 دی 1397 ساعت 15:30)

    خدا لعنت کنه شما رو با این شرکت های فاسد خودرو سازی ،حتما کلی پول میگیرید که این مطالب رو مینویسید و نظرات رو هم نمی گذارید خوب مطمئن باشید حمایت شماها باعث شده این خودرو سازای فاسد با مال و جون مردم بازی کنن ،شما هم توی جنایات اونا شریکین،،

  • پیشگو پیشگو (1 دی 1397 ساعت 14:12)

    اگر به قیمتهای جدید و کران شده پیش فروشها و فروش قطعی های خودروسازان دقت کنید می بینید که اینکار با هدف سنجش آستانه تحمل مردم در افزایش قیمت خودرو صفر از کارخانه هست و ثبت نام به هرشکلی برای خرید خودرو از کارخانه مهر تائید محکمی در جهت به رسمیت شناختن این قیمتها توسط مردم خواهد بود. هموطن عزیز موقعی که ما ثبت نام می کردیم قیمت و وضعیت عرضه خودرو عادی بود و از چنین روزهای مصیبت باری خبر نداشتیم و اکنون تا خرخره توی باتلاق فرو رفتیم.

  • محمد محمد (1 دی 1397 ساعت 12:52)

    نگران امرار معاش چند هزار نفر نباشید. نگران جمعیت چند میلیونی باشید که مشتری هستند.

  • علی علی (1 دی 1397 ساعت 12:39)

    هه تشنه ...هه ساقیت عالیه ..

  • مهدی مهدی (1 دی 1397 ساعت 10:34)

    با عرض پوزش ولی متاسفانه شما مطالب را مغرضانه انتخاب میکنید و به پیامهای مخاطبین را اجازه انتشار نمیدهید تحمل ملت هم حدی دارد شرکت ایران خودرو واقعا با روان مردم بازی میکند فکر نمیکنید ۴۰سال فرصت دادن برای ازمون و خطا فرصت کمی نیست این شرکتها به جای اینکه روی کیفیت و مشتری مداری پیشرفت کنند در تضییع حقوق مشتری و قانون گریزی و... توسعه پیدا کرده ..

  • امیر امیر (1 دی 1397 ساعت 10:33)

    لطفا در پاراگراف سوم به جای دلالان، بنویسید خودروسازان یا لگن سازان
    وقتی خودروسازان با اینکه قطعه دارند، عمدا عرضه رو قطره چکانی کردند، باید با آنها برخورد شود یا خیر آقایان حکومتی؛ مخصوصا قوه قضائیه

    نمیتوانید یا ******* هستید با آنها؟؟؟