1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نماینده مجلس : خودروسازان کشور در حق مردم جفا کرده‌اند

نماینده مجلس : خودروسازان کشور در حق مردم جفا کرده‌اند

خودروسازان کشور در حق مردم جفا کرده‌اند
2 دی 1397
  • 8

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: این روش که درهای ورودی کشور را بر روی خودروهای وارداتی ببندیم و با اعمال تعرفه بالا، واردات را محدود کنیم تا خودروسازان یکه تازی کنند صحیح نیست.

رضا علیزاده در خصوص وضعیت صنعت خودرو کشور و همچنین کنترل بازار خودرو، گفت: متاسفانه خودروسازان کشور در حق مردم، بیت المال و ملت جفا کرده‌اند و مقصر این موضوع شخص و یا مدیر خاصی نیست.


سنگ بنای صنعت خودرو به درستی قرار داده نشده است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنگ بنای صنعت خودروسازی در کشور به درستی گذاشته نشده و این مسیر غلط درحال ادامه داده شدن است، تصریح کرد: درحال حاضر که مشاهده می‌کنیم به بن بست رسیده‌ایم به دنبال نقاط ضعف و اشکالات موجود در صنعت خودور هستیم.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چندین سال است که کارشناسان اعلام می‌کنند رویه فعلی صنعت خودرو سازی با شیوه کنونی نادرست است، ادامه داد: این روش که درهای ورودی کشور را بر روی خودروهای وارداتی ببندیم و با اعمال تعرفه بالا، واردات را محدود کنیم تا خودروسازان یکه تازی کنند صحیح نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با صرف بیت المال و به خطر انداختن جان مردم برای خودروسازان بازار انحصاری ایجاد کرده‌ایم، عنوان کرد: صنعت خودرو تنبل به بار آمده و پاسخگوی نیاز کشور نیست و از سوی دیگر بالا بودن قیمت تمام شده محصولات آنها به واسطه بالا رفتن نرخ ارز و تورم نیست بلکه عمدتا به دلیل سوء مدیریت در سیستم به وجود آمده.


خودروسازان افزایش قیمت را به‌خوبی آموخته‌اند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه خودروسازان تاکنون به خودشان زحمت نداده‌اند تا قیمت محصولات تولیدی و هزینه‌های سربار را کاهش دهند، گفت: خودروسازان کوتاه ترین راه که افزایش قیمت و بالا بردن دریافتی از مردم است را به خوبی آموخته‌اند و راهی غیر از این را بلد نیستند.



نظرات

  • محمد محمد (3 دی 1397 ساعت 13:52)

    بی معرفتا چرا کامنت قبل من رو تایید نمیکنید! معلوم شد این کامنتایی که سریع پس از مطال گذاشته میشه هم کار خودتونه! مگ حرف بی حساب زده بودم وجدانا!؟

  • محمد محمد (3 دی 1397 ساعت 12:04)

    با سلام ، متاسفانه ***** تر از این خودروسازها که خیلی راحت زیر قول و قرار و حرفشون میزنن وجود نداره، چون از قدیم میگفتن ((مرده و حرفش)). اینا پارسال که هیچ خبری از گرونی دلار نبود از ما 25 میلیون پیش پرداخت گرفتن که طبق قانون سازمان حمایت این مبلغ باید صرف تامین قطعه میشد نه سود ******** های طویل شون، ولی خیلی راحت تو سال جدید به بهانه نبود قطعه ای که قاعدتا باید تو انبارهاشون پر میبود ، ماشین های ثبتنامی امثال بنده رو از دری پشتی نمایندگی ها چند برابر قیمت و ارزش واقعی شون فروختن و هیشکی هم بواسطه ***** پرقدرتی که در کشور دارن نگفت بهشون حتی چرا! اگر راست میگن و میخوان بازار رقابتی درست کنن ، و اگه مرد هستن اقلکم تعرفه گمرکی رو بردارن تا اقلکم اینهمه مردم بواسطه خودروهای بی کیفیت تولیدی اونا تو جاده ها کشته نشن و اگه تعرفه رو بردارن بهتون قول میدم هر دوی شرکتای عزیز نازی دولتی اگه تغییر رویه ندن ورشکست میشن و لااقل کارگرا میتونن توی حیطه ای که مملکتمون مزیت رقابتی دارن از جمله فرش و پسته و زعفران و ............ فعالیت کنند. به امید بهتر شدن شرایط زندگی همه مردم ایران .

  • حسین حسین (2 دی 1397 ساعت 16:25)

    جناب نایب رئیس، احتمالا که بنده و مردم که نباید این سیستم را که مایه عذاب همه است را دست کنیم!
    من فکر کنم این حرفها را باید به خودتان و مسئولین گوش کنید.
    البته حرف زدن که همه دارند میزنند و خرجی هم ندارد.
    تا دیرتر از این نشده به جای حرف لطفا کاری انجام بدید.

  • بهروز بهروز (2 دی 1397 ساعت 15:26)

    بایدبه این نماینده افرین گفت چون علت امرراخوب تشخیص داده. ای کاش این راوزیرجدیدنیزمیدانست.

  • حمید حمید (2 دی 1397 ساعت 14:54)

    ملت اگر شعور داشته باشم هیچ ماشینی نمیخرن . اول برادریت ثابت کن ثبت نام پارسال بدید که دلار ۳۷۰۰بود . سقوط پایگاه اجتماعی یعنی عدم اعتماد مردم به مسوولین

  • علی علی (2 دی 1397 ساعت 13:54)

    یکی باید جلو خودروسازای دلال ووزیر بی کفایت صمت رو بگیره...

  • محمد محمد (2 دی 1397 ساعت 13:44)

    احسنت به این نماینده فهمیده وننگ بر خودروسازان ووزیر ****...

  • پ-س پ-س (2 دی 1397 ساعت 11:23)

    مردم به خودروسازان اعتماد کردند ونقدینگی خود را برای حمایت ازکالاهی داخلی تقدیمشان کردند والان هم جواب اعتمادشان را اینگونه میگیرند!کجای دنیا این برخورد را با خریداران دارند؟