همچنان شاهد انتشار اخبار دربارهی جانشین خودروی پر افتخار لامبورگینی آونتادور هستیم و جدیدترین جزئیات نشان میدهند که این سوپرکار جدید در سال 2020 پدیدار خواهد شد.
لامبورگینی قبلاً اعلام کرده جانشین آونتادور از پیشرانهی 12 سیلندر تنفس طبیعی با کمک هیبریدی استفاده خواهد کرد اما به نظر میرسد ایتالیاییها کاملاً دربارهی سطح الکتریکی سازی این خودرو مطمئن نیستند. مائوریزیو رجیانی مدیر فنی ارشد لامبورگینی به اتوکار گفته است: “بحث و گفتوگو دراینباره ادامه دارد. برخی میگویند این خودرو محدوده حرکتی 20 کیلومتری داشته باشد درحالیکه برخی افراد نیز به برد 30 و 50 کیلومتری اشاره کردهاند اما ما باید خودرویی برای سراسر دنیا توسعه دهیم.”
مدل جدید از پیشرانهی الکتریکی در اکسل جلو استفاده خواهد کرد درحالیکه پیشرانهی 12 سیلندر قرار گرفته در وسط خودرو هم نیرو را به چرخهای عقب خواهد فرستاد. رجیانی میگوید این مجموعه سادهتر از میللنگهایی است که در دو اکسل جلو و عقب قرار میگیرند.
علیرغم نوآوریهای لامبورگینی در استفاده از فیبر کربن برای کاهش وزن، رجیانی معتقد است سوپرکار جدید این برند وزن بیشتری از نسل فعلی آونتادور خواهد داشت. او خاطرنشان ساخته قطعات الکتریکی بکار رفته میتوانند 200 کیلوگرم وزن داشته باشند و این موضوع را به سختی میتوان پنهان کرد.
دنیای خودرو پیشنمایشی از این قوای محرکه را در سال 2019 خواهد داشت چراکه لامبورگینی از هایپرکار تولید محدود خود رونمایی خواهد کرد. این خودرو با کد داخلی LB48H شناخته میشود. این پیشرانه 12 سیلندر هیبریدی ظاهراً قدرت ترکیبی 838 اسب بخاری خواهد داشت. در طراحی ظاهری نیز از کانسپت Terzo Millennio الهام گرفته خواهد شد. این خودروساز تنها 63 دستگاه از هایپرکار جدید را با قیمت 2.5 میلیون دلاری خواهد ساخت که همگی هم پیش از این فروخته شدهاند.
پس از پدیدار شدن جانشین آونتادور، جایگزین اوراکان نیز در راه خواهد بود. استفانو دومنیکالی مدیرعامل لامبورگینی تأیید کرده این خودرو نیز هیبریدی خواهد بود و از یک پیشرانهی 10 سیلندر تنفس طبیعی با واحدی الکتریکی سود خواهد برد. نیروی این پیشرانهی الکتریکی به چرخهای جلو خواهد رسید.