1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. امسال شکایت های خودرویی در کشور 3 برابر شد

امسال شکایت های خودرویی در کشور 3 برابر شد

4 دی 1397
  • 4
  • 3155

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: تعداد شکایت های خودرویی مردم در سراسر کشور سال ٩٦ دو هزار و ٦٧ مورد بود اما در ٩ گذشته امسال با رشد سه برابری تا این مقطع از سال به ٦ هزار و ٣٦٦ مورد رسیده است.

یدالله صادقی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مرجع دریافت و رسیدگی به شکایت های خودرویی شهروندان در کل کشور است افزود: همه افراد شاکی از شرکت ها درباره روند فروش و تحویل خودروهای تولید داخلی و خارجی می توانند شکایت خود را برای رسیدگی به کمیته نظارت بر تخلفات خودرویی در این سازمان ارجاع دهند.

به گفته وی اگر شهروندان موضوع شکایت را به سازمان های صنعت، معدن و تجارت دیگر استان ها نیز ارائه کنند به این سازمان در استان تهران برای پیگیری و رسیدگی ارجاع خواهد شد.

صادقی اظهارداشت: سال گذشته باوجود انجام واردات و تولید خودرو، با مشکلات کمتری در بازار خودرو همراه بودیم این در حالی است که امسال با توجه به موضوع منع واردات، عدم ایفای تعهدات کامل واردکنندگان و افت تولید خودرو، شکایت خودرویی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد که از مجموع هشت هزار و ٤٣٣ شکایت خودرویی سال های ٩٦ و ٩٧، چهار هزار و ٧٠٠ مورد به تشکیل پرونده منجر شده است.

وی اضافه کرد: تبدیل شکایت ها به پرونده به این معناست که در فرآیند رسیدگی، تخلف شرکت های خودروساز یا عرضه کننده احراز و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته صادقی یک هزار پرونده شکایت های خودرویی نیز اینک در دست بررسی است که طی هفته آینده به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهارداشت: موضوع دو هزار و ٧٣٣ پرونده شکایت، خارج از تعهدات قراردادی بین خریدار و فروشنده تلقی و به دلیل وارد نبودن شکایت، این پرونده ها مختومه و کنار گذاشته شده اند.

صادقی عنوان عمده تخلف های خودرویی را ایفای نکردن تعهدات و مطالبه وجه اضافه بر تعهدات شرکت های خودرویی برشمرد.

وی با اشاره به مدت زمان پیگیری و رسیدگی به شکایت های خودرویی اظهارداشت: از زمان ارسال شکایت، پیگیری های لازم از سوی مسئولان مربوطه صورت می گیرد و طی نامه ای به شرکت متعهد، 10 روز فرصت داده می شود تا یا رضایت شاکی را جلب یا دلایل خود را درخصوص روند عملکردی که داشته اند گزارش کنند.

وی ادامه داد: پس از مهلت 10 روز اگر شاکی رضایت داد پرونده مختومه اعلام می شود در غیر اینصورت شکایت موردنظر در کمیته مربوط از نظر مباحث حقوقی، فنی و تجاری مورد رسیدگی قرار می گیرد.

صادقی افزود: در ادامه رسیدگی و به دنبال صدور رای در کمیته، پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره مدت زمان تشکیل جلسات کمیته رسیدگی به شکایت های خودرویی نیز گفت: زمان تشکیل جلسات این کمیته به میزان پرونده های ارسال شده بستگی دارد و در شرایط کنونی هفته ای یک بار تشکیل جلسه می دهد.

منبع ایرنا



نظرات

  • فرزاد فرزاد (7 دی 1397 ساعت 14:14)

    یه زمانی ضرب‌المثل وای به روزی که بگندد نمک رو استفاده میکردیم ولی الان به لطف نازهای نازی صفت نمک گندیده رو نمیشه از زندگی مردم ..........

  • مهناز مهناز (5 دی 1397 ساعت 10:55)

    در تاریخ 6 مرداد 1397 اقدام به خرید قطعی یک دستگاه برلیانس 320 اتوماتیک کردم که پس از پرداخت کامل وجه قرار شد حداکثر 45 روزه تحویل گردد. ضمن مراجعه به نمایندگی و همچنین تماس با شرکت هنوز هیچ اطلاع و خبر و حتی وعده ای تا به امروز 5 دیماه داده نشده است. ما از ترس چنین خلف وعده هایی اقدام به خرید قطعی کردیم ولی باز هم مشکل پیش آمده است.

  • مهدی مهدی (4 دی 1397 ساعت 13:33)

    اینجانب یک حواله خورو ۲۰۶ اسدی خریدم برای تحویل اول مهر الان چهارم دی من از ابان چندین بار تماس گرفتم برای تحویل خودرو میگفتن شهریور اخرین دعوتنامه ها ارسال شده و در اخرین تماس گفتند که مهر ماه هم شروع شده امروز تماس گرفتم گفتند هنوز دعوتنامه تیر ماه هم ارسال نشده !!!ا اینقدر ما را **** فرض میکنند،،،بدانید

    حسین حسین (4 دی 1397 ساعت 18:33)

    برو ضلع شمال غربی میدان ولی عصر بازرسی صنعت ومعدن شکایت کن