1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. هنوز محاسبه قیمت خودروهایی که موعد تحویلشان گذشته است به پایان نرسیده است ؟!

هنوز محاسبه قیمت خودروهایی که موعد تحویلشان گذشته است به پایان نرسیده است ؟!

8 دی 1397
  • 7

خودروسازان در حالی با استناد به تحریم و نبود قطعه از پایبندی به تعهدات خود شانه خالی می‌کنند که بهتر بود هنگام پیش‌فروش، برای تمام این شرایط برنامه‌ریزی و با توجه به ظرفیت خود ثبت‌نام می‌کردند. طرح‌های مختلف خودروسازان برای پیش‌فروش محصولاتشان این روزها به معضلی تازه بدل شده، چه آنکه هرچند وقت یکبار تعداد زیادی از مشتریان نسبت به عدم پایبندی خودروسازان به تعهدات شان گلایه‌مند و خواستار ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت به این موضوع می‌شوند.

در این مورد نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس گفت: باید مشخص شود پول‌های هنگفتی که خودروسازان تحت عنوان پیش‌فروش از خریداران دریافت کرده‌اند، کجا هزینه شده که آنها همیشه از مردم طلبکار هستند. وی اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی به تعهدات خود عمل نکرده و قیمت‌ها را در زمان تحویل، به روز محاسبه می‌کنند، حال آنکه باید قیمتِ زمان پیش‌فروش، اساس کار قرار گیرد و خریداران تنها سهم باقیمانده را پرداخت کنند. قاضی پور درباره نحوه محاسبه قیمت خودروهای تاخیری نیز خاطرنشان کرد: به‌زعم کمیسیون صنایع و معادن، شرکت‌های خودروساز باید محصولات پیش‌فروشی را با همان قیمت زمان ثبت‌نام تحویل دهند. در واقع کسی که در زمان پیش‌فروش، پژو را با قیمت مثلا ۳۳ میلیون تومان و با سررسید مهر خریداری و هنوز موفق به دریافت نشده، نه تنها نباید پولی بابت افزایش قیمت بپردازد، بلکه باید ضرر و زیان بابت تاخیر نیز دریافت کند.



نظرات

  • فرزاد فرزاد (8 دی 1397 ساعت 22:22)

    خودروی ۷میلیونی شده ۳۰میلیون ولی حقوق ۶۰۰ هزار تومنی شد یک میلیون،! همه راست میگن و حق دارن بجز مردمان راستگو!

  • علی علی (8 دی 1397 ساعت 15:17)

    معلوم میشه آقای قاضی پور از خودروسازها ************ نگرفته که اینچنین از حقوق مردم دفاع میکند و آفرین بر قاضی پور اگر سایر نمایندگان نیز واقعآ نماینده مردم بودند مثل قاضی پور و نماینده شیراز از حق مردم دفاع میکردند.

    امیر امیر (8 دی 1397 ساعت 17:33)

    با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه...
    مردم عمل میخوان
    اگر قرار باشه نماینده و... فقط حرف بزنند اما عمل دیده نشه، چه کاریه بریم .......................
    فقط عمل
    هر کسی بلده پشت تریبون از حقوق ملت دفاع کنه...

  • حمیدرضا حمیدرضا (8 دی 1397 ساعت 13:30)

    خدا رحمت کنه پدر و مادر جناب قاضی پور رو.بازم خداروشکر ک یکی هم تبه یاده بندگان خدایی هست ک ثبت نام کردند

  • رضا رضا (8 دی 1397 ساعت 12:38)

    باسلام خدمت تمام کسانی که از حق ملت دفاع می کنند . ملت این افراد را با افتخار حمایت میکند و پشتیبان مسئولین خدمت گذار است . بنده یک دستگاه چانگان سی اس 35 برج چهار ثبت نام کردم تحویل آبان و صدور دعوت نامه آبان ماه 97 که قریب به یک ماه و اندی گذشته است . شرکت از صدور دعوت نامه در موعد مقرر استنکاف نموده و اکنون که قیمت ها را بالا برده تا قیمت بازار مشتریان را بلا تکلیف کذاشته کارشناسان شرکت مذکور مدعی به قیمت روز با سود تاخیر می باشند قیمتی که در مقابل سود تاخیر آنان قطره در مقابل دریاست من کارمند که با قرض و وام توانستم تا مبلغ موعد تحویل پول را جور کنم باید از کجا چنین افزایشی را پرداخت کنم . از نمایندگان ملت و مسئولین سازمان حمایت عاجزانه خواهشمندم خودرو سازان را ملزم به رعایت قیمت زمان صدور دعوت نامه نمایند .

  • محمد محمد (8 دی 1397 ساعت 12:31)

    خدا خیرت بده جناب آقای قاضی پور. خوب بود که بقیه نمایندگان هم از حق مردم دفاع میکردن. خصوصا آقای ************* عضو کمسیون صنایع و نماینده*************. خودروسازها هم شدند ****به تمام عیار .

  • کارمند کارمند (8 دی 1397 ساعت 11:11)

    خدا عمرت بده دقیقا همین طوره و هر کار دیگه ای غیر از این انجام بشه آشکار هست...خودرو سازان ماشین مردم را به بهانه نبود قطعه تحویل نمی دهند و از آن طرف فروش فوری انجام می دهند...ماشین ها را به بازار عرضه نمی کنند و خودشان حاشیه بازار را بالا می برند...مردم نباید تاوان عدم مدیریت خودروسازان را بدهند...مطابق شرع و قانون در هر قرارداد باید ثمن معامله مشخص باشد که در قرارداد خودرو سازان هیچ رقم قطعی ای ذکر نمی شود مثلما" ثبت نام کنندگانی که از موعد تحویلشان گذشته است باید خودرو را به قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد دریافت کنند در غیر این صورت این قرارداد غیر شرعی و غیر قانونی است...