1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اصلاح قیمت خودروهای داخلی به صلاح کشور است یا خودروسازان ؟!

اصلاح قیمت خودروهای داخلی به صلاح کشور است یا خودروسازان ؟!

10 دی 1397
  • 7

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت:طی سالیان اخیر در حوزه صنعت و به خصوص بخش خودروسازی شاهد رشد و شکوفایی قابل تقدیری هستیم.

ضیاالله اعزازی افزود: خودروسازان داخلی با کمک کارشناسان و متخصصان مجرب توانسته اند از وابستگی علمی و صنعتی به کشورهای بیگانه کاسته و گامی نوین در تحول و پیشرفت این عرصه بردارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بر لزوم حمایت دولت و مجلس از خودروسازان داخلی در شرایط تحریم های صنعت تاکید کرد و گفت: خودرسازان رتبه نخست اشتغالزایی در کشور را دارند و بی شک دشمنان در پس تحریم های جدید هدفی جز ایجاد نارضایتی در سطح گسترده برای مردم ندارند، بنابراین دولت مکلف است با تزریق ارز 4200 تومانی به این بخش مانع از زیان دهی بیشتر خودروسازان شود.

وی افزود: چنانچه خودروسازان داخلی نتوانند بار مشکلات مالی خود را به سلامت به سر منزل مقصود برسانند، در حوزه اشتغال و در پی آن بیکاری نیروی کار در این بخش از صنعت با پدیده خطرناکی روبرو خواهیم شد.

اعزازی ضمن تایید افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خودروسازان گفت: این امر منطقی نیست که خودروسازان خریدهای خود را با قیمت های جدید و افزایش یافته انجام دهند و هیچ گونه اصلاح قیمتی در محصولات تولیدی خود اعمال نکنند.

وی تاکید کرد: بی شک اصلاح قیمت خودروسازان با توجه به شرایط اقتصادی فعلی باید به صورت منطقی صورت بپذیرد تا بتوانند پاسخگوی تعهدات خود به مشتریان قبلی بوده و مردم نیز توان خرید از خودروسازان را داشته باشند.

نماینده مردم بناب ضمن تقدیر از عملکرد گروه خودروسازی سایپا در حوزه اشتغالزایی و امر تولید گفت: سایپا به عنوان یکی از قطب های اقتصادی ایران، طی سال های اخیر توانسته در بحث کیفیت محصول وخودکفایی در تامین نیازهای مردم پیشرفت های خوبی را کسب کند و از این رو در امر ایجاد اشتغال و حمایت از نیروی کار پیش رو بوده است.

وی افزود: همچنین بر اساس آمارهای ارائه شده در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت ها و مشکلات اقتصادی، این بنگاه صنعتی با مقوله زیان دهی شدید به جهت عدم افزایش قیمت روبرو شده است که نیازمند بررسی و حمایت همه جانبه مجلس از سایپا است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تغییر مدیریتی در این شرکت خودروساز را به فال نیک گرفت و گفت: حل مشکلات عدیده گروه سایپا در کنار حمایت های مجلس و دولت، نیازمند به خدمت گرفتن مدیری متعهد و متخصص است که بتواند تصمیمات استراتژیک مفیدی را برای عبور از بحران اتخاذ کند.



نظرات

  • امید امید (11 دی 1397 ساعت 11:07)

    آقای نماینده ما هم از اشتغال در کشور خوشنودیم ولی از کشته های تصادفات هم خبر داری ؟ تا حالا پراید سوار شدی؟

  • پ-س پ-س (11 دی 1397 ساعت 08:57)

    کاش مدیر متعهد ومدبر را ازهمان اول به کار میگرفتید تاازتحویل خودروهای فروخته شده مردم به بهانه نبود قطعه،امتناع نمیکردند.چرا همه مسئولین فقط به فکرخودروسازان هستند ویکیشان هم از حقوق مردمی که نقدینگی خود را درسال96 تقدیم آقایان نموده اند،دفاع نمیکنند؟چون شرایط اقتصادی مردم را درک نمیکنند.

  • عیسی عیسی (11 دی 1397 ساعت 07:47)

    اگه شما مثل ما حقوق کارگری بگیری و توان خرید یه پراید رو هم نداشته باشه دیگه از این................................ نمیکردی

  • عیسی عیسی (11 دی 1397 ساعت 07:41)

    اقای محترمی که نفست از جای گرم در میاد شرکت ما بخاطر این وضع اقتصادی که امثال شما بوجود اوردین 30 نفر از کارگراشو الان بیرون انداخت خب شرکتهای ایرانخودرو و سایپا هم همین کار رو انجام آقای نماینده اصلا معنی تعدیل نیرو رو درک میکنید تا حالا باهاش برخورد داشتی

  • ناصری ناصری (10 دی 1397 ساعت 20:03)

    این حرفها یا از حماقته یا از جیره خواری. بیشتر دومی به نظر می آد.

  • حجت حجت (10 دی 1397 ساعت 18:29)

    *********ا با سن کن یکی از مدیران هست باید هم تقدیر بشه...قبلا هم مدیر عامل ***** و ***** بودن که از زیرمجموعه سایپا هستن

  • الل الل (10 دی 1397 ساعت 15:55)

    چند گرفتی ایندحرفارو بزنی اقای نماینده