1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ورود خودروهای جدید هاوال به بازار ایران + قیمت

ورود خودروهای جدید هاوال به بازار ایران + قیمت

11 دی 1397
  • 0

با توجه به آماری که گروه بهمن در سامانه کدال منتشر کرده این خودروساز در آذرماه 97 تعداد 38 دستگاه هاوال H9 به فروش رسانده که این امر در سکوت کامل خبری انجام گرفته است. مسئله مهم درباره این خودرو این است که به چه کسانی فروخته شده و با چه قیمتی؟

اینکه هاوال های جدید به صورت مستقیم یا به صورت واسطه‌ای فروخته شده اصلا مشخص نیست ولی از روز گذشته تعدادی از هاوال‌های H9 و H8 در نمایشگاه‌های خودرو به صورت پلاک شده قابل رویت است. درباره قیمت هاوال H8 هیچ آماری منتشر نشده ولی درمورد هاوال H9 آمارها نشان میدهد که گروه بهمن 38 دستگاه از این خودرو را به مبلغ 11 میلیارد و 440 میلیون تومان به فروش رسانده که قیمت متوسط هر دستگاه حدود 300 میلیون تومان است. اما این خودروها در بازار چه قیمتی دارند؟

hc8o.jpg
هاوال H8

هاوال H8 یک خودرو در ابعاد و اندازه هیوندای سانتافه است ولی از نظر آپشن یه سر و گردن بالاتر از این خودرو است. این خودرو از چهره جذاب و به روزی برخوردار است که از نظر قوای فنی هم خودرویی قابل تحسین است. هاوال اچ8 از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 215 اسب بخار بهره میبرد که این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. هرچند که محاسن زیادی در این خودرو وجود دارد اما قیمت 650 تا 670 میلیون تومانی این محصول در بازار اصلا قابل دفاع نیست زیرا فولکس واگن تیگوان در این محدوده قیمتی انتخابی شایسته و بهتر است.

2.jpg
هاوال H9

مدل هاوال H9 به عنوان یک خودروی 4 چرخ محرک 7 نفره با امکانات و پیشرانه‌ی جدید معرفی شده است. این خودروی شاسی بلند چینی قرار است به رقابت با محصولاتی همچون کیا سورنتو و هیوندای سانتافه بپردازد و این در حالی است که به دلیل استفاده از شاسی بدنه ی جدا در این خودرو و همچنین توانایی های آفرود بالای آن، هاوال H9 توانایی رقابت با فورد اورست را نیز دارد.

اما باید گفت که در خصوص هاوال H9 نگرانی وجود ندارد چون این خودروساز بزرگترین برند تولید کننده خودروهای شاسی بلند در چین است و و سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو را به فروش می رساند. ضمن اینکه مراکز تحقیق و توسعه‌ی هاوال را نیز در سرتاسر جهان افرادی که سابقا در کمپانی هایی مانند فورد و تویوتا کار می کردند اداره می کنند.

3.jpg

در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 2 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر قرار دارد که می تواند 241 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. قیمت اعلامی برای این خودرو در بازار بین 700 تا 740 میلیون تومان است که بازهم بعید میدانیم مشتری خاصی جذب این خودرو فول سایز چینی شود.



نظرات