1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. وزارت صنعت باید پاسخگوی مجوز فروش مدت‌دار خودروها باشد

وزارت صنعت باید پاسخگوی مجوز فروش مدت‌دار خودروها باشد

وزارت صنعت باید پاسخگوی مجوز فروش مدت‌دار خودرو باشد
15 دی 1397
  • 2

معاونت نظارت بر سازمان حمایت با بیان اینکه وزارت صنعت باید پاسخگوی مجوز فروش مدت دار خودرو باشد گفت: اگرشرکت‌هایی مشغول پیش‌فروش خودرو هستند، حتما باید مجوز وزارت صنعت را دریافت کرده باشند.

شهرام میرآخرلو با اشاره به اینکه در حال حاضر همچنان واردات خودرو به صورت سی بی یو به کشور ممنوع است، اظهار داشت: ممکن است برخی شرکت‌ها قطعات خودرو را به صورت سی کی وارد و در کشور مونتاژ کنند.

وی با بیان اینکه سازمان حمایت به جهت صیانت از حقوق مصرف کنندگان اعلام کرده کلیه شرکت‌ها حق فروش مدت دار خودرو به هیچ عنوان ندارند، افزود: فقط باید تحویل فوری 30 روز انجام شود. مصرف کنندگان باید این موضوع را مورد توجه قرار داده و از خرید خودرو به صورت مدت دار حتی با قیمت قطعی با سودهای مشارکت بالا اجتناب کنند.

میرآخرلو تصریح کرد: اگر شرکت‌هایی مشغول پیش فروش خودرو هستند حتماً باید مجوز وزارت صنعت را دریافت کرده باشند در غیر این صورت مجاز به پیش فروش نیستند.

وی در پاسخ به این پرسش که شما تأکید زیادی به مردم برای عدم خرید خودرو به صورت مدت دار دارید، اما چرا همچنان فروش های مدت دار برخی از شرکت ها با مجوز وزارت صنعت در حال انجام است، گفت: از نظر ما در این شرایط نباید خودروهای خارجی به صورت فروش مدت دار فروخته شود، اما اگر وزارت صنعت مجوزها را ارائه می کند در آینده خود باید پاسخگوی وضعیت خریداران این شرکت ها باشد.

میرآخرلو با اعلام اینکه نظارت سازمان حمایت بر بازار خودرو هر روز شدیدتر می‌شود، گفت: پرونده های مختلفی به تعزیرات حکومتی و سایر مراجع قضائی ارسال شده که مشغول بررسی آنها هستند. اما باید این را بگویم یک بخشی از محصولات امکان تولید ندارند و باید برای جلب رضایت مشتریان اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاونت نظارت بر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اضافه کرد: در حال حاضر نباید تاوان فشارهای وارده به صنعت خودرو را از مصرف‌کنندگان گرفت.

منبع تسنیم


نظرات

  • حسین حسین (15 دی 1397 ساعت 14:19)

    مشکلی که برای من و امثال من پیدا شد که از شرکتی خرید کردیم که وزارت صنایع مجوز داده ولی بعد از دو سال نه پولمون را میده و نه ماشین و اصلا میگه ندارم بدم. وزارت صنایع هم تماشاچیه و فقط پول میپیره مجوز چپاول مردم را صادر میکنه!!!!!

  • کیوان کیوان (15 دی 1397 ساعت 10:43)

    سلام الان مدت 184 روزکاری می باشد ( از سی و یکم اردیبهشت ) خودرو ام جی 360 توربو ثبت نام کرده ام قرار بوده 140 روزکاری تحویل بدهند و الان که تماس میگیرم شرکت فقط میگن صبر کنید آخه تاکی ما ماشین زیر پامونو فروختیم و این خودرو را ثبت نام کردیم یعنی کسی نیست به داد ما برسه ؟؟؟