1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بیش از ۱۰ سناریو برای تعیین قیمت جدید خودرو تعریف شده است

بیش از ۱۰ سناریو برای تعیین قیمت جدید خودرو تعریف شده است

17 دی 1397
  • 5

تاخیر در اعلام قیمت های جدید خودرو از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حالی به داستان دنباله داری تبدیل شده که گفته می شود متولی اصلی اعلام قیمت های جدید، معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت شناخته می شود.

به گفته عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار بود هفته گذشته قیمت های جدید خودروها اعلام شود و هرچند رئیس این سازمان اشاره ای به خودروهای خاصی نکرده، اما شواهد حاکی از خودروهای زیر 45 میلیون تومان است که بخش اعظم تیراژ خودروسازان را تشکیل می‌دهد.

این وعده ها در حالی مطرح شده بود که پیش از این فعالان صنعت خودرو و قطعه بر این امر تاکید کرده بودند که در ازای هر یک روز تاخیر در اعلام قیمت های جدید از سوی سازمان حمایت، صنعت خودرو 100 میلیارد تومان ضرر می دهد بر این اساس ضرورت اعلام قیمت خودروها به یک نیاز اساسی در این صنعت تبدیل شده است.

حال تاخیر در اعلام قیمت های جدید از سوی سازمان حمایت در حالی صورت گرفته که شنیده ها حاکی از انجام اقدامات کارشناسی در کمیته خودرو و ارسال نتایج آن به کارگروه تنظیم بازار است. براین اساس این کارگروه باید نسبت به اعلام نهایی قیمت خودرو اقدام کند و بر این اساس این وظیفه از حیطه اختیارات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خارج خواهد بود.

بر اساس اظهارات مطرح شده، در حال حاضر حدود 10 سناریو برای تعیین قیمت های جدید خودرو تعریف شده و درصد افزایش قیمت ها بر اساس شرایط مختلف همچون خرید، پیش فروش و ... متفاوت خواهد بود.

در همین حال مسئولان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معتقدند مرجع تخصصی خروجی اطلاعات معاونت امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

با این شرایط به نظر می رسد همچنان باید در انتظار تحقق وعده های داده شده در زمینه اعلام قیمت های جدید خودروها باقی بمانیم این شرایط در حالیست که به ازای تاخیر روزانه نه تنها شاهد ضرردهی بیشتر خودروسازان بلکه پایمال شدن حقوق مصرف کنندگان خواهیم بود چرا که در حال حاضر بخش زیادی از تعهدات خودروسازان و تحویل خودروهای ثبت نامی در انتظار تعیین تکلیف شدن قیمت های جدید خواهد بود.



نظرات

  • علی علی (18 دی 1397 ساعت 10:13)

    بیش از ۱۰ سناریو برای تعیین قیمت جدید خودرو تعریف شده... فدای سناریوهاتون. خلاصش این میشه یاماشین می دین که ارزان میشه و ضرر می کنین و یا ماشین نمی دین و ضرر می کنین. زیاد زور نزنین قلنج می کنین

  • محسن محسن (17 دی 1397 ساعت 11:04)

    اگه قیمت را ببرند بالا انصراف میدم

  • داود داود (17 دی 1397 ساعت 09:54)

    با سلام
    به نظر بنده الان بدون هیچ سر وصدای خودرو راحداقل 5میلیون گران کردند واکثر 98 درصدمردم متاسفانه متوجه این موضوع نیستند بنده یک خودرو ساینا در شرکت سایپاثبت نام کردم تحویل شهریور ماه بود وقرار بود که این خودرو با رینگ آلمینیومی تحویل داده شود متاسفانه دعوتنامه با دوماه وچند روز تاخیر اومد بدون رینگ آلمینیومی اینجا 2/5 میلیون به ضرر مصرف کننده ودر قرارداد خودرو حداکثر یک ماه میبایست خودرو تحویل داده می شد الان خودرو را حداقل با 70 روز تاخیر تحویل می دهند که اگر این مدت بازاری ویا بانکیش حساب کنید بین 3تا 5 میلیون به ضرر مصرف کننده می باشد که در مجموع حداقل 5 میلیون نسبت به قراردادی که روز اول بستید مصرف کننده داره ضرر می کنه در زمانی که فروردین این خودرو را ثبت نام کردم بازار آزاد این خودرو بین 34تا 35 میلیون بود اگر اون موقع این خودرو را از بازار آزاد خرید کرده بودم الان 10ماه بود که خودم وخانواده ام ماشین داشتیم واینقدر سختی نمی کشیدیم والان 10میلیونم می خواستم ماشین بفروشم سود کرده بودم اما الان چی هنوز معلوم نیست کی ماشین تحویلم بدن وانشالله دعا میکنم تا شب عید ماشین تحولیم بدن که بعد از یک سال حداقل از این استرس وسردرگمی واعصاب خوردکنی راحت بشیم

  • مرادی مرادی (17 دی 1397 ساعت 09:36)

    واقعا عجب برنامه ریزانی تو صنعت خودور داریم در سایت ها خواندم که ماشین هایی که موعد تحویلشان قبل از شهریور 97 هست قرار است که بر اساس قیمت قبلی تحویل گردد یکی به این مغز های متفکر بگوید که زمان تحویل ماشین ها با توجه به مختلف بودن نوع خودرو موعد تحویل مختلفی داشت و تعیین قیمت جدید بایستی بر اساس زمان ثبت نام و واریز وجه باشد که هنوز مردم نمی دانستند که قیمت ماشین در اینده اقزایش نجومی خواهد داشت

  • امیر امیر (17 دی 1397 ساعت 09:13)

    روزی صد میلیارد ضرر؟؟؟
    ما راضی به ضرر نیستیم ها...
    درشو گل و... بگیرید و تعطیلش کنید
    اصلا هیچکس نمیدونه برای تولید تا 6 ماه آینده قطعه دارید که با ارز 3800 تومنی خریدید...
    هر کسی از این آشغالسازها حمایت کنه مجرم است.
    یه مشت***** شدن صنعتگر توی این مملکت