1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. در نمایشگاه خودرو تهران چه می‌گذرد؟

در نمایشگاه خودرو تهران چه می‌گذرد؟

19 دی 1397
  • 1

سومین نمایشگاه خودرو تهران با وجود اوضاع نا مناسب بازار و صنعت خودرو کشور،  امسال نیز به همت مسئولین این نمایشگاه در حال برگزاری است، این نمایشگاه روز دوشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، جمعی از مسئولین صنعت خودرو و اصحاب رسانه افتتاح شد، نمایشگاه امسال تفاوت های بسیاری با دوره دوم این نمایشگاه که در آذر ماه سال 96 برگزار شد دارد، خبری از وارد کنندگان نیست و بسیاری از تولیدکنندگان داخلی نیز در این نمایشگاه غیبت کرده اند، همچنین بخش اعظم نمایشگاه، اختصاص به قطعه سازان و قطعات خودرو دارد، برای آگاهی از چند و چون برگزاری این نمایشگاه می‌توانید ویدیو تور مجازی نمایشگاه خودرو تهران را تماشا کنید:


نمایشگاه خودرو امسال تنها در 3 سالن مختلف برگزار می‌شود، با ورود به نخستین سالن نمایشگاه(A4) با غرفه های بزرگ دو خودروساز جدید کشور مواجه میشوید، سیف خودرو که به تازگی شروع به مونتاژ و پیش‌فروش محصولات بیسو در خط تولید مرتب خودرو کرده و عظیم خودرویی که بالاخره، خط تولید خودروهای فوتون و هن تنگ خود را راه اندازی کرده تا در آینده نزدیک، تعهدات خود نسبت به مشتریان را پاسخ دهد....
2.JPG
در این سالن، شاهد حضور خودروهای بیسو T3 و T5 ، فوتون ساوانا، و هن تنگ های x5 وx7 هستیم، سه مورد اول، سال گذشته نیز در نمایشگاه حاضر بودند، اما خودروهای هن تنگ، برای نخستین بار در یک نمایشگاه خودرو به نمایش گذاشته شده اند، بخش دیگری از سالن A4 نیز به شرکت 458 دیزاین اختصاص دارد، این شرکت برای نمایش محصولات و خدمات بدنه خود در نمایشگاه حاضر شده و به مناسبت این نمایشگاه، تخفیفی 25 درصدی برای خدمات کاور و سرامیک بدنه ارائه می‌کند، در این غرفه، 458 دیزاین چند دستگاه خودرو از کارهای قبلی خود را به نمایش گذاشته است.
 پورشه 718، لوتوس الیز، ب ام و 328، لکسوس nx و رنو تلیسمانی که در این غرفه به نمایش گذاشته شده اند، تنها خودروهای اروپایی نمایشگاه امسال هستند...
3.JPG
دیگر غرفه های این سالن هم به مرکز ملی آزمون جاده‌ای خودرو ایران، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، یک شرکت عرضه کننده مکمل های سوخت و نیز یک استارتاپ خدمات حمل و نقل اختصاص یافته است،
4.JPG
اما دومین سالن، یعنی A5، امسال نیز مانند سال گذشته سالن اصلی این نمایشگاه است، با این تفاوت که امسال، این سالن به طور کامل به قلمرو دو خودروساز دولتی کشور، یعنی گروه صنعتی ایران خودرو و گروه سایپا و البته قطعه سازان ایشان تبدیل شده است.
5.JPG
متاسفانه با وجود فضای وسیع اختصاص یافته به ایران خودرو و سایپا ، شاهد حضور محصولات اندکی از این دو خودروساز هستیم، ایران خودرو تنها سواری های پژو 207 صندوق دار، هاچبک با سقف شیشه ای و البته دنا پلاس توربو را به نمایشگاه آورده، در کنار این خودروها نیز وانت فوتون تونلند دیزلی و ون وانا حضور دارند.
بقیه فضای اختصاص یافته به ایران خودرو نیز، به آپکو اختصاص یافته و این شرکت تعدادی از قطعات و آپشن های قابل عرضه برای محصولات ایران خودرو را به نمایش گذاشته است، قسمت انتهایی هم به شرکت امداد خودرو ایران و چند خودرو و موتور سیکلت این شرکت اختصاص دارد، اما روبروی محصولات ایران خودرو، فضایی به شرکت ساپکو، تامین کننده اصلی قطعات محصولات ایران خودرو اختصاص یافته است، در غرفه ساپکو، شاهد نمایش منظم قطعات قسمت های مختلف خودروهای ایران خودرو هستیم، به این صورت که بخش های مختلف غرفه، به بخش های مختلفی از خودرو اختصاص یافته، برای مثال قطعات مگاماژول شاسی و بدنه، برق و الکترونیک و قوای محرکه به صورت تفکیک شده در این فضا قرار گرفته اند، و در ابتدای هر بخش نیز، ارزش آن بخش در خودرو و درصد خودکفایی کشور در تولید قطعات آن بخش نوشته شده است، ایده جالب دیگری که در این بخش به کار گرفته شده، استفاده از 3 رنگ سبز، آبی و زرد در استند های قطعات و دکور غرفه است، رنگ سبز به قطعاتی که داخلی سازی آنها تاکنون انجام شده اختصاص دارد، رنگ زرد مربوط به قطعات در حال داخلی سازی اختصاص دارد و رنگ آبی نیز برای قطعاتی است که هنوز داخلی سازی آنها آغاز نشده است.
6.JPG
اما نیمه دیگر این سالن، به گروه سایپا و قطعه سازان این شرکت مربوط می‌شود، سایپا تنها دو خودرو سواری در نمایشگاه دارد، ساینا برقی و رهام! که البته به نظر می‌رسد هر دو خودرو حداقل در آینده نزدیک به بازار نخواهند آمد....، نکته جالب اینکه با وجود انتشار مشخصات فنی و قدرت موتور رهام در سایت سایپا، در نمایشگاه اشاره ای به مشخصات فنی نشده و برخی مسئولین، از احتمال تغییرات در پیشرانه خودرو خبر می‌دهند.
7.JPG
در کنار ساینا برقی، دو وانت از زامیاد حاضر هستند، وانت ریچ و پادرا....، که البته این مورد دوم، از جذابیت های بصری نمایشگاه و البته عجایب صنعت خودرو به حساب می‌آید، وانتی تک کابین که روی درب راننده آن، 4 کلید بالابر شیشه تعبیه شده!
قسمت پشتی غرفه نیز به سایپا دیزل و خودروهای تجاری سنگین گروه سایپا اختصاص دارد، فضایی که با قطع تولید کامیون های ولوو، به محلی برای نمایش کامیون های چینی دانگ فنگ و کامیونت فوتون تبدیل شده است، البته یک دستگاه مینی بوس و همینطور آمبولانس از اویکو نیز در این قسمت به نمایش گذاشته شده اند.
در آن طرف سالن هم همانند ایران خودرو، قسمت روبرو به قطعه سازان سایپا اختصاص دارد، اما بر خلاف غرفه ساپکو، در این بخش قسمت های مختلف بر اساس شرکت تولید کننده انها تفکیک شده اند...
8.JPG
در سومین و آخرین سالن نمایشگاه نیز، تنها خودرو حاضر، آرش bg-one  است، یک خودرو تفریحی باگی، که به زودی ویدیو معرفی آن را در سایت قرار خواهیم داد، در این سالن همچنین دو شرکت تولید کننده موتور سیکلت، یک شرکت تولید کننده محصولات کارواش نانو و یک استارتاپ خدمات خودرویی حاضر هستند، اما در بخش دیگر، قسمت گیمینگ و بازی های مجازی نمایشگاه را شاهد هستیم.....
9.JPG
متاسفانه خودروهای کلاسیک نیز در لحظات آخر، اعلام کردند به دیگر غایبین این نمایشگاه خواهند پیوست و برای نخستین بار، نمایشگاه خودرو تهران بدون خودروهای کلاسیک برگزار شد.
سومین دوره نماشگاه تهران از روز دوشنبه 17 دی ماه افتتاح شده و تا جمعه، 21 دی از ساعت 10 الی 18 در محل شهر آفتاب، پذیرای بازدید کنندگان و علاقه مندان است.

منبع car.ir


نظرات

  • پ-س پ-س (20 دی 1397 ساعت 10:13)

    خیلی خنده داراست که خودروی پیش فروش شده مردم رابه بهانه نبود قطعه تحویل نمیدهند ودرنمایشگاه برای تبلیغ خودرو شرکت میکنند.توهین به مردمی هست که درپیش فروش خودروهای سایپاوایران خودرو شرکت کرده اند.