1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آیا نسخه اسپورت کرولا تویوتا تولید خواهد شد؟!

آیا نسخه اسپورت کرولا تویوتا تولید خواهد شد؟!

27 دی 1397
  • 0

تویوتا به دنبال گسترش تعداد خودروهای برند TRD بوده و جک هالیس که یکی از مدیران ارشد این خودروساز در آمریکای شمالی می‌باشد اعلام کرده احتمال اینکه کرولا TRD تولید شود وجود دارد.


اما اگرچه هالیس به جزئیات زیادی دراین‌باره اشاره نکرده ولی مصاحبه‌ی جدیدی که با مهندس پرفورمتس تویوتا یعنی تادا سان انجام شده برخی اطلاعات درباره‌ی خودروی کامپکت و اسپورت تویوتا را افشا می‌کند.


تادا سان گفته مدیران تویوتا این خودرو را در نظر دارند و موافق هستند که هیوندای با توسعه‌ی دو محصول اول N یعنی i30 N و ولوستر N کار خوبی را انجام داده است.

3.jpg
او گفته است:

تنها هیوندای نیست که این کار را انجام می‌دهد. دیگر برندها نیز همین روش را در پیش گرفته‌اند بنابراین ما در حال بررسی این موضوع بوده و باید یک استراتژی صحیحی را در پیش بگیریم.

به نظر می‌رسد استراتژی تویوتا در حال حاضر کمی گیج کننده است زیرا اگرچه تادا سان از کرولای پرفورمنس با عنوان کرولا GR (گازو ریسینگ، بخش مسابقه‌ای تویوتا) نام می‌برد اما هالیس آن را کرولا TRD می‌داند. شاید هم تویوتا در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از نام TRD در خودروهای پرفورمنس خود در آمریکاست، جایی که این برند قبلاً تثبیت شده است. همچنین احتمال استفاده از نام GR در اروپا، آسیا و دیگر بازارها وجود دارد.

2.jpg
البته برخی از میوه‌های این استراتژی دیده شده به گونه‌ای که تویوتا یاریس GRMN در اروپا و آوالون و کمری TRD در آمریکا معرفی شده‌اند.


تویوتا همچنین در تلاش است تا ببیند ابتدا روی کدام خودروهای پرفورمنس تمرکز کند. پس از عرضه‌ی سوپرای جدید، مهندسان این برند روی خودروی دیگری تمرکز خواهند کرد که فعلاً مشخص نیست کدام خودرو است.

7.jpg
تادا سان می‌گوید:

ما درخواست‌های زیادی از کشورهای مختلف داریم بنابراین تصمیم گرفتن برای تولید محصولات پرفورمنس واقعاً چالش‌برانگیز است.

طرفداران تویوتا قطعاً از شنیدن خبر تولید نسخه‌ی اسپورت کرولا خوشحال می‌شوند. البته نباید انتظار تولید آن در آینده‌ای نزدیک را داشته باشیم. البته باید به این نکته اشاره کرد که آن‌ها در آینده‌ای نزدیک انتخابی بیشتری خواهند داشت زیرا سوپرا سال آینده وارد بازار می‌شود و چند ماه بعد نیز شاهد عرضه‌ی آوالون و کمری TRD خواهیم بود.

5.jpg

toyota-corolla.jpg

منبع پدال


نظرات