1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بالاخره سوپرای جدید معرفی شد، ب ام و در لباس تویوتا

بالاخره سوپرای جدید معرفی شد، ب ام و در لباس تویوتا

سوپرای جدید معرفی شد، BMW در لباس تویوتا
25 دی 1397
  • 0

5 سال پیش، تویوتا کانسپت FT-1 را معرفی کرد تا از آن زمان تا کنون، عاشقان خودروهای ژاپنی، در رویای معرفی نسل جدید تویوتا سوپرا و بازگشت به روزهای پر شکوه خودروساز ژاپنی به سر برند، اکنون 17 سال بعد از پایان تولید آخرین نمونه تویوتا سوپرا،شب گذشته نسل پنجم این خودرو افسانه ای تویوتا معرفی شد. با وجود انتظار زیاد طرفداران برای معرفی این خودرو نمیتوان با اطمینان گفت نسل پنجم این اسپرت افسانه‌ای ژاپنی ارزش این انتظار را داشته است یا خیر، اگر توانایی نادیده گرفتن نشانه های باواریایی ها در جای جای این خودرو را داشته باشید، سوپرای جدید بی درنگ یک خودرو جذاب و کوپه ای قابل احترام است، اما اگر کمی روی سامورایی ها تعصب دارید، سوپرای جدید می‌تواند تیغ برانی بر قلب شما باشد.

Toyota-Supra-2020-1280-43.jpg

ظاهر سوپرای جدید کاملاً بر اساس کانسپت FT-1 طراحی شده و با استایلی عضلانی، رسما هیچ شباهتی به نسل چهارم خود ندارد.

در داخل اما مساله تنها عدم شباهت به اجداد پدری سوپرا نیست، کابین سوپرا نه تنها تفاوت زیادی با کانسپت FT-1 دارد، بلکه بیشتر شبیه به کابین ب‌ام‌و ای است که تنها غربیلک فرمان آن را تویوتا تهیه کرده! پلتفرم مشترک سوپرای جدید با ب‌ام‌و Z4 در کابین این خودرو کاملا نمایان است و کاملا شبیه به این رودستر آلمانی به نظر می‌رسد.

Toyota-Supra-2020-1280-45.jpg

این شباهت در شکل قرار گیری مانیتور سیستم اطلاعات سرگرمی، طرذاحی کنسول میانی و دسته دنده و موس سیستم مولتی مدیا کاملا به چشم میخورد و تنها شباهت داخلی سوپرای جدید با نسل قبلی راننده محور بودن کابین است. (زاویه دار بودن ادوات به سمت راننده)

نسل قبلی سوپرا، پیشرانه 2jz تویوتا را در قلب خود داشت، یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر که حتی این روزها هم انتخاب بسیاری از عاشقان قدرت و تیونرها است و تویوتا تا سال‌ها برای طراحی این پیشرانه به خود می‌بالید! اما در نسل جدید تویوتا به استفاده از پیشرانه ب ام و z4 m40i رضایت داده! پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ که 340 اسب بخار قدرت و 495 نیوتن متر گشتاور دارد. متاسفانه کوپهٔ اسپرت تویوتا 42 اسب بخار قدرت و 5 نیوتن متر گشتاور کمتر نسبت به نسخهٔ آمریکایی Z4 M40i دارد که این موضوع نیز قطعا موجب اندوه بیشتر ژاپنی بازها خواهد شد.

Toyota-Supra-2020-1280-5a.jpg

نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و سوپرا را ظرف 4.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند تا سوپرای جدید سریع‌ترین خودروی تولیدی تاریخ تویوتا محسوب شود.
تعلیق عقب سوپرا مولتی لینک است، اما در جلو یک سیستم تعلیق منحصربه‌فرد با اتصال دوگانهٔ فنر برای آن طراحی شده، ترکیب این سیستم تعلیق در جلو و عقب، هندلینگ و کیفیت سواری متفاوتی را ارائه خواهد کرد.

Toyota-Supra-2020-1280-08.jpg

سوپرا در دو نسخهٔ 3.0 و 3.0 پریمیوم به بازار عرضه می‌شود که هردو به‌صورت استاندارد به ویژگی‌هایی مثل سیستم هوشمند ورود بدون کلید، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، دوربین دید عقب، سنسور باران، بازکنندهٔ در پارکینگ، آینه‌های جانبی تاشو برقی و غربیلک فرمان چرمی مجهز هستند. در بخش ایمنی نیز سوپرا به‌صورت استاندارد از سیستم‌هایی همچون هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با سیستم کمکی فرمان، نوربالای خودکار و سیستم تشخیص علائم جاده برخوردار است.
علاوه بر این موارد، امکان سفارش سیستم‌های ایمنی فعال دیگری مثل کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و هشدار برخورد عقب هم وجود دارد.

Toyota-Supra-2020-1280-18.jpg

تویوتا سوپرا مانند نسل جدید ب‌ام‌و Z4 در اتریش به تولید خواهد رسید و فروش آن از تابستان آینده در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد. به گفتهٔ تویوتا، قیمت این کوپهٔ اسپرت از 50 هزار دلار آغاز می‌شود اما کسانی که خواهان نسخهٔ ویژهٔ Launch Edition هستند باید 55,250 دلار پرداخت کنند....

Toyota-Supra-2020-1280-4c.jpg

در آخر بازهم باید بگویم سوپرای جدید، به جای اینکه یک سامورایی باشد، یک باواریایی اصیل است که لوگوی روی ایربگ، آن را از دیگر هم قطاران خود متمایز کرده که این موضوع قطعا بسیاری از طرفداران متعصب خودروهای ژاپنی را سر خورده می‌کند، چرا که سوپرا قطعا یکی از 5 خودروی افسانه ای ژاپن است که همواره مایه مباهات طرفداران خود بود....، اما هنوز تمام نشده، پلیت فلزی که روی آن مشخصات خودرو مانند شماره شاسی و.... نوشته شده و کنار درب راننده سوپرای جدید نصب شده، قطعا تیر خلاص ب ام و به تمام رویاها و توجیهات طرفداران سر سخت تویوتا خواهد بود، صفحه ای فلزی که بالای آن، با فونتی درشت عبارت آلمانی "MFD BY BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG" نوشته شده; ساخته شده توسط ب‌ام‌و

IMG_5567.jpg

منبع car.ir


نظرات