1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افت محسوس فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۸

افت محسوس فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۸

30 دی 1397
  • 0

مجموع فروش رنو فرانسه به ایران در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۳۴۷ دستگاه بوده است که این رقم نسبت به سال قبل از آن افت ۴۵ درصدی داشته است.

فروش شرکت خودروسازی فرانسوی رنو در سال 2018 ، 3.2 درصد افزایش یافت که نتیجه یک قرارداد مشترک با چین بود. این شرکت خودروسازی پیش بینی کرد در سال جاری میلادی هم رشدی ملایم در بحبوحه افزایش دوباره تقاضا در روسیه و آمریکای لاتین خواهد داشت .
فروش رنو در سال گذشته به رکورد 3.88 میلیون خودرو رسید که شامل 166 هزار فروش از طریق همکاری جدید این شرکت با برلیانس چین می شود.صرف نظر از این همکاری، فروش جهانی رنو 1.2 درصد کاهش داشته است . کاهش فروش این شرکت به ویژه به دلیل کم شدن فروش در ترکیه، ایران و هند بوده است.

این شرکت در جدیدترین گزارش ماهانه خود از ادامه توقف ارسال قطعات خودرو به ایران در آخرین ماه 2018 خبر داده است. این شرکت با زیرپاگذاشتن تعهدات خود در قبال ایران و با پیروی از تحریم های آمریکا از ماه سپتامبر فروش قطعات خودرو به ایران را متوقف کرده است.

مجموع فروش این خودروساز فرانسوی به ایران در سال 2018 بالغ بر 101 هزار و 347 دستگاه بوده است که این رقم نسبت به سال قبل از آن افت 45 درصدی داشته است. سهم بازار ایران از کل فروش رنو در سال 2018 بالغ بر 10.5 درصد بوده است.

منبع تسنیم


نظرات