1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. با ممنوعیت واردات خودرو مردم را مجبور به خرید خودروی داخلی کردند

با ممنوعیت واردات خودرو مردم را مجبور به خرید خودروی داخلی کردند

30 دی 1397
  • 5

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه زمانی ایران مدعی پیوستن به سازمان تجارت جهانی بود، گفت: اینکه کیفیت خودرو تولید داخل بالا نرود و در عین حال مرزها هم بسته شود تا مردم ناچار به خرید خودرو داخلی شوند، هنر نیست.

محمود بهمنی درخصوص آخرین بررسی‌های بودجه ۹۸ در مجلس گفت: بررسی‌های بودجه ۹۸ ادامه دارد، مجلس هفته گذشته تعطیل بود، اما کمیسیون تلفیق مشغول بررسی بود. بهمنی یکی از مهم‌ترین موضوعات بودجه ۹۸ را افزایش ۲۰ درصدی دستمزدها عنوان و تصریح کرد: در مورد افزایش ۲۰ درصدی حقوق نظر ما این است که این افزایش پاسخگوی شرایط فعلی نیست و باید به‌صورت پلکانی برای اقشار ضعیف‌تر به میزان ۳۰ درصد و حقوق‌های بالاتر درصد کمتری افزایش پیدا کند.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی و نماینده مجلس در بخش پایانی به وضعیت خودروسازی‌ها هم اشاره و اعلام کرد: ما نمی‌توانیم تا ابد مرزهای خود را ببندیم تا خودروی خارجی وارد نشود و خودروهای خودمان را بفروشیم. بهمنی افزود: ما زمانی مدعی ورود به سازمان تجارت جهانی بودیم، با ورود به سازمان تجارت جهانی مرز دیگر معنا ندارد پس فروش خودرو با این قیمت آن هم بدون افزایش کیفیت در آن شرایط امکان‌پذیر نیست. وی خاطرنشان کرد: اینکه کیفیت خودرو تولید داخل بالا نرود و از آن طرف مرزها هم بسته شود تا مردم ناچار به خرید خودرو داخلی شوند که هنر نیست.



نظرات

  • Mai Galvez Mai Galvez (10 آبان 1399 ساعت 11:35)

    No more paying way too much money for overpriced Facebook ads! We've got a platform that charges only a tiny bit of cash and generates an almost indefinite amount of web visitors to your website

    For more information just visit: http://www.permanent-web-links.xyz

  • Rufus Velasco Rufus Velasco (7 تیر 1399 ساعت 10:48)

    Want more visitors for your website? Receive hundreds of people who are ready to buy sent directly to your website. Boost revenues quick. Start seeing results in as little as 48 hours. To get details Visit: http://www.morevisitorsforyoursite.xyz

  • کامران کامران (1 بهمن 1397 ساعت 00:05)

    شروع این موضوع از بهمن سال 96 کلید خورد.
    در جلسه ای که خودروسازان با اعضای هیأت دولت داشتند، مشخص گردید با توجه به دیون 30 هزار میلیاردی دو خودروساز سایپا و ایران خودرو به مردم و قطعه سازان که به علت وعده پرداخت بهره (نزول) به خریداران خوش خیال و از طرفی اختلاس های متعدد مدیران بی کفایت این دو خودروسازی به وجود آمده بود و عدم توانایی بازپرداخت این مبلغ از سوی این دو خودروساز، دو روش برای نجات این دو خودروساز محقق گردد:
    1- مقرر گردید تا در خرداد سال 1397 ابتدا نرخ دلار از 3800 تومان به صورت لحظه ای و ناگهانی به مبلغ 20000 تومان رسیده و پس از آن تا نرخ 12000 تومان بازگردد. با این فرصتی که دلالان وابسته به دولت ایجاد کردند، خودروساز خود را محق میدید که قیمتهای خودروهای خود را به 2 تا 6 برابر افزایش دهد.
    2- به یکباره کلیه مرزهای کشور بر روی خودروهای وارداتی بسته شود تا مردم مجبور به استفاده و خرید از این دو خودروساز شوند تا این ترفند جوابگو باشد.
    با این دو ظلمی که در حق مردم شد، ناگهان عنان و افسار کلیه کالاهای موجود در کشور با توجه به خودتحریمی مردم توسط دولت (تزویر و ناامیدی) کسیخته شد و همین شد که می بینید....
    بیچاره ملت... !!

  • محمد محمد (30 دی 1397 ساعت 15:47)

    خوب امسال ساله حمایت از تولید داخله دیگه پس باید مردم به زور تولید داخل بخرن

    حسین حسین (1 بهمن 1397 ساعت 11:43)

    نخرید مردم نخرید تا خودرو قیمتش بیاد پایین فقط با نخریدن خودرو صفر قیمتها کاهش پیدا میکنه هیچ چاره ای نداریم من خودم پیش خرید کرده بودم بی این قیمت بالا امروز رفتم و انصراف دادم اگه همه انصراف بدن قیمت پاین میاد اگه هم ندن قیمتها بالا میره و هیچ کسی پاسخگو نیست این جا ایران است همه خحودشونو مسئول میدانن ولی هیچ کسی مسئولیت پذیر نیست