1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تاثیر کاهش قدرت خرید مردم بر بازار خودروهای داخلی

تاثیر کاهش قدرت خرید مردم بر بازار خودروهای داخلی

1 بهمن 1397
  • 1

درحالی‌که تا سال گذشته پیش‌بینی می‌شد بازار ایران سالانه به حدود یک‌میلیون و 200هزاردستگاه خودرو نو احتیاج داشته باشد، با افزایش قیمت‌ خودروها، عملا تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از مشتریان بازار خودرو ایران، از گردونه مشتریان هدف خارج شدند.

 با وجود ارائه مجوز دولت برای افزایش قیمت خودروهای ساخت داخل و همچنین افزایش قیمت خودروهای چینی مونتاژی، درنهایت خودروسازان کشور نمی‌توانند درآمدهای قبلی خود را محقق سازند. درحالی‌که تا سال گذشته پیش‌بینی می‌شد بازار ایران سالانه به حدود یک‌میلیون و 200هزاردستگاه خودرو نو احتیاج داشته باشد، با افزایش قیمت‌ خودروها، عملا تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از مشتریان بازار خودرو ایران، از گردونه مشتریان هدف خارج شدند. این مشتریان عموما از طبقه متوسط و زیر متوسط هستند و اکثرا کارمندان و کارگران را شامل می‌شوند که درآمدشان در طول یک‌سال گذشته ثابت مانده، درحالی‌که تورم هزینه‌های زندگی آنها را افزایش داده است. حال با افزایش یک‌صد درصدی قیمت خودروهای ساخت داخل، توان آنها برای خرید خودرو هم به‌شدت کاسته شده است. مثلا خودرویی که در سال گذشته حدود ٥٠‌میلیون‌تومان قیمت داشت، این روزها یک‌صد میلیون‌تومان به‌فروش می‌رسد، درحالی‌که درآمد مشتری هدف این خودرو، نسبت به سال قبل تغییری نکرده است. بدین‌ترتیب شاهد کاهش تقاضا برای خودروهای ساخت داخل خواهیم بود. این ریزش تقاضا در خودروهای بازه قیمتی ١٠٠ تا ٢٠٠میلیون‌تومان بیشتر رخ داده است که سال گذشته در محدوده ٥٠ تا ١٠٠ میلیون‌تومان قرار داشتند.



نظرات

  • خخخخخخ خخخخخخ (1 بهمن 1397 ساعت 23:34)

    سایپا تیبا قسطی میده 30تومن که قیمت واقعی ماشینه نقد میگیره 30 تومن هم برات قسط بندی میکنه خدا کجایی که قوم *****ملت و خوردن