1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سوء استفاده از شرایط بحرانی بازار خودرو؛ «فورس ماژور» بهانه برخی قراردادهای قطعی شد!

سوء استفاده از شرایط بحرانی بازار خودرو؛ «فورس ماژور» بهانه برخی قراردادهای قطعی شد!

4 بهمن 1397
  • 2

در روزهایی که شاهد برگزاری اعتراضات خریداران خودرو و ده ها مشکل دیگر در این صنف هستیم، برخی شرکت های واردکننده خودرو همچنان در حق برخی مشتریان خود اجحاف می کنند و از شرایط موجود با لفظ «فورس ماژور» در حال سوء استفاده از خریدارن هستند.

1.jpg
 در جدیدترین مورد از اطلاعاتی که از سوی کاربران به پایگاه خبری پرشین خودرو ارسال شده است با موردی برخورد کردیم که به شرکت آرین موتور تابان به عنوان نماینده برند DS در ایران، باز می گردد.

در این پرونده که در اختیار مشتریان خودرو قرار گرفته است، با وجود اینکه قرارداد با قیمت قطعی بسته شده است اما شرکت در اقدامی خلاف قانون، مبلغی در حدود 100 میلیون تومان دیگر از مشتری دریافت کرده است!

آنچه در ادامه می خوانید شرح کوتاهی از زبان خریدار خودروی دی اس7 است.


عقد قرارداد و خرید خودرو


در خرداد ماه سال جاری و پس از مشاهده خودروی دی اس7 در رسانه ها و انجام تحقیقات، با مراجعه به نمایندگی این برند اقدام به خرید یک دستگاه دی اس7 کردم که با گذشت یک ماه از سوی شرکت تماس گرقتند که در شرایط فورس ماژور هستیم و باید برای فسخ قرارداد و دریافت پول به شرکت مراجعه کنید.


شرایط فورس ماژور، فسخ قرارداد دی اس7 و تبدیل به قرارداد جدید

با مراجعه به شرکت برای دریافت پول و فسخ قرارداد، پیشنهاد تبدیل خودروی دی اس7 به دی اس6 از سوی شرکت مطرح شد که با قیمت 395 میلیون و تحویل یک ماهه به صورت قیمت قطعی، قراردادی جدید امضا شد.

 

درخواست مبلغ اضافه در قرارداد با قیمت قطعی

در آبان ماه دعوتنامه ای که بر خلاف آگهی شرکت در روزنامه های رسمی بر روی کاغد بدون سربرگ چاپ شده بود برای بنده ارسال شد که بعد از اعتراض به این اقدام و درخواست صدور دعوتنامه رسمی با مهر و سربرگ شرکت آرین موتور، دعوتنامه ای دریافت کردیم که در آن ذکر شده بود که برای دریافت خودرو باید مبلغ 95 میلیون تومان به حساب شرکت واریز کنیم ضمن اینکه بندی در دعوتنامه گنجانده شده بود که با امضای آن تمام حق و حقوق قانونی خریدار از وی سلب می شد.

 

صدور دعوتنامه با پرداخت مبلغ 95 میلیون تومان در کاغذ بدون سربرگ

 2.jpg

سلب حقوق قانونی مشتری در کاغذ بدون سربرگ

3.jpg 

صدور دعوتنامه و تحویل خودروی آسیب دیده

پس از صدور دعوتنامه و ارسال فیش واریزی 95 میلیون تومانی که بر خلاف مفاد مندرج در قرارداد فروش با قیمت قطعی بود، برای تحویل خودرو به محل شرکت مراجعه کردم که با یک دستگاه خودروی دی اس6 آسیب دیده مواجه شدم.پس از رویت آسیب های وارده به خودرو از دریافت خودرو امتناع کردم و تا امروز موفق به دریافت خودرو یا پاسخ قانع کننده از سوی شرکت نشده ام!

 

صدور دعوتنامه با سربرگ شرکت

 4.jpg

پایان ماجرای خرید خودروی لوکس دی اس

با وجود گذشت بیش از چند ماه از زمان مقرر تحویل خودرو تا امروز خودرویی از سوی شرکت تحویل نشده است و از سوی شرکت آرین موتور تابان تنها درخواست انصراف از خرید آن هم بدون دریافت خسارت و جریمه مطرح می شود.

 

نمونه ای از درخواست های مکرر مشتری برای دریافت خودرو یا مبلغ واریزی با خسارت و جریمه بدعهدی

5.jpg

 

 

پایگاه خبری پرشین خودرو آمادگی دارد تا پاسخ احتمالی شرکت آرین موتور در این خصوص را منتشر کند.



نظرات

  • علی علی (4 بهمن 1397 ساعت 17:24)

    آنها سوء استفاده را از سایپا یاد گرفتند، چرا سایپا هر کلاهبرداری سر مشتریان ساندرو میاره کسی چیزی نمیگه، سایپا دگه داره تو روز روشن دست برده تو جیب مشتریان داره **** میکنه.

  • حمید حمید (4 بهمن 1397 ساعت 10:01)

    این هم سندی دیگر بر افتخارات دولت تدبیر و امید. .. هر روز با امید تر از دیروز............