1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با ویژگی‌های جالب نسل آینده داج چلنجر + عکس

آشنایی با ویژگی‌های جالب نسل آینده داج چلنجر + عکس

5 بهمن 1397
  • 1

مایک مانلی مدیر اجرایی گروه خودروسازی فیات-کرایسلر اعلام کرد نسل بعدی داج چلنجر از تکنولوژی الکتریکی سازی برای رسیدن به اهداف پرفورمنس و راندمان مدنظر استفاده خواهد کرد.


این مدیر ارشد خودرویی در خلال مصاحبه با دیترویت نیوز گفته پیشرانه‌ی بزرگ 8 سیلندر سوپرشارژردار دیگر نمی‌تواند در سال‌های آینده دوام بیاورد.
مانلی گفته است:

من فکر می‌کنم الکتریکی سازی قطعاً بخشی از فرمول ما برای یک خودروی عضلانی آمریکایی در آینده خواهد بود. چیزی که وجود نخواهد داشت پیشرانه‌ی 8 سیلندر سوپرشارژردار 700 اسب بخاری خواهد بود.

2.jpg
او ادامه می‌دهد:

واقعیت این است که آن پلتفرم‌ها و تکنولوژی‌ها دیگر جواب نمی‌دهند. آن‌ها در سال‌های آینده دوام نخواهند آورد. تکنولوژی جدید وزن بالایی را حمل خواهد کرد بنابراین فکر می‌کنیم که قوای محرکه‌ی چلنجر جدید روش متفاوتی را در پیش خواهد گرفت؛ و ما می‌توانیم از الکتریکی سازی در این‌گونه خودروها استفاده کنیم.

هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه خودروی عضلانی فیات-کرایسلر در آینده از این ترکیب استفاده خواهد کرد اما احتمال استفاده از پیشرانه‌ی 8 سیلندر توربو و یک واحد الکتریکی کوچک وجود دارد. واردز اتو می‌گوید شانس زیادی برای ساخت پیشرانه‌ی 6 سیلندر توئین توربو و جایگزینی آن با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.7 لیتری کنونی وجود دارد. این پیشرانه‌ی جدید می‌تواند در نسخه‌های پرچم‌دار خودروهای عضلانی با واحدی الکتریکی همراه شود.

3.jpg
احتمال دارد مدل‌های ارزان‌تر چلنجر از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با دستیار هیبریدی ملایم 48 ولتی سود ببرند.


اگرچه مانلی نگفته چه زمانی نسل جدید چلنجر عرضه خواهد شد اما به نظر می‌رسد ارائه نسل جدید تا زمانی که فروش نسل فعلی خوب به تعویق خواهد افتاد. چلنجر سال پیش بهترین عملکرد از زمان معرفی دوباره در سال 2008 را تجربه کرد و در کل به فروش 66716 دستگاه رسید که بالاتر از شورولت کامارو می‌باشد.

4.jpg

منبع پدال


نظرات

  • فرزاد فرزاد (6 بهمن 1397 ساعت 15:18)

    *** بیابونای آمریکا تو سر خودروسازان داخلی، آخه زبان قاصر از بیان عقب موندگی این دو !!! آخ ببخشید اصلا یادم نبود که غولها با فکر کاری انجام نمی‌دهند بلکه فقط از زورشون استفاده میکنند! ای دو غول صنعت خودروسازی معذرت!