1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو اعلام کرد: منطق افزایش قیمت خودرو و عذرخواهی از مشتریان

ایران خودرو اعلام کرد: منطق افزایش قیمت خودرو و عذرخواهی از مشتریان

7 بهمن 1397
  • 14

معاون مدیرعامل دربازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو اعلام کرد: بررسی های کارشناسی نشان می دهدکه تمامی نهاده های تولیددرصنعت خودروسازی در بیشتر موارد حتی بیش از 100 درصدافزایش قیمت را تجربه کرده، این درحالی است که این شرکت برای تعهدات قبل از شهریور خود هیچ‌گونه افزایش قیمتی را لحاظ نکرده و خودروها را با همان قیمت های قبلی به مشتریان تحویل می دهد.

مصطفی خان کرمی با بیان این مطلب گفت: ایران خودرو برای تعهدات شهریور تا دی ماه محصولات پر تیراژ خود، با توجه به نوسانات و تغییرات شدید نرخ ارز و افزایش بهای نهاده های تولیدکه مطابق نظر کارشناسان تا 100 درصدافزایش یافته بود، با وجود پذیرش خسارت و زیان بسیار صرفا برای خودروهای پر تیراژ خود تنها 30 درصد افزایش قیمت لحاظ کرده است.

وی در زمینه شرایط سخت خودروسازان گفت: در سه ماه پایانی سال 96 فشار اقتصادی افزایش یافت و در ابتدای سال 97 این فشارها چند برابر شد به طوری‌که در تمام شاخص های اقتصادی در زندگی مردم اثر مستقیم گذاشت ولی تولید خودرو همچنان با تحمل فشارهای ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی صورت می گرفت. بنابراین با در نظرگرفتن تمامی جوانب و اتفاقاتی که از اردیبهشت 97 در کشور افتاد و در راستای تداوم تولید و ایفای تعهدات، افزایش قیمت ها گریزناپذیر بود.

وی تاکید کرد: در راستای انتقال کمترین فشار ممکن به مشتریان و به حداقل رساندن آن و با توجه به تاریخ تغییر نرخ ارز و در جهت اعمال شرایط یکسان برای مشتریان، شرکت ایران خودرو زمان تغییر قیمت خود را آخر مرداد ماه اعلام کرد و تعهدات 16 الی 31 مرداد ماه را نیزبا قیمت قدیم محاسبه و تحویل مشتریان داد.(لازم به توضیح است 16 مرداد ماه تاریخ اعلام نرخ ارز نیمایی است)

خان کرمی تصریح کرد: براساس آمارهای موجود خودروهای فروخته شده سال جاری و سال گذشته نشان می دهدکه تا 28 دی ماه سال 96 تعداد 573 هزار دستگاه از سوی شرکت ایران خودرو فاکتور و به بازار و مشتریان شرکت عرضه و تحویل شده است که این روند در سال 97 و مدت مشابه با تمام دلایل مطرح شده در بالا به 296 هزار دستگاه کاهش یافته است.

معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش ایران خودرو اظهار داشت: با مقایسه دو عدد مذکور می توان مشاهده کرد که توان تحویل شرکت ایران خودرو به تعداد 276 هزار دستگاه کاهش یافته است و این در حالی است که تعداد تعهدات معوقه این شرکت در سال جاری در حدود 106 هزار دستگاه است که کمتر از میزان افت تولید است.

وی یاد آور شد: این بدان معناست که حتی اگر تولید نسبت به سال 96 رشدی هم نداشت و به میزان همان سال خودرو تولید می شد، پیش فروش های انجام شده نه تنها به تعهد معوق منجر نمی شد بلکه امکان عرضه خودروهای بیشتر هم وجود داشت.

خان کرمی به متقاضیان خودرو اطمینان داد، تمامی فرآیندها از قبیل ثبت نام، صف انتظار، صدور فاکتور، تحویل خودرو و ... در شرکت ایران خودرو مکانیزه و سیستمی بوده تحویل خودروبه مشتریان مطابق نوبت انجام می شود.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اظهار داشت: از مشتریان محترم شرکت ایران خودرو به علت درک شرایط موجود کمال تشکر و قدردانی را دارم و بابت تاخیر بوجود آمده در تحویل خودروها از آنان عذرخواهی می کنم.

وی درپایان افزود: امید است با تدابیری که وزارت صنعت ، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار، نمایندگان مجلس و دستگاه های نظارتی از اواسط خرداد ماه اتخاذ کرده اند، با تامین به موقع قطعات مورد نیاز خصوصا در مورد خودروهای پر تیراژ و مورد نیاز مشتریان محترم شرکت، بتوانیم ظرفیت تولید را افزایش و طی مدت چند ماه از بحث خودروهای معوق و با تاخیرخارج شده و بازار این صنعت مهم که موتور محرک رشد اقتصادی کشور است را به تعادل برسانیم.



نظرات

  • علی علی (9 بهمن 1397 ساعت 09:21)

    تاریخ درج خبر قدیمیه خبر جدید ابلاغیه سازمان حمایت بعد تو سایت خود ایران خودرو را بزار جدیدشو ممنون

  • کمال آسوده کمال آسوده (8 بهمن 1397 ساعت 11:14)

    اگر ورودخودرو به ایران آزاد می شد بعد میفهمیدید این قیمتها و عذرخواهیهای شما چقدر ارزش دارد. و بیکفایتی مدیران صنعت خودرو و تاخیر تعمدی در تحویل خودرو بخاطر افزایش بیشتر قیمت ها، منجر به دزدی ازجیب مردم نمی شد.

  • فرزاد فرزاد (7 بهمن 1397 ساعت 22:41)

    عزیزان جان اینقدر نرخ دلار رو بالا پایین نکنید تا قیمت خودرو دستتون بیاد، آخه دلاری که منابع ملیه و باید متعلق به ملت باشه و نیست، دیگه دنبال چه منطقی میگردیم. تعرفه باید حداکثر ۵ درصد باشه که نیست، واردات باید آزاد باشه که نیست، صنعت خودرو باید در مسیر پیشرفت باشه که نیست، سازمان حمایت از مصرف کننده باید حامی مردم باشه که نیست و ،.،. با اینهمه نیست دیگه به آینده امید هست؟ که،.،.،. کشورهای عربی همسایه فقط نفت دارند و ما مردم که هیچ اندر هیچ،،ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ!

  • ناشناس ناشناس (7 بهمن 1397 ساعت 19:28)

    قیمت ماشین یا باید به قیمت قبل باشه یا اگه گرون کردن کل ماشینها باید به قیمت روز باشه تما پیش فروش ها،اگه ماشینهای پیش فروش رو ارزان بده بقیه رو گران یعنی دلالی یه عده

  • علی علی (7 بهمن 1397 ساعت 15:35)

    سلام
    آخر بهمن 1396 در ساعاتی محدود ثبت نام پژو پارس دنده اتوماتیک برای تحویل از خرداد تا شهریور 1397 انجام شد.مبلغ پرداختی زمان ثبت نام بیست و چهار ونیم میلیون تومان بوده است.
    سوال اینکه برای کسانی که همه در یک روز صبح ثبت نام کرده اند با چه منطقی حدود سی میلیون تومان برای تحویل شهریور گران تر محاسبه شده است؟ و چراهای دیگر که مردم (مشتریهای شما) دارند؟

  • امیر امیر (7 بهمن 1397 ساعت 14:39)

    فکر کنم این بنده خدا دیروز خواب بوده .
    آقای عزیز ماشینهای از شهریور تا دی هم باید به قیمت قبل بدی

  • اخه کثافت ها شما که خودتون نمیتونین بسازین غلط میکنین تولید خودرو رو به نام خودتون ثبت میکنین تا دیروز شعار خودکفائی میدادین اخه کثافت ها شما که خودتون نمیتونین بسازین غلط میکنین تولید خودرو رو به نام خودتون ثبت میکنین تا دیروز شعار خودکفائی میدادین (7 بهمن 1397 ساعت 13:44)

    اخه **** ها شما که خودتون نمیتونین بسازین غلط میکنین تولید خودرو رو به نام خودتون ثبت میکنین تا دیروز شعار خودکفائی میدادین الان بهونه دلار میکنین مگه دلار ۴۲۰۰ تومنی نمیگیرین پس یا شما دارین دروغ میگین یا دولت

  • حسین حسین (7 بهمن 1397 ساعت 12:21)

    **** گوی قهار خدا ***** کند با این ***** کویی هایت این ظلم بزرگی به مردم هست ولی ظلم پابرجا نمی ماند

  • Cgi Cgi (7 بهمن 1397 ساعت 10:54)

    Car.ir خوابی یا خودتوزدی به خواب خیلی از خبرا عقبی دوباره خبرارو مرور کن خبر جدیدرو بزار

  • تنها تنها (7 بهمن 1397 ساعت 10:11)

    ایران خودرو از خدا نترسید که توبه کنه ولی از بنده خدا یعنی همون دولت ترسید و معذرت خواهی کرد از مردم..این یعنی خود کفر و درویی..کاش دولت عزیز ادبشون کنه با جریمه میلیاردی

  • مرتضی مرتضی (7 بهمن 1397 ساعت 09:32)

    نگران نباشید. تا جهل هست شما هم هستید!!!!

  • حسین حسین (7 بهمن 1397 ساعت 08:35)

    شما رسانه ها را قسم میدهم به همه مقدسات،خواهش میکنم فریاد مظلومیت مارا حداقل شما به گوش مسوولین برسانید، حقیر با بیش از 32 سال سابقه کار معلمی با هزار قرض و وام تصمیم گرفتم ماشین زوار در رفته ام را که دیگر از عهده خرجش بر نمی آیم تعویض کنم، در خرداد 1397 با تحقیق و بررسی و اندازه توان مالی در طرح پیش فروش دو ودیعه ای ایرانخودرو اچ سی کراس که آن موقع 45میلیون تومان بود ثبت نام کردم تا خودرو خودر ا در آذر ماه 97 تحویل بگیرم، حالا من از کجا000/0000/ 75تومان فراهم کنم برای خرید این ماشین ، شما را بخدا این همه به مردم ظلم نکنید.کمی هم به فکر آخرت خود باشید برای تک تک تصمیمات و قوانینی که وضع می کنید از مجلس و شورای رقابت و حمایت از مصرف کننده و دولت و قوه قضائیه همه مسوول هستید، خدا از سر تقصیرات شما نگذرد، با این ظلمی به ما روا میکنید، لطفا پول مارا با نوسان قیمت دلارو طلا محاسبه کنید و پس بدهید،هر چیزی از نازکی پاره می شود اما ظلم از کلفتی، فقط بفکر جیب خودتان هستید، ما مردم به درک ،بعد از 31سال خدمت خالصانه حتی یک خودرو سطح پایین هم حق ما نیست.آنهم باشد برای نجومی بگیران و ژنهای برتر.با این تصمیمات ظالمانه آخرین روزنه امید مارا برای خرید خودرو هم مسدود کردید، ما که شبانه روز نفرینتان میکنیم البته اگر شما به قبر و قیامت آخرت اعتقاد داشته باشید اگر خدا ترس بودید این همه به مردم ظلم نمی کردید.

    Mori Mori (7 بهمن 1397 ساعت 11:32)

    افرین حقیر پولدار

    Hossein Hossein (7 بهمن 1397 ساعت 12:19)

    از ماست که بر ماست پدر جان.بحث فقط سر ماشین نیس.بخاطر فشار تحریم ها با بالا بردن نرخ ارز از جیب هشتاد ملیون نفر برداشت کردن