1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود سورپرایز کننده زوتی چین در آمریکا!

ورود سورپرایز کننده زوتی چین در آمریکا!

13 بهمن 1397
  • 0

جنگ تجاری آمریکا و چین باعث نشده کمپانی زوتی که در کشور ما هم با خودروی آریو حضور دارد از آماده شدن برای فروش خودروهای خود در یکی از مهم‌ترین بازارهای خودرویی دنیا دست بکشد. این خودروساز چینی در چند روز آینده اولین نمایندگی‌های خود در انجمن نمایندگی‌های خودرویی آمریکا NADA را معرفی خواهد کرد.


بیانیه‌ی زوتی اطلاعات بیشتری را در بر نداشته اما گفته شده این نمایندگی‌ها اقدام به فروش محصولات زوتی در کشور آمریکا خواهند کرد.


اگرچه انتظار می‌رود اطلاعات بیشتر در چند روز آینده منتشر شود اما زوتی قبلاً گفته بود اولین محصولش در آمریکا یک شاسی‌بلند خواهد بود و در سال 2020 وارد بازار خواهد شد. این شرکت چیز زیادی را اعلام نکرده اما قبلاً گفته بود کارهای مهندسی، توسعه و تست این خودرو در دست اقدام است.


علیرغم عدم وجود اطلاعات زیاد، پیج فیس‌بوک زوتی آمریکا پر از تصاویر کراس اوور T700 است. این خودرو اساساً کپی دقیقی از نسل اول رنجروور اووک محسوب می‌شود. البته هولدینگ HAAH که کارهای توزیع خودروها در آمریکا را انجام می‌دهد قبلاً گفته بود زوتی در حال توسعه‌ی چندین خودروی جدید بوده و یکی از آن‌ها در سه‌ماهه پایانی سال 2020 وارد بازار خودروی آمریکا خواهد شد.


زوتی در خارج از کشور چین خیلی شناخته شده نیست اما به خاطر کپی کاری‌های خود مشهور شده است. جدای از T700، زوتی SR9 هم وجود دارد که کپی پورشه ماکان می‌باشد. خودروی T600 نیز ما را به یاد نسل اول فولکس‌واگن تیگوان می‌اندازد درحالی‌که خودروی ترام میت 3 نیز از مرسدس بنز GLC کپی شده است.


مشخص نیست که آیا اولین خودروی زوتی در آمریکا هم این روند کپی کاری را طی خواهد کرد یا اینکه خودرویی مستقل خواهد بود. البته زوتی درباره‌ی بحث کپی کاری در بازار آمریکا کاملاً حساب شده عمل می‌کند زیرا نتایج دعوای حقوقی فیات-کرایسلر و ماهیندرا بر سر خودروی روکسور را دیده است.

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

 

منبع پدال


نظرات