1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نماینده مجلس: قیمت «پراید، تیبا، پژو و سمند» با طرح ساماندهی بازار تثبیت می‌شود

نماینده مجلس: قیمت «پراید، تیبا، پژو و سمند» با طرح ساماندهی بازار تثبیت می‌شود

9 بهمن 1397
  • 3

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو، خودروهای پرتیراژ همچنان توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری می‌شوند و قیمتشان ثابت نگه داشته می‌شود.

سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به افزایش قیمت خودرو، اظهار داشت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلساتی را در این زمینه با مسئولان ذیربط برگزار کرده و به طور جدی پیگیر است تا خودروهای پرتیراژ یا پرمشتری افزایش قیمت نداشته باشند و قدرت خرید مردم کاهش نیابد.

وی با اشاره به اینکه در شورای رقابت صرفا 4 خودروی پراید، تیبا، پژو و سمند قیمت‌گذاری می‌شوند، گفت: با تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو، قیمت کارخانه‌ای خودروهای مذکور که متقاضی بسیار زیادی هم دارند، مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت باقی می‌مانند و قیمتشان تثبیت می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: همچنین قیمت خودروهای گران قیمت بر مبنای نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و خودروسازان از سود ناشی از فروش خودروهای غیرپرتیراژ یا لوکس به عنوان یارانه برخوردار شده و از این طریق هزینه‌های افزایش نیافتن قیمت خودروهای پرتیراژ جبران می‌شود.

گفتنی است، اردیبهشت ‎ماه سال جاری بود که نمایندگان با یک فوریت طرح ساماندهی بازار خودرو موافقت کردند، اما در جلسه علنی یکم مهر ماه مجلس با ارجاع آن به کمیسیون صنایع و معادن برای رسیدگی به کلیات و جزئیات آن موافقت کردند.

منبع مهر


نظرات

  • افشین افشاری افشین افشاری (30 فروردین 1398 ساعت 02:31)

    لطفا بفرماید اگر دلار کاهش پیدا کند خودرو هم یک دفعه کاهش پیدا میکند مثلااز ۶۰ م برسه به ۳۰ بر حسب دلار هست قیمت خودرو یا نه ،مچکرم؟

  • میثم افشاری میثم افشاری (30 فروردین 1398 ساعت 02:27)

    با عرض سلام و خسته نباشی نسبت به خودرو داخلی قطعات از کیفیت کمی برخوردار است و مثلا خود بنده کم مانده بود گیربکس ماشینم خرد شود به خاطر کمبو واسکازین چرا باید خودرو کاملا چک نشود و قطعات فروشا هر قیمتی را نیز بخواهند تحویل مشتری میدهند و بدون کیفیت قرار بر این بود با افزایش قیمت اجناس خوورو گران نشود اما لوازم فروشا به این مسله اصلا توجه نکرده و قیمتایه بالا میدهند که واقعا با وجوود این همه دست اناز و نیاز خودرو به لوازم با کیفیت پایین و ( ارمهایه متفرقه..) نیز تحویل مردم میدهند لطفا بازرسی کنید مسوولین محترم

  • علی علی (10 بهمن 1397 ساعت 01:13)

    سلام الان بالاخره منی که قراره بهمن پراید تحویل بگیرم با چه قیمتی تحویل میگیرم؟