1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. قصه ی هاوال از ابتدا تا کنون؛ گروه بهمن پاسخگو باشد

قصه ی هاوال از ابتدا تا کنون؛ گروه بهمن پاسخگو باشد

14 بهمن 1397
  • 8

هاوال ! طوفانی که ابتدا توسط عظیم خودرو در راه ایران بود اما جهت وزش باد آن را به سمت گروه بهمن هدایت کرد و حالا از این طوفان تنها گرد و خاکی از آن برای خریداران H2 باقی مانده است...

8 اردیبهشت ماه امسال شرکت خودروسازی گروه بهمن اقدام به ارائه شرایط فروش خودرو هاوال اچ 2 با موعد تحویل تیر ماه با قیمت قطعی 95 میلیون و 890 هزار تومان، با پیش پرداخت 50 میلیون تومانی نمود.

1.JPG

نمایش خودرو های هاوال  در نمایشگاه خودرو تهران همانا و دل مشتریانی که با  دوربین نقطه کور و چرم با کیفیت کابین اچ2 رفته بود همانا...

800 دستگاه هاوال تحویل تیر ماه به سرعت فروخته شد و مشتریان  باز مانده از خرید ( توام از مصرف کننده و دلال ) منتظر مرحله دوم شرایط فروش هاوال اچ2 شدند. ( البته در حین فروش اینترنتی سری اول، ظرفیتی محدود با موعد تحویل مرداد ماه نیز با قیمت غیر قطعی عرضه شد و  با قیمت حدودا 106 میلیون تومان تحویل مشتریان داده شد. )

کمتر از 1 ماه زمان برد تا گروه بهمن در 7 خرداد ماه 97 سایت را برای اچ 2 های تحویل مهر و آبان باز کند. پیش پرداخت 52 میلیون و 300 هزار تومان و قیمت نهایی غیر قطعی. به گفته ی بهمن 2200 دستگاه هاوال در 7 خرداد ماه پیش فروش شد. تعطیلات تابستانی می گذشت و خریداران بعضا با دیدن رپورتاژ های فراوان از هاوال خود در برخی رسانه ها امیدوار بودند تا تلخی پایان تعطیلات تابستانی را با تحویل خودروی جدید خود شیرین کنند اما اوضاع آن طور که باید پیش نرفت...

2.JPG

مشتریان تحویل مهر پس از تماس با گروه بهمن برای پیگیری وضعیت خرید خودرو خود، با عبارت " خودرو شما با حدود 1 ماه تاخیر تحویل داده می شود " مواجه شدند. در این میان در 9 مهرماه نیز قیمت جدید هاوال 123 میلیون تومان اعلام شد و خریداران را برای پیگیری وضعیت خود را حساس تر کرد.

مهرماه به پایان رسید و خبری از هاوال نبود. گروه بهمن پاسخگو نیست و مشتریان سرگردان شده اند. خریدار با تماس به امور مشتریان گروه بهمن معمولا موفق به برقراری ارتباط نمیشد و اگر خیلی پیگیری می کرد، اپراتور مربوطه پس از برداشتن تلفن اعلام میکرد " هیچ چیز مشخص نیست، ما اطلاعی نداریم و شما دیگر تماس نگیرید! در صورت تغییر وضعیت، شرکت با شما تماس خواهد گرفت... "

گروه بهمن که تا کنون خودروسازی معتمد و مشتری مدار بود، حالا جواب سر بالا به خریداران می دهد و در دوره ای که تنش های فراوان در بازار خودرو وجود داشت و اخبار کلاهبرداری شرکت های وارد کننده و عرضه کننده خودرو بسیار به گوش میرسید، با عدم پاسخگویی درست، ترس از دست دادن خودرو و سرمایه را در دل مشتریان ایجاد می کرد.

30 آذر ماه بخشنامه ای از سمت گروه بهمن منتشر شد که در آن امکان تبدیل خودروی هاوال به بسترن برای خریداران فراهم شده بود. البته به قیمت 106 میلیون تومان. ( گفتنیست قیمت بسترن بی 30 در مهرماه 97 که موعد تحویل هاوال اچ 2 می باشد، 79 میلیون تومان بوده است. )

4.JPG

پاییز به اتمام رسید و خبری از هاوال نیست. مشتریان سرگردان جلوی دفتر مرکزی گروه بهمن تجمع کرده اند. چند ویدیو از تعداد زیادی هاوال اچ2 در پارکینگی اطراف تهران در فضای مجازی منتشر شده است ولی گروه بهمن اذعان دارد که این خودرو ها ناقص هستند.

23 دی ماه خبری مبتنی بر آنکه " بهمن توان تولید هاوال ندارد " منتشر شد. در متن این خبر رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اشاره می کند که گروه خودروسازی بهمن 400 دستگاه هاوال کامل و 102 دستگاه هاوال ناقص دارد که امکان تکمیل و تجاری سازی آن وجود دارد.

تابش اعلام کرد که بهمن موظف است این تعداد که حدود 500 دستگاه می باشد را طبق تقدم و تاخر ثبتنام کنندگان تحویل دهد و برای مابقی مشتریان که امکان تحویل اچ2 به آنان وجود ندارد، محصولی معادل از سبد خرید محصولات گروه بهمن در نظر بگیرد.

سر انجام در 8 بهمن ماه اطلاعیه ای از سمت سازمان حمایت منتشر شد که در آن، خریدران در تاریخ 9 بهمن برای تعیین تکلیف در محل دفتر مرکزی گروه بهمن فراخوانده شدند.

روز 3 شنبه 9 بهمن ماه گروهی از مشتریان، معاونت فروش گروه بهمن و یک نماینده از سازمان حمایت در جلسه ای پر تنش در کیلومتر 12 جاده مخصوص حضور یافتند.

به عنوان آخرین تجمع مرتبط به هاوال، مواردی در آن جلسه عنوان شد که سوال بر انگیز است و از جانب گروه بهمن مبهم به نظر می رسد:

  • طبق اطلاعات دریافتی، برخی از نمایندگی‌های فروش گروه بهمن اقدام به واگذاری خودروی مزدا3 با مدل 98 و تحویل 15 روزه کرده‌اند.

6.jpg

 این فروش که توسط برخی از نمایندگی‌های منتخب این شرکت صورت میگیرد، در سه رنگ سفید، مشکی و سربی و با قیمت 273 میلیون تومان قابل عرضه است. اما سوال اینجاست که چرا گروه بهمن این طرح فروش را به صورت عمومی اعلام نکرده است؟!

 

طبق قانون سازمان حمایت از مصرف کننده :

عرضه کننده موظف است در سامانه اطلاع رساني خود، نسبت به فروش اينترنتي محصولات با قيد مشخصات خودرو و شرايط فروش از قبيل نشان تجاري، نوع، تيپ، رنگ،تجهيزات درخواستي، قيمت خودرو، سود مشارکت، زمان تحويل و ساير موارد مرتبط اقدام نمايد.

آیا گروه بهمن قصد دارد با فروش مخفیانه ی مزدا3 با قیمت بازار، از تحویل دادن خودروی مزدا به جای هاوال به مشتریان سرباز بزند ؟

نکته بعدی آنکه قیمت 273 میلیونی تومانی برای مزدا3 ازکجا آمده است؟ این مورد پس از آنکه یاداور شویم چه حاشیه ی بزرگی پس از فروش نقدی 269 دستگاه مزدا3 با قیمت 142 میلیون تومان در تابستان 97 ایجاد شد، پر رنگ تر جلوه می کند.

5.JPG

 

  • طبق گفته ی تابش - مدیر عامل سازمان حمایت - درکل حدود 500 دستگاه هاوال قابل تجاری سازی و تحویل به مشتریان است، در حالی که این تعداد حدود 150 تا 200 دستگاه از جانب گروه بهمن اعلام شده است. این اختلاف 200 دستگاهی به چه علت است؟

آیا گروه بهمن هاوال های قابل تحویل را کمتر از آنچه وجود دارد اعلام کرده است یا آمار سازمان حمایت نادرست می باشد؟

 

  • تعدادی هاوال اچ 9 در شوروم های گروه بهمن دیده شده و آگهی های آن نیز با قیمت هایی عجیب و غریب که بعضا از یک میلیارد تومان نیز عبور کرده است قابل مشاهده هستند. این هاوال ها کی فروخته شدند؟ چرا شرایط فروشی از اچ9 روی سایت گروه بهمن وجود ندارد ؟

 

سایت خودرو (car.ir) آمادگی خود را برای انتشار پاسخ یا بیانیه شرکت در رابطه با این موضوع اعلام ‌می‌کند.

 

 

 



نظرات

  • مهرداد مهرداد (15 شهریور 1398 ساعت 12:30)

    با سلام الان 15 شهریور 98....هنوز ما منتظر هاوال هستیم...بهمن با تعزیرات کنار امده و قاضی رای نمیده

  • رضا رضا (15 بهمن 1397 ساعت 00:23)

    سلام در مورد بسترن بی سی هم همینطوره- سه بار افزایش قیمت دادن -
    حالا که تکمیل وجه کردیم بعداز دوماه میگن ماشین نداریم تحویل بدیم
    لطفا در مورد حواله بسترن هم گزارش تهیه کنید ممنون از شما

  • ی خ ی خ (14 بهمن 1397 ساعت 16:54)

    سلام
    خدا پدر مادر شما رو بیامرزه که درد دل ما مشتریان هاوال عنوان کردین.
    آخه این همه قدرت بهمن موتور از کجاست که هر کاری که دلش خواست داره با مشتریانش می‌کنه؟؟ از دروغ هاوال های تجاری نشده گرفته تا فروش همون ماشین ها در نمایندگیهای منتخب با قیمت ۲۲۰ میلیون. فروش هاوال های اچ ۹ بصورت مخفیانه یا همین فروش اخیر مزدا ۳ بقیمت ۲۷۳میلیون. یعنی تو این مملکت کسی نیست که بگه این قیمت از کجا اومده؟؟ قطعات مزدا که مال قبل از بالا رفتن دلاره پس چجوری این قیمت در اومده؟؟؟پس این سازمان حمایت کجاست؟؟؟

  • سعید باباخانی سعید باباخانی (14 بهمن 1397 ساعت 15:36)

    سلام واقعا که بهمن موتور اولش خودشو خوب نشون دادبرای جذب اعتماد مردم وحالا هم ****** شدند 9ماه قبل 52300برای هاوال ریختم به حسابشون قرار بوده مهر تحویل بدن بعد از 5ماه تاخیر خبری نیست وکسی هم جواب درستی نمیده

  • محمد محمد (14 بهمن 1397 ساعت 14:45)

    سلام
    ممنون از مقاله ای که منتشر کردید ... متاسفانه همین طور که نویسنده متن گفت ما به امید اینکه شرکت بهمن موتور یک شرکت خوش نام و متعهد هست اقدام به خرید و صلح حواله هاوال کردم و الان مشخص شد که این شرکت نه تنها مشتری مدار و متعهد نیست بلکه در**** و ******* و ******* گوی سبقت رو از تمامی خودرو ساز ها ربوده!
    شرکتی که به خودش زحمت نمیده یه بیانیه یه عذر خواهی یه اطلاعیه برای تعیین تکلیف حواله داراش بده !!!
    واقعا چقدر اجحاف در حق مردم ... چقدر یک مجموعه میتونه نسبت به عملکردش تا این حد بی مسوولیت باشه.

  • مهرداد مهرداد (14 بهمن 1397 ساعت 13:01)

    ممنون از بابت پیگیری خوبتون...به چه سختی هاوال بره مهر نوشتم ولی شرکت میگه نداریم بعدش انبار پر از هاوال میبینیم...پاسخگو نیست بهمن

  • علی علی (14 بهمن 1397 ساعت 12:31)

    دست نویسنده بخاطر این گزارش کامل وجامع درد نکنه.واقعا بهمن موتور شورش رو دراورده از بس دروغ گفته وحقه بازی کرده.تا خود مهر اصلا خبری از نداشتن هاوال نبود وهمه این بازیا رو فقط بخاطر قیمت دراورد

  • سهیل سهیل (14 بهمن 1397 ساعت 12:09)

    ممنون از نویسنده این مقاله لطفا در خصوص قیمت بسترن بی 30 و نحوه فروش آن به مشتریان هم مقاله ای تهیه فرمایید با تشکر