1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دلیل گرانی بیش از حد خودرو چیست؟؟

دلیل گرانی بیش از حد خودرو چیست؟؟

22 بهمن 1397
  • 9

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت خودرو در بازار گران شده است گفت: در این بازه زمانی به دلیل عدم تعهدات خودروسازان قیمت خودرو در سطح بازار به طور لحظه‌ای افزایش یافته است. بنابراین عدم عرضه خودرو به بازار و فروش خودروهای با قیمت جدید باعث گران شدن خودروهای ساخت داخل شده است.

سعید موتمنی افزود: قیمت پایه خودرو از سوی نمایندگی‌ها تعیین می‌شود. نمایندگی‌ها لیدر شرکت‌های خودروساز هستند. اخیرا دو خودروساز ایرانی با فروش خودروهای کارتکسی و قیمت جدید منجر به برهم زدن نظم بازار شده‌اند. همین موضوع باعث شده که خودروهای پر تقاضا در بازار با نوسانات چشم‌گیری رو به رو شوند.

او اظهار کرد: هفته پیش قیمت روز پارس اتوماتیک در بازار به نرخ 92 میلیون تومان می‌رسید و این درحالی است که امروز قیمت این مدل خودرو از سوی برخی فروشندگان تا 105 میلیون تومان تغییر یافته است. زمانی‌که قیمت خودرو از سوی خودروسازان دچار نوسان باشد ناخودآگاه قیمت بازار نیز افزایش چشم‌گیر خواهد داشت. بنابراین باید اشاره کرد که نمایشگاه‌داران در گرانی خودرو دخیل نیستند و شرکت‌های خودروساز باید نسبت به این تغییرات پاسخ‌گو باشند.

موتمنی گفت: در زمینه افزایش قیمت خودرو قرار شد خودروسازان با اختلاف پنج درصدی نسبت به حاشیه بازار خودروهای مورد نظر را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند و این درحالی است که امروز برخی خودروها از محل درب کارخانه حتی پنج درصد بیشتر از کف بازار به دست خریداران می‌رسد.



نظرات

  • حمید حمید (23 بهمن 1397 ساعت 08:48)

    وقتی دولت خودش را0 را برای گران فروشان باز کرده و هیچ گونه نظارتی نمی کنه پس باند مافیای خودرو سازان داخلی که میدان را در دست گرفتن با همکاری دولت هر قیمتی که دوست دارند را به مردم تحمیل می کنند

  • بیچاره بیچاره (22 بهمن 1397 ساعت 23:24)

    آقاجمع کنیددرکشورمن نه قانون اجرامشودونه خلافکاربه سزایش می رسد ونه دزددستگیرمی شودونه چپاولگرونه پارتی وامتیازات خاص .بابابذاریدماشین وارداتی بدون خروج ارزوبدون عوارض وارد کشورشودآنگاه خواهیددیدکه خودروسازان چه به دست وپای ملت می افتندبدبختی مادست دولت است

  • مجید مجید (22 بهمن 1397 ساعت 22:09)

    خداوند لعنتشون کنه انشالله

  • ساده دل ساده دل (22 بهمن 1397 ساعت 16:38)

    دلیل مافیای خودرو است
    خودرو ورودش آزاد شود و خیل مردم ایران راحت شوند دست مافیا بریده می شود
    درعوض بیکاران این کار به سوی کارگاه های کوچک قطعه سازان گسیل شوند

  • دیلمی دیلمی (22 بهمن 1397 ساعت 16:17)

    جای تاسف است که خودروسازان و مسولین هر دو.سکوت کردند تا خودرو هم مثل دلار سیر صعودی خودش را داشته باشد و در این روزها خودرو در سکوت خودروسازان و مسولین باصطلاح حمایت از مصرف کنندگان چون تیری از گمان در رفته سیر صعودی را طی کند مردم هم مثل همیشه شتابزده تن به هر قیمتی برای خرید می دهند و این رویه موجب اضطراب و نگرانی بیشتر می شود که جای تاسف دارد زیرا باید به اعتماد مردم احترام گذاشت یعنی چه که یک خودرو ظرف سال گذشته تاکنون سه برابر شده است و باز می گویند زیاد تورم افزایش نداشته است چرا نظارت را بکلی رها کردید و هر کسی هر جور دلش بخواهد جولان می دهد یک روز دلار یک روز طلا یک روز گوشت یک روز خودرو پس این مسولین مربوطه کجا هستند و چکار می کنند ؟همه گناه را به دوش برجام نگذارید و از این آشفته بازار سوء استفاده نکنید ؟تا بیایم برای خودمان یک برنامه ریزی بکنیم همه معادلات به هم می خورد و اصلا ننی شود برنامه ریزی زندگی نمود کالاهای زندگی یکی پس از دیگری گران و گرانتر می شود و گرانی بیداد می کند باید با کنترل و نظارت دفیق جلوی این نابسامانی قیمت را گرفت افتخار ندارد که مایحتاج مردم بی رویه گران می شود باید جلوی گرانی ایستادگی کرد و ثبات را برگردانیم تا با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنیم.

  • احمد احمد (22 بهمن 1397 ساعت 15:05)

    بی توجهی مسولین .خودشان میخوان

  • مسلم مسلم (22 بهمن 1397 ساعت 14:44)

    #خودرو. سلام دوستان.مگر ما در جنگ اقتصادی نیستیم.مگر در جنگ نبایدهزینه خوراک و مهمات و لجستیک و .... توسط دولت پرداخت شود؟پس چطور دولت و مجلس به خودروسازان بزرگ داخلی فشار میارن که خودرو را به قیمت پارسال باید بفروشید؛ولی تمام تورم و افزایش قیمت ها را باید از جیب بدهید. آیا این روش جزئ ایجاد ناراحتی و لطمه به صنعت خودرو که مورد نظر دشمن است ( بازی در زمین و به نفع دشمن ) آورده ای دیگر خواهد داشت .چطور بقیه خودروسازا مثل مدیران یا کرمان یا ....تا ۱۵۰ درصد برخی محصولاتشان افزایش قیمت داشته ولی این دو خودروساز باید به قیمت پارسال محصولاتشان را بفروشند!!!؟؟؟؟ قبول؛؛ جنگ اقتصادی است و صنعت خودرو یکی از اهداف دشمن. دشمن قصدش ضربه زدن به این صنعت است و بیکاری و تورم و نارضایتی در صنعت خودرو... پس نقش شما بعنوان دولت و مجلس چیست؟؟!!شما چه هزینه ای پرداخت میکنید. شما در ۴ ماه ابتدای سال جاری(۹۷) به بستگانتان مجوز ثبت سفارش ورود کالاهایی مثل موبایل ؛ کاغذ و ... رو با ارز ۴۲۰۰ تومانی دادید و میلیاردها از کیسه ملت رفت و الان دنبال ان کالاها و ارزها میگردید و پرتقال فروش نیست ! تولید و فروش خودرو؛ کاملاقابل رصد و کنترل است.دولت راست میگوید؛؛ و بفکر صنعت خودرو و ملت مشغول در این صنعت است و متوجه شده دشمن ان را هدف قرار داده ؟ مردانه روز یکشنبه در هیت دولت وزیر صمت پیشنهاد کند ؛ دولت بابت تولید هر دستگاه خودرو متعلق به اقشار معمولی جامعه ؛؛مثل تیبا پراید پژو وسمند... ؛؛ هزار دلار ۴۲۰۰ تومانی به این دو خودرو ساز پرداخت میکند و اگر موفق به صادرات شد۵۰۰ دلار بلاعوض بصورت تشویقی (بمدت یکسال ) پرداخت میکند.این یعنی مبارزه و اقدام پدافندی علیه آفند دشمن در صنعت خودرو . آنوقت آثار ان را در افزایش تولید ؛رضایت کارگران و تولیدکنندگان قطعه ی خودرو؛ رضایت مصرف کننده (اقشار متوسط یا همان سرمایه اصلی کشور ) کنترل قیمت ها؛؛ جلوگیری از سقوط سهام خودرویی و باطبع کل بورس؛ تقویت چرخه محرک اقتصاد و ..... را بدنبال خواهد داشت.لطفا در سایر گرهها بفرستید. شاید به دست ریس محترم جمهور و اعضا دولت به خصوص صمت رسید و متوجه شدن که رفتارشان دقیقا کمک به دشمن؛؛؛؛ در زمین زدن یکی از صنایع مهم کشور است . شما در کشور بخاطر گوشت مصرفی ؛ که البته از ما یحتاج اساسی و مهم است ؛متاسفانه یک هواپیما از دست دادید.این اتفاق از جمله هزینه های جنگ اقتصادی و تحریم است. در جنگ نظامی و سخت هم ممکن است هواپیما ؛ تانک ..... و از همه مهمتر انسانهای بزرگی از دست بروند. ولی چرا در صنعت خودرو دولت محترم نا خواسته در زمین دشمن بازی میکند و نقش غضنفر را دارد . چرا گل به خودی میزنند. چطور میلیادها ارز ۴۲۰۰ تومانی برای بسیاری از کالاهای عجیب غیر قابل کنترل و رصد پرداخت کردید و الان این صنعت را رها کرده و مرتب در اخبار باعث نگرانی مردم میشوید. به کالاهایی ارز دولتی دادید؛ که حتی نمیتوانید بگویید ورود و توزیع شده اند یا خیر ؟؟؟!!!! لطفا این پیام را بفرستید تا برسه بدستشان . باشد که متوجه بشن . یا حق .

    محسن محسن (24 بهمن 1397 ساعت 08:13)

    قشنگ معلومه از طرف کی داری حرف میزنی. کدوم صنعت؟ به لگن سازی ***** و فرقون سازی ****** میگی صنعت؟ یا نمیدونی خودرو چی هست یا فکر میکنی الان دهه 60 هست که پراید شاخ دنیا باشه

  • امیر امیر (22 بهمن 1397 ساعت 14:26)

    5درصد کمتر از چی؟ بازار؟!! کدوم بازار ؟ بازار که کلا دست خود خودروسازان هست، یک دیوانه هم به صراحت میفهمه که وقتی بازار دست خودشونه هرگز نمیزارن قیمت پایین بیاد و خیلی راحت عرضه کم میکنن و قیمت بالاتر می برن، تا هر جایی که دلشون بخواد، به قول آقای وزیر تا جایی که مردم تحمل کنن فقط وقتی مردم دیگه خاستن بمیرن شاید شاید یه قطره بچکونن