1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی نسل دوم تویوتا GT86 به زودی + عکس

معرفی نسل دوم تویوتا GT86 به زودی + عکس

24 بهمن 1397
  • 0

حدود شش سال پیش خودروی اسپرت تویوتا 86 در بازارهای جهانی راه اندازی شد، حال نوبت به نسل دوم آن رسیده است تا کم کم خود را آماده حضور در بازار کند.

طبق گفته مدیر امور عمومی تویوتا در کشور استرالیا، خودروی تویوتا GT86 قطعا نسل دوم را دریافت خواهد کرد و به عنوان خودروی اسپرت تویوتا و یک مدل ضعیف تر از تویوتا سوپرا فعالیت خود را در بازارهای جهانی دنبال خواهد کرد، من نمی دانم که شایعات از کجا آمده است، اما در این مرحله ما قطعا نمی خواهیم که تولید و توسعه برند GT86 را متوقف کنیم، زیرا این خودرو برای ما بسیار مهم است و برادر کوچک تری برای تویوتا سوپرا خواهد بود. هفته گذشته هم منابع محلی ژاپنی اعلام کردند که شرکت خودروسازی تویوتا و سوپرا به هیچ وجه یک اتومبیل و برند کاملا جدید را جایگزین "تویوتا 86" و "سوبارو BRZ" نخواهند کرد.

خودروی اسپرت تویوتا 86 که در برخی مناطق با نام GT86 شناخته می‌شود، حدود 6 سال پیش کار خود را در بازارهای جهانی آغاز کرده و موفقیت های زیادی کسب کرده است، ولی خب نیاز به تغییر احساس می‌شود و از سوی تویوتا تایید شده است که نسل دوم تویوتا 86 و برادر ناتنی این خودرو یعنی "سوبارو BRZ" احتمالا تا سه سال آینده و در سال 2021 میلادی با موتور جدید راه اندازی خواهند شد.

toyota-86-trd.jpg


گفته می‌شود که مدل‌های جدید "تویوتا 86" و "سوبارو BRZ" پیشرانه‌های سابق 2 لیتری خود را کنار گذاشته و در نسل دوم به یک پیشرانه چهار سیلندر جدید با حجم بیشتر 2.4 لیتری مجهز خواهند شد که نیروی احتمالی آن به 260 اسب بخار خواهد رسید، هرچند گفته می‌شود که این پیشرانه باز هم به صورت تنفس طبیعی به کار خود ادامه می‌دهد و هیچگونه پیشرانه توربوشارژر در برنامه ریزی این شرکت وجود ندارد، مگر اینکه تا 3 سال آینده یک پیشرانه توربوشارژر به گزینه‌های قابل سفارش تویوتا 86 و برادر ناتنی خود اضافه شود.

به گفته منابع خبری، نسل دوم تویوتا 86 در مقابل خودروی ژاپنی مزدا MX-5 RF قرار خواهد گرفت که هردوی آنان در باشگاه خودروهای محور عقب محرک RWD قرار می‌گیرند. در جای دیگر آورده شده است که خودروی نسل جدید تویوتا 86 به همراه آخرین سیستم‌های پشتیبانی رانندگی ارائه خواهد شد.



نظرات