1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. آخرین اخبار از پرونده قاچاق خودرو را دادستان تهران تشریح کرد

آخرین اخبار از پرونده قاچاق خودرو را دادستان تهران تشریح کرد

26 بهمن 1397
  • 0

اعداد بازداشتی ها به ما نشان می دهد که پرونده مهمی است و یکی از متهمان پرونده به نام خانم فرشته تنگستانی که از متهمان مهم پرونده می باشد قبل از تشکیل پرونده از کشور خارج شده است.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، با بیان این مطلب در خصوص وضعیت پرونده خودروهای وارداتی قاچاق گفت: یکی از پرونده های مهم مفاسد اقتصادی که در شعب ویژه ما تشکیل شده در رابطه با همین موضوع است؛ تقریبا اولین پرونده ای است که در تیرماه 97 به دادستانی ارسال شد و وزیر صمت گزارشی برای رئیس جمهوری فرستاد و آن گزارش برای ما آمد، لذا پرونده بسیار مهمی تشکیل شد و تاکنون تحقیقات در رابطه با آن ادامه دارد.

وی اظهار داشت: این پرونده یک بخش تکمیلی در بندرعباس داشت که پنج نفر بازداشت شدند و در خود پرونده اصلی 23 نفر بازاشتی دارد که سرجمع 28 نفر می شود.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: چهار مقام دولتی در پرونده اصلی و یک مقام دولتی در پرونده بندرعباس بازداشت شدند؛ اما نکته مهم، آمار متفاوتی است که در رابطه با خودروها وجود دارد؛ چراکه در روزهای اول رقمی که اعلام می شد شش هزار خودرو بود که غیرقانونی ترخیص شده و این رقم تا 11 هزار دستگاه نیز افزایش پیدا کرد چون که گزارش هایی که پلیس فتا و سایر دستگاه ها به ما دادند بین شش تا 11 هزار در نوسان بود و ما جلسات مفصلی بین این دوستان و بازپرس داشتیم تا این تفاوت در رقم ها دربیاید.

وی اضافه کرد: پلیس فتا بازه زمانی گسترده تری را بررسی کرده و سایر دوستان که در تحقیقات کمک کردند بازه زمانی محدودتری را مورد بررسی قرار دادند، اقدامات برای درآمدن این اختلاف رقم ها در دست انجام است چرا که این برای دادگاه زمانی که می خواهد حکم بدهد دارای اهمیت است.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: تعداد بازداشتی ها به ما نشان می دهد که پرونده مهمی است و یکی از متهمان پرونده به نام خانم فرشته تنگستانی قبل از تشکیل پرونده از کشور خارج شد اما متهمان مهم و زیادی در این پرونده دستگیر شدند که امیدواریم با تلاش بازپرس و سایر دستگاه ها تا پایان سال به نقاط نزدیک تری برسیم و انشالله به کیفرخواست منجر شود.

منبع میزان


نظرات