1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رحمانی وزیر صنعت: گرانی خودرو ارتباطی با فرمول وزارت صمت ندارد

رحمانی وزیر صنعت: گرانی خودرو ارتباطی با فرمول وزارت صمت ندارد

28 بهمن 1397
  • 15

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گرانی خودرو ارتباطی با به کارگیری فرمول این وزارتخانه ندارد و برای ارزانی خودرو، تولید باید افزایش پیدا کند.

رضا رحمانی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه فرمولی که وزارت صمت برای ارزانی خودرو به کار برده به گرانی دوباره در بازار منجر شده است، گفت: گرانی خودرو ارتباطی با به کارگیری این شیوه ندارد، برای ارزانی خودرو، تولید باید افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راهکار لازم برای کاهش قیمت خودرو، اظهار کرد: تولید خودرو باید افزایش پیدا کند تا با عرضه بیشتر قیمت‌ها کاهش پیدا کند. وی افزود: تاکنون تسهیلاتی به قطعه‌سازان پرداخت نشده، در صورتی که این تسهیلات پرداخت شود تولید افزایش پیدا می‌کند و بازار خودرو ساماندهی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره نحوه توزیع گوشت در بازار، خاطرنشان کرد: در رابطه با این موضوع از وزیر جهادکشاورزی سوال شود. لازم به ذکر است، فرآیند پرداخت 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی دولت به خودروسازان آغاز شده که مطابق با توافقات انجام شده میان خودروسازان و قطعه سازان قرار بر این شد تا این 4 هزار میلیارد تومان مستقیما به بخش اقتصادی کشور تزریق شود.

دو هزار میلیارد تومان از تسهیلات در نظر گرفته شده مصوب دولت به ایران خودرو و دو هزار میلیارد تومان به سایپا اختصاص خواهد یافت. این منابع از سوی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت خواهد شد. شایان ذکر است براساس فرمول وزارت صمت مقرر شده است که قیمت خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار عرضه شود.



نظرات

  • Ali m Ali m (2 اسفند 1397 ساعت 14:37)

    عینک ت بینایی تو کم کرده ی سمعک م لازم داری جناب صمت

  • علی علی (30 بهمن 1397 ساعت 00:02)

    جناب شما تو همین مدتی که وزیر بودی و به نفع خودروساز کار کردی کلی ***************

  • aria aria (29 بهمن 1397 ساعت 19:54)

    بد موقعی وزیر شدی***** وزرات را هم نداری. استعفا بده

  • ی ج ی ج (29 بهمن 1397 ساعت 14:21)

    طبق ماده 8 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب 88،این نحوه قیمت گذاری توسط خودروسازها که بر اساس 5درصد زیر قیمت بازار و به دنبال اون کاهش عرضه برای افزایش قیمتها کاملا غیر قانونی است.
    ماده8 ـ هرگونه تبانی و تحمیل شرایط از سوی عرضه کنندگان کالا و خدمات ، که موجب کاهش عرضه یا پایین آوردن کیفیت ، یا افزایش قیمت شود، جرم محسوب می شود.

  • saeed saeed (29 بهمن 1397 ساعت 08:21)

    دقیقاً کار خودتون شخص شما اصلا شما صلاحیت وزارت ندارید تو این مدت ثابت شد

  • احمد احمد (28 بهمن 1397 ساعت 19:15)

    خوب مجلس باید قانونی رو تصویب کنه که قیمت حاشیه بازار لغو بشه جواب نداد طرحی رو که جواب نمیده رو باید از ریشه کند.کجاست نماینده های که انتخاب کردیم؟؟

  • علی علی (28 بهمن 1397 ساعت 16:37)

    جناب رحمانی بفرمائید پس این گرانی دقیقا به چه چیزی ارتباط دارد؟

  • وحید وحید (28 بهمن 1397 ساعت 16:25)

    تنها راه تنطیم قیمت حذف قیمت گذاری حاشیه بازار و قیمت گذاری توسط سازمان حمایت یا شورای رقابت هست وگرنه قیمت ها همین شکل بالا خواهد رفت اقای وزیر تو را بخدا این حاشیه بازار را حذف کن

  • مهدی مهدی (28 بهمن 1397 ساعت 15:58)

    از ماست که بر ماست ........وقتی صف میکشین و ثبت نام میکنین حالا تحویل بگیرین .......هر بلایی سرمون بیارن و هر قیمتی بندازن نوش جونشون ...............عقل تو کله خیلی از ماها نیست جاش کاهه.......اگه پراید شده 45 میلیون حتما یه عده بی عقل با این قیمتا معامله کردن که قیمت شده این .......اگه همه یک دل بشن و با این قیمتا نخرن قیمتا میشه او چیزی که واقعیه ......تا مادامی که مشتری 45 میلیونی و بالاتر باشه پراید قیمتش همینه ......میخوای بخا نمیخوای بعدی میخواد ........ برادر -خواهر -دو سه ماه بی ماشین سر کن ..نخر ...........بازم میگم از ماست که بر ماست .....راهکار : ......تحریم خرید خودرو .......

  • امین امین (28 بهمن 1397 ساعت 15:01)

    واقعا متاسفم که شما رو وزیر کردن .گرانی خودرو کار شماست که اومدین شورای رقابت رو حذف کردین و یه ادم های نالایق به نام حمایت از حقوق تولید کننده رو جایگزین کردین .شما خودتون دلالین

  • Haji Haji (28 بهمن 1397 ساعت 14:57)

    وقتی خود وزیر دلال هستش و از این بازار سهم میبره نباید توقع داشت اوضاع بهتر شه . معلوم نیست چقدر بهش دادند که گذاشت قیمت ها رو آزاد کنند .

  • بی نام بی نام (28 بهمن 1397 ساعت 11:50)

    همه شما دست در یک کاسه دارید
    درمورد گوشت هم از یکی از مسوولین پشتیبانی دام پرسیدم گفت هرچی میگویید دروغ محض است.فقط مردم را سرکار گذاشتید
    گوشت با کد ملی هم شایعه خودتان بوده که بهمنتان را رد کنید
    مردم ** نیستند

  • محسن محسن (28 بهمن 1397 ساعت 11:42)

    آدم دروغگو ، چرا ربطی نداره ، وقتی فرمول قیمت خودرو رو به نفع خودروسازها تغییر میدی و به ضرر مردم کار میکنی همین میشه ، خودروسازها هم خودرو عرضه نمیکنند تا قیمت بره بالا هر روز و هر ساعت طبق اون فرمولی که وزارت صنعت ساخته قیمت خودرو رو بالا ببرند . این از بی لیاقتی شما وزارت صنعت و خودروسازان هست که قیمت ها بالاست .

  • ش ح ش ح (28 بهمن 1397 ساعت 11:33)

    چه کار کنیم که متوجه بشی , داداش , خودرو سازها نمی خواهند قیمت بیاد پایین , حتی اگه تولید هم بالا بره , عرضه قطره چکانی خواهد بود , تازمانی که کم کم قیمتها برای همه عادی بشه , آن وقت خودرو را میریزند تو بازار . اگر قیمت بیاد پایین دوباره قطره چکانی وهمینطور ادامه داره ........
    از این واضح تر دیگه نمیتوانم توضیح بدهم , امیدوارم فهمیده باشی ........

  • vahid vahid (28 بهمن 1397 ساعت 11:18)

    وزیر بی لیاقتتتتتت....برای فرار از مسئولیت اون رو گردن کسی دیگه می اندازه...تففففف....اول و آخر این نابسامانی مثلث وزارت صنعت و ایران خودرو و سایپاست...