1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از SF90، جنگنده جدید فراری برای مسابقات فرمول 1 + عکس

رونمایی از SF90، جنگنده جدید فراری برای مسابقات فرمول 1 + عکس

28 بهمن 1397
  • 0

فراری خودروی کاملاً جدید خود برای فصل پیش روی فرمول 1 رونمایی کرده است. در رویداد مخصوصی که فراری در ایتالیا برگزار کرده، جنگنده‌ی جدید این شرکت خودنمایی کرده و البته تغییرات صورت گرفته در آن نسبت به سال پیش کاملاً واضح هستند.


از نظر بصری، خودروی SF90 جدید (نام‌گذاری آن به خاطر نودمین سالگرد تأسیس اسکودریا فراری می‌باشد) دارای پوشش قرمزرنگ مات با عناصر مشکی بوده و این روش دقیقاً برعکس سال قبل است جایی که خودروی سال پیش از رنگ قرمز متالیک و عناصر سفیدرنگ استفاده کرده بود. ما همچنین می‌توانیم برند میشن وینو را ببینیم که در بال‌های جلو و عقب، دماغه و پوشش پیشرانه بکار رفته است.

2.jpg
با اینکه فراری از SF90 به عنوان خودروی تکامل یافته‌ی SF71H قبلی یاد کرده اما رئیس تیم آقای ماتیا بینوتو گفته است این شرکت ایتالیایی تلاش داشته در طراحی این خودروی جدید بهترین روش‌ها را در پیش بگیرد.


او گفته است:

ما در سال 2018 دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم و این خودرو هم ادامه‌ی روند توسعه‌ی خودروی سال قبل است. این یک انقلاب نیست. ما به سادگی تلاش داشته‌ایم تا بار دیگر پیشرفت کنیم و به بالاترین حد ممکن برسیم.

4.jpg
از آنجایی که قوانین سال 2019 فرمول 1 می‌گویند طراحی بال جلو باید ساده‌تر باشد بنابراین فراری مجبور بوده پهنای بال را به 2 متر برساند که برابر با پهنای خودروست. در عقب هم بالی را می‌بینیم که ارتفاعش 70 میلی‌متر بالا رفته و 100 میلی‌متر پهن‌تر شده است. جایگاه چراغ‌های عقب نیز از یک جفت LED تشکیل شده است.

سباستین فتل قهرمان 4 دوره‌ی فرمول 1 در فصل جدید پنجمین فصل همکاری خود با فراری را جشن می‌گیرد و هم‌تیمی آو چارلز لکلرکی خواهد بود که جایگزین کیمی رایکونن شده است. کیمی امسال پشت فرمان خودروهای آلفارومئو خواهد نشست.

5.jpg

6.jpg

منبع پدال


نظرات