1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتخاب لکسوس به عنوان با کیفیت ترین خودروی سال در بازار آمریکا + عکس

انتخاب لکسوس به عنوان با کیفیت ترین خودروی سال در بازار آمریکا + عکس

29 بهمن 1397
  • 0

جی‌دی پاور در آخرین گزارش خود از وضعیت کیفی برندهای حاضر در بازار آمریکا نام لکسوس را بالاتر از همه، به عنوان بهترین برند سال انتخاب کرده است.

لکسوس توانسته با کسب نمره 106 که به معنی کمترین تعداد خطای ممکن در بین بیش از ۴۰ شرکت مختلف است، جایگاه خود را در رده نخست این فهرست تثبیت کند. این عدد نشان می‌دهد به فاصله سه سال از خرید محصولات لکسوس، خریداران کمترین نقص فنی و عیب را در محصولات این برند گزارش کرده‌اند.

در گزارش تازه جی‌دی پاور درباره قابلیت اطمینان برندها آمده که لکسوس وضعیت کیفی بسیار خوبی داشته و پایین‌تر از رنج عمومی بازار برای مشتریانش دردسر دارد! البته بر اساس یافته‌های این موسسه آمریکایی، برندهای اقتصادی کیفیتی بالاتر از برندهای لوکس دارند. آن طور که جی دی پاور اعلام کرده، در هر ۱۰۰ مدل تولیدی توسط برندهای عادی، به طور میانگین ۱۳۵ مشکل گزارش شده، حال آنکه این رقم در برندهای لوکس به ۱۴۱ مورد می رسد. در تحقیق امسال جی دی پاور ۳۲,۹۵۲ مالک که اتومبیل هایشان مدل ۲۰۱۶ بوده، شرکت داشته اند. این تحقیق بین ماه های اکتبر و دسامبر سال ۲۰۱۸ انجام شده است.

اگر به جدول برگردیم، می‌توان این موضوع را به خوبی اثبات کرد که از ۱۵ برند نخست، هشت مورد را برندهای اقتصادی تشکیل می‌دهند. البته لوکس‌سازان آلمانی اغلب در رده‌های بالا بوده و وضعیت مناسبی دارند. برای نمونه پس از لکسوس، نام‌هایی همچون پورشه و تویوتا با نمره ۱۰۸، و شورولت، بیوک و مینی با نمرات ۱۱۵، ۱۱۸ و ۱۱۹ در رده‌های پایین‌تر این فهرست قرار دارند. پس از اینها، دو لوکس‌ساز آلمانی یعنی آئودی و ب.ام.و قرار دارند که به ترتیب نمرات ۱۲۲ و ۱۲۴ را کسب کرده‌اند.

22.jpg

2.jpg

هیوندای و کیا هم با نمراتی معادل ۱۲۴ و ۱۲۶ در رده بعدی قرار دارند.اینفنیتی، فولکس واگن مرسدس بنز و سوبارو هم چهار برندی هستند که با کسب نمرات ۱۲۸ تا ۱۳۶ امتیازی بهتر از میانگین گروه دارند.

در رتبه پایین‌تر از میانگین گروه، که به برندهایی با وضعیت کیفی نازل‌تر از عدد ۱۳۶ خطا رده‌بندی شده‌اند، نیسان قرار دارد که با نمره ۱۳۷ خطا طی سه سال وضعیتی بهتر از رقبای دیگر بازار دارد. کریسلر، فورد، لینکلن، هوندا و میتسوبیشی در میانه گره قرار داشته در حالی که جیپ، ولوو و دوج مثل همیشه قعرنشین جدول بوده و امتیازاتی بسیار پایین معادل ۲۴۹، ۲۲۱ و ۲۰۴کسب کرده‌اند که بیش از ۲ برابر بهترین سازندگان بازار است.

منبع هفت صبح


نظرات