1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افزایش قیمت خودرو در بازار بی دلیل و حباب می باشد

افزایش قیمت خودرو در بازار بی دلیل و حباب می باشد

29 بهمن 1397
  • 7

رییس انجمن قطعه سازان با بیان اینکه هیچ دلیل خاصی برای افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر وجود ندارد، این افزایش را ناشی از حباب دانست.

محمدرضا نجفی منش درباره افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر گفت: شرایط امروز بازار خودرو هیچ تغییری نسبت به ماه های گذشته نداشته و این افزایش قیمت حبابی است که بزودی نیز از بین خواهد رفت. وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر هیچ دلیل مشخصی ندارد، اظهار داشت: این افزایش قیمت ناشی از عدم عرضه خودرو در بازار نیست و بیشتر دلالی است.

رییس انجمن قطعه سازان در عین حال خاطرنشان کرد: در دو ماهه اخیر و از آنجایی که خودروسازان بدهی خود را به قطعه سازان نداده اند، تولید خودرو کاهش یافته ولی این موضوع عامل افزایش قیمت در روزهای اخیر نیست.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: خودروسازان 12 تا 13 هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان دارند؛ در حالی که اگر از ابتدای سال اجازه داده می شد تا قیمت خودرو به تدریج بالا برود، امروز تولید نیز اُفت نمی کرد.

منبع ایبنا


نظرات

  • روح اله روح اله (1 اسفند 1397 ساعت 08:56)

    تا زمانی که واردات ممنوع و بازار در انحصار مطلق مافیای خودرو سازی است اوضاع تغییر نمیکند.حق مردم نیست ماشینهای از رده خارج رو با قیمتهای نجومی بخرند.طرح پنج درصد زیر حاشیه بازار زمانی معنا دارد که کشور در شرایط تحریم نبوده و بازار رقابتی و ورود خودرو با تعرفه منطقی ازاد باش د.وگرنه این مافیا با عرصه قطره چکانی قمتهای بازار رو بالا میبره و بعد فروش فوری زیر قیمت بازار میذاره.همین اقای مو قشنگ از کسانی بود که مصر به ازادسازی قیمت خودرو بود.حالا به جای پاسخگویی به مردم با فرافکنی صحبت از حباب قیمت میکند.

  • ایمان ایمان (29 بهمن 1397 ساعت 23:12)

    اون زمانی که پراید شد 20 میلیون هم گفتین حبابی بعدش شد 30 تومن گفتین دیگه خیلی حبابیه الان هم شده 50 تومن...ماشالله به این کارشناسان...

  • حسین حسین (29 بهمن 1397 ساعت 22:37)

    تنها دلیل افزایش قیمت خود ، خودروسازان و سو استفاده. از شرایط بهم ریخته اقتصادی میباشد کاملا واضح هست حداقل از روند تحویل خودروها و جالبتر از این در اوج قیمت به یک باره تحویل فوری!..دقیقا بصورت کاملا برنامه ریزی شده قیمتها افزایش یافته،ایجاد توهم نبود قطعات،سیاست کاهش تولید با توجه به افزایش تقاضا دلایل محکمی هست که خودروسازان مقصر اصلی افزایش بیش از حد و غیر متعارف میباشد.

  • aria aria (29 بهمن 1397 ساعت 20:03)

    این اقا رییس انجمن قطعه سازان خودش تو قضیه تولید خودرو بی کیفیت مقصر است. برو خجالت بکش.حرف هاتان دیگه ارزشی نداره

  • Hamid Hamid (29 بهمن 1397 ساعت 16:41)

    ***** بی همه چیز، کار خودتو کردی حالا حرف از حباب میزنی*******،خودتو خانوادت با پراید******

  • جهان جهان (29 بهمن 1397 ساعت 13:20)

    ریشه گرانی خودرو، قیمت گذاری خودروسازها بر اساس ۵درصد زیر قیمت بازار است.خودروسازها عرضه رو کاهش میدن تا خودرو در بازار آزاد خوب گران بشه بعد میان براساس ۵درصد زیر قیمت بازار،قیمت گذاری میکنن.

    محمدرضا محمدرضا (29 بهمن 1397 ساعت 16:59)

    سلام
    درود به شرفت دوست عزیز کاملا صحیح گفتی بخدا