1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آشنایی با محصول احتمالی دیار خودرو ؛ بایک سنوا D20 + تصاویر

آشنایی با محصول احتمالی دیار خودرو ؛ بایک سنوا D20 + تصاویر

14 اسفند 1397
  • 0

اخیراً در برخی از سایت‌های خبری از عزم شرکت دیار خودرو برای ارائه محصول جدیدی به نام بایک D20 سخن رانده شد. به همین بهانه، ما مطلب کوتاهی را در این زمینه تهیه نمودیم که امیدوارم موردتوجه شما عزیزان قرار گیرد.

2.jpg
سنوا D20 یک خودروی ساب کامپکت از شرکت چینی بایک است که در اصل نسخه فیس‌لیفت مدل سابرینا محسوب می‌شود. این خودرو که در دو نسخه سدان و هاچ‌بک تولید می‌شود، نخستین بار، سال 2014 میلادی و در نمایشگاه شهر چنگدو در معرض دید عموم نهاده شد. سنوا D20 بر مبنای پلت فرم نسل اول اسمارت فورفور/میتسوبیشی کولت مدل 2004(سری W454) تکوین و توسعه یافته است. این خودرو فعلاً تنها در کشور الجزایر تولید شده و از جمله بازارهای صادراتی آن می‌توان به کشورهای آفریقای جنوبی و مکزیک اشاره داشت.

 3.jpg

طراحی بدنه بایک سنوا D20 تشابه بسیاری به نسل اول مرسدس بنز کلاس B دارد. البته این مسئله جای شگفتی ندارد زیرا که از سال 2005 تاکنون شرکت بایک و مرسدس بنز یک جوینت ونچر یا شرکت مشترک به نام beiging benz را راه‌اندازی نموده‌اند که در آن با همکاری با یکدیگر سری‌های C و E و همچنین GLC از مرسدس را برای عرضه در بازار چین مونتاژ می‌کنند. با این حساب، طراحی بایک D20 هم از چشمان تیزبین مسئولان مرسدس بنز دور نمانده و احتمالاً با اجازه آنها صورت گرفته است. در مقام مقایسه با سابرینا، بایک D20 تنها از سپرهای جلو و عقب جدید و چراغ‌های نونوار بهره می‌برد.

4.jpg
گرچه داخل کابین بایک D20 از مونتاژ منظم و دقیقی بهره می‌برد اما کیفیت پلاستیک‌های به کار رفته در آن چندان چنگی به دل نمی‌زند و همان پلاستیک‌های خشک و ارزان را در اینجا به‌کرات می‌بینیم. در این میان، صندلی‌ها نسبتاً راحت بوده و محافظت خوبی از بدن به عمل می‌آورند و فضای داخل کابین هم درمجموع جادار می‌باشد.

5.jpg
در حال حاضر، بایک D20 تنها با دو پیشرانه 4 سیلندر با حجم‌های 1.3 و 1.5 لیتر عرضه می‌شود که هر دو پیشرانه نیز اساساً متعلق به شرکت میتسوبیشی است. این دو پیشرانه به ترتیب از توانی معادل 99 و 113 اسب بخار برخوردارند. نیروی حاصل از این پیشرانه‌ها به‌واسطه دو گیربکس متفاوت 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک به محور جلویی این خودرو منتقل می‌شود.

6.jpg
در برخی از سایت‌های خودرویی آفریقای جنوبی از نحوه سواری بایک D20 چندان تعریف نشده و سواری این خودرو را درمجموع آشفته و نامنظم ارزیابی نمودند و حتی برخی از سایت‌ها نیز پیشرانه آن را درمجموع پر سر و صدا و رفتار گیربکس 4 سرعته اتوماتیک آن را در زمان تعویض تا حدی گیج و حتی آزاردهنده در هنگام تردد در جاده‌ها توصیف نمودند. البته برای قضاوت نهایی در این زمینه باید منتظر تست این خودرو در جاده‌های کشورمان و توسط کارشناسان زبده بود.

7.jpg
از نقطه نظر ایمنی، این خودرو به‌طور استاندارد به 2 عدد کیسه هوا مجهز است اما در نسخه‌های فول بایک D20، این عدد به 6 کیسه هوا افزایش می‌یابد. همچنین این خودرو به سامانه‌های ایمنی همچون ABS،EBD و BOS و میله‌های درون درب‌ها، سنسور پارک و… مجهز است.

 8.jpg

نسخه‌های فول بایک D20 به تجهیزات رفاهی از جمله کروز کنترل، سانروف برقی، صفحه نمایش لمسی به سایز 6.5 اینچ، دوربین دید عقب، آینه الکتروکرومیک، چراغ‌های خودکار جلو، کنترل سیستم بر روی فرمان با 6 عدد بلندگو، چراغ‌های مشایعت در تاریکی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان،6 عدد اسپیکر، صندلی‌های چرمی، کروز کنترل، آینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن، شیشه‌های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش، تهویه مطبوع مجهز به فیلتر تصفیه هوا و… مجهز هستند.

9.jpg
قیمت نسخه‌های متفاوت این خودرو در بازار آفریقای جنوبی از رقم 149,990 راند (10,750 دلار) شروع و به عدد 209,990 راند (15,050 دلار) ختم می‌شود.

 10.jpg

مشخصات فنی بایک سنوا D20 :

88.jpg

منبع پدال


نظرات