1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نزولی شدن شیب قیمت‌ها در بازار خودرو کشور

نزولی شدن شیب قیمت‌ها در بازار خودرو کشور

14 اسفند 1397
  • 3

با توجه به فرایند قیمت‌گذاری خودروهای ساخت داخل در طرح فروش اسفندماه دو خودروساز کشور، بازار خودرو به‌تدریج وارد فاز رکود و قیمت‌ها، کاهشی شد.

ایران‌خودرو و سایپا روزهای نخست اسفندماه، طرح فروش فوری محصولات‌شان را با مدت‌زمان تحویل ۳۰ روزه کلید زدند که قیمت‌های چند روز اول این طرح، مطابق با نرخ‌های هفته نخست بهمن‌ماه بود؛ این مدل قیمت‌گذاری باعث شد حاشیه بازار خودروها نه‌تنها از بین نرود، بلکه واسطه‌ها و سودجویان با هجوم نقدینگی به بازار خودرو کشور، درصدد خرید محصولات خودروسازان و فروش با حاشیه سود بالا در بازار بروند.

اما اصلاح قیمت‌ها از روز شنبه 4 اسفند با اعلام قیمت‌های جدید از سوی دو خودروساز شروع شده و از همان ساعات ابتدایی، بازار خودرو را به رکود کشانده و به نظر می‌رسد با روشن‌شدن تدریجی وضعیت بازار، در روزهای آینده قیمت‌ها کاهش یابد.

حالا باتوجه به افزایش تولید و عرضه خودرو و از بین‌رفتن اختلاف قیمت‌ها به‌دلیل فرمول قیمت‌گذاری خودروسازان، روند کاهش قیمت‌ها آغاز شده و بازار خودرو در مسیر آرامش قرار خواهد گرفت.



نظرات

  • ایرانی ایرانی (15 اسفند 1397 ساعت 08:37)

    ما هشت سال جلوی دنیا وایسادیم موشک و بمب بود که روی خونه هامون می ریختن از هیچ کس و هیچ چیز نترسیدیم همه شوق دفاع از کشور رو به هر نحوی داشتند و با هم متحد بودیم ولی الان متاسفانه الان از ترس تحریم ها همه چیز رو می خریم انبار می کنیم فک میکنیم قحطی میآد از گرونی سیب زمینی می ترسیدم این ترس و شتاب برای خرید پدر همه رو درآورده گرون فروشان هم فهمیدن ما ترسو هستیم و سواستفاده می کنن تا میشنویم سبزی داره گروه می شه 10 کیلو می خریم میزاریم خونه آخه چرااااااا؟؟؟ همش تقصیر دولت و آمریکا و تحریم ها نیست به خدا بیشتر تقصیر این ترس لامصبه. شاید فک کنی دلال ها مقصرند مگه دلال کیه همین مردم هستن

  • داود داود (15 اسفند 1397 ساعت 02:06)

    ۳تومن گرون شد ۲تومن ارزون خبرتون خیلی هم جالب نبود برو تو عمق ماجرا خبرگزاری جان

  • اکبر اکبر (14 اسفند 1397 ساعت 11:19)

    شیب کاهش قیمت ماشین!!قوم والضالین.