1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تنها راه کاهش قیمت خودرو درکشور افزایش تولید است

تنها راه کاهش قیمت خودرو درکشور افزایش تولید است

15 اسفند 1397
  • 6
  • 4790

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران اظهار داشت: قیمت خودرو متاثر از شرایط کشور جهش یکباره یافت زیرا میزان قابل توجهی از نیاز قطعه سازان به مواداولیه از طریق واردات تامین می شود که نوسانات شدید نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی بر فروش و بهره وری قطعه سازان اثرات منفی داشته است.

آرمان خالقی تصریح کرد: شرایط به گونه ای رغم خورد که در سال جاری قطعه سازان مجبور شدند با قیمت های بالاتری قطعه تولید کنند و برای حفظ سرمایه می بایست مبلغ قرار داد خودروسازان را متعادل سازند که این روند قطعا افزایش قیمت خودرو را منجر می شود.

 

وی گفت: با توجه به آنالیز قیمت خودرو از قیمت قطعات و هزینه های تولید ناچارا خودروسازان به این نتیجه رسیدند که با توجه به قیمت های جدید قطعه سازان توان تولید با قیمت های گذشته را ندارند، واقعیتی است که وجود داشته و باید پذیرفت.

وی اذعان داشت: موضوع حائز اهمیت، کاهش تیراژ خودروسازان است که ماحصل آن افزایش قیمت ها شد چراکه در تیراژ بالا قیمت ها سرشکن می شود. در واقع یکی از عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت، کاهش تیراژ خودروسازان است لذا امیدواریم در روزهای آینده با افزایش تولید، شرکت های خودروساز بتوانند قیمت ها را کاهش دهند.

خالقی اظهارات وزیر صمت مبنی بر افزایش تیراژ و کاهش قیمت را امیدوار کننده دانست و گفت: حمایت 4 هزار میلیاردی دولت از قطعه سازان قطعا تاثیرات مثبتی بر افزایش تیراژ خواهد داشت زیرا قطعه سازان فعال شده اند و خودروسازان با طیب خاطر تولید را افزایش می دهند لذا منتظر ماحصل این اقدام مثبت دولت هستیم.

وی گفت: جبران بخشی از افزایش قیمت با افزایش تیراژ ممکن خواهد شد اما بخشی که به قیمت قطعات باز می گردد موضوعی است که به ناچار باید افزایش قیمت خودرو را بپذیریم.

وی گفت: تصمیم خودروسازان به حضور در حاشیه بازار اقدامی در جهت کنترل قیمت ها در بازار آزاد بود در واقع این سیاست قیمتی شکاف بین درب کارخانه و بازار را از بین برد لذا اگر تیراژ خودرو افزایش یابد و نیاز بازار مرتفع گردد و بتوان این پیام را به بازار داد که خودروسازان توان تامین نیاز بازار را دارند قطعا از التهاب کاسته خواهد شد.




نظرات

  • اکبر اکبر (15 اسفند 1397 ساعت 16:43)

    سلام. خودرو سازیهای داخلی را به تولید ماشین آلات و ادوات کشاورزی تغییر کاربری دهید و خودروهای با کیفیت و استاندارد و باسوخت کمتر از 5% و امنیت بالا وارد نمائید . خودروسازان داخلی در چهل سال چه گلی بسر ملن زده اند .
    مافیای نفوذی در خودروسازان داخلی بفکر خالی کردن جیب ملت است نه بفکر بالا بردن کیفیت خودرو.

  • فرید فرید (15 اسفند 1397 ساعت 15:20)

    نمیدونم چه **** پرقدرتی پشت این خودروسازیه که دولت ها عوض میشه..رئیس جمهورها میاد و میره..نمایندگان مجلس میان و میرن..وزرا و سفرا میاد و میره.
    ولی هیچکدام قدرت کم کردن تعرفه خودرو رو ندارن.
    حتی به قیمت از دست دادن جان سالانه دهها هزار نفر
    کاش زنده باشم و دلیلشو بدونم

  • رضا رضا (15 اسفند 1397 ساعت 14:22)

    اگر شرکت های تولید کننده قطعات ده برابر شوند چون نظارتی بر برتولید کننده گان ودلالان همدستشان نیست قیمت کاهش نخواهد یافت فقط برای دولت بی تدبیر متاسفم.

  • بیباک بیباک (15 اسفند 1397 ساعت 08:47)

    با سلام
    مگر ملت ایران آزادی ندارند!
    همه ملت دارد میگوید ما دیگر خودرو ایرانی رضایت نداریم و از روی اجبار و شرایت اقتصادی خرید میکنیم...
    دیگر بس است هر آنچه که بر سرما آمده است...

  • منتقد منتقد (15 اسفند 1397 ساعت 08:37)

    بهترین کار واردات با تعرفه پایین است چون خود دولت ذینفع این گرانی هست واردات را آزاد نمی کند

  • فرزاد فرزاد (15 اسفند 1397 ساعت 08:05)

    تنها راه کاهش قیمت خودرو فقط و فقط حذف این صنعت بسیار پاک و کارآمد خودروی کشور است ولی شاغلان سفارشی دست دولت رو بستن،