1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نبرد ولوو Polestar با تسلا مدل ۳ آغاز شد + عکس

نبرد ولوو Polestar با تسلا مدل ۳ آغاز شد + عکس

14 اسفند 1397
  • 0

پل‌استار (Polestar)، بخش خودروهای الکتریکی کارخانه ولوو، دومین مدل خود را رونمایی کرد. کارخانه سوئدی با این ماشین رسما به جمع خودروسازان الکتریکی وارد شده و به طور مستقیم با تسلا مدل ۳ رقابت خواهد کرد.

تاکنون تنها محصول پل‌استار یک کوپه اسپرت هیبرید با قدرت ۶۰۰ اسب بخار بود که تنها ۱۵۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

دومین مدل پل‌استار اما تمام الکتریکی است. دو موتور الکتریکی ماشین در مجموع ۴۰۸ اسب بخار نیرو تولید کرده و با هر بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند. ماشین دو دیفرانسیل است و به گفته پل‌استار شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش زیر پنج ثانیه است.

2.jpg

طراحان تا حد ممکن ظاهر ماشین را متفاوت از ولوو طراحی کرده‌اند تا بر مستقل بودن مارک پل‌استار از مالک سوئدی‌اش تاکید کنند. این اولین ماشین پل‌استار خواهد بود که در حجمی انبوه تولید می‌شود و قرار است با قیمتی کمتر از تسلا مدل ۳ از سال ۲۰۲۰ به بازار بیاید.

قیمت ماشین در اروپا در سال اول، ۵۹ هزار و ۹۰۰ (نزدیک ۶۴ هزار دلار) یورو خواهد بود و از سال دوم، قیمت به ۳۹ هزار و ۹۰۰ یورو (حدود ۴۵ هزار دلار) کاهش خواهد یافت. قیمت پایه تسلا مدل ۳ در اروپا ۵۵ هزار و ۴۰۰ یورو (حدود ۶۳ هزار دلار) است.

 3.jpg

ولوو ماشین‌های پل‌استار را به جای روش‌های قدیمی در فروشگاه‌هایی در مراکز خرید خواهد فروخت. خریداران همچنین می‌توانند ماشین خود را از طریق اینترنت سفارش دهند و اگر مایل باشند به جای خرید، آن را به صورت ماهانه کرایه کنند. هزینه‌ای که با این روش از خریداران دریافت می‌شود بیمه، مالیات و تعمیر را هم شامل خواهد شد.

پل‌استار ۲ اولین ماشینی است که به سیستم عامل آندروید مجهز خواهد شد. با استفاده از این سیستم عامل، رانندگان بدون نیاز به وصل کردن تلفن همراه خود می‌توانند از امکانات گوگل نظیر نقشه و سیستم اجرای فرمان‌های صوتی گوگل استفاده کنند.

4.jpg

ولوو می‌خواهد که پل‌استار بین پنج تا هفت سال آینده، سالانه صد هزار دستگاه فروش داشته باشد و به سوددهی برسد.

موفقیت تسلا مدل ۳ ولوو را برای رسیدن به این هدف خوشبین کرده است. استقبال از تسلا تا حدی است که این کارخانه خود را برای تولید ۵۰۰ هزار دستگاه مدل ۳ در سال آماده می‌کند.

پل‌استار می‌گوید تولید مدل‌های بیشتری را در برنامه دارد. سومین مدل این مارک قرار است سه سال دیگر به بازار عرضه شود.

5.jpg



نظرات