1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ادامه فروش فوری خودروسازها تا به تعادل رسیدن قیمت‌ در بازار

ادامه فروش فوری خودروسازها تا به تعادل رسیدن قیمت‌ در بازار

18 اسفند 1397
  • 7

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تا زمان تعدیل قیمت‌ها، ­سیاست فروش فوری خودرو ادامه می‌یابد گفت: قیمت‌ها در بازار رو به کاهش است.

فرشاد مقیمی ­با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار رو به کاهش است افزود:​ ­تا زمانی که به تعادل در قیمت برسیم ­سیاست ­فروش فوری ادامه خواهد داشت هرچند در ماه‌های ابتدایی سال آینده به نظر می‌رسد به صورت سنتی کمی تقاضای خودرو کاهش یابد و کاهش تقاضا کاهش قیمت را درپی خواهد داشت.

وی با اشاره به مصوبه‌ی ترخیص خودرو‌های وارداتی گفت:­ آیین ­نامه مربوطه را وزیر صمت ­ابلاغ­ کرد­ و کار ثبت سفارش این خودرو‌ها آغاز­ و به همه شرکت‌ها اعلام شده تا در ایام تعطیل نیز موضوع ثبت سفارش انجام شود و مشتریان می‌توانند به وزارتخانه و گمرک مراجعه کنند و سعی بر این است تا قبل از پایان سال خودرو‌هایی که در گمرک هستند و قابلیت خروج دارند ترخیص و توسط شرکت‌ها به متقاضیان تحویل شود.

مقیمی­ به موضوع تامین قطعات خودرو اشاره کرد و­ افزود:­ با تامین منابع مالی­ ریالی و ارزی با همکاری بانک‌ها و بانک مرکزی تاکنون بیش از 3400 میلیارد تومان از تسهیلات مورد نیاز این بخش پرداخت شده و بقیه آن در دو هفته آینده پرداخت می‌شود­.

معاون وزیر صمت اضافه کرد:­­­ تامین قطعات باعث افزایش تولید شده­­ و تولید روزانه خودرو به 4 هزار دستگاه در روز رسیده که به همین میزان تحویل خودرو داریم. ­
مقیمی­ گفت:​ در این هفته وزارت صنعت ابلاغیه‌ای به خودروسازان اعلام کرد تا در روز‌های تعطیل نیز ­به تحویل خودرو اقدام کنند و خدمات پس از فروش نیز انجام شود.

وی افزود:­­ در ایام پایانی سال با پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته برای خدمات رسانی به مشتریان در ایام نوروز از امکانات الکترونیکی نیز استفاده می‌شود و مشتریان با تماس تلفنی از طریق تلفن‌های هوشمند می‌توانند پیام ارسال کنند و اطلاعات لازم از طریق شرکت خدمات رسان از طریق گوشی‌های تلفن همراه به مشتریان ارائه می‌شود.

مقیمی ادامه داد:­ پیش بینی شده که برخی تعمیرگاه‌ها به صورت شبانه روزی خدمات رسانی کنند که در استان‌های مختلف انجام می‌شود در خودروسازی سایپا بیش از 500 تعمیرگاه خدمات رسانی می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت­ گفت:​­ تامین قطعات نیز انجام و به تعمیرگاه‌ها ارسال شده و نظارت‌های لازم از طریق انجمن‌ها و وزارت صنعت انجام می‌شود. ­



نظرات

  • فرزاد فرزاد (18 اسفند 1397 ساعت 20:48)

    همه این کارهای عجله‌ای و بی برنامه از سوی برخی مسئولان صنعت مثلا داخلی خودروسازی بخاطر ترس از به پایان رسیدن صبر مردم و بوجود آمدن اعتراض ملی برای برچیده شدن غولهای گاریچی داخلی است، پس تا میتونن میخوان حسابهای ریالی داخلی رو پر کنند تا بعد از خروج از کشور در اونور رفقا براشون به دلار چنج کنند، پس ما باید چشامونو باز کنیم و ،.،.،.

  • محمد محمد (18 اسفند 1397 ساعت 15:14)

    یه چیز بگم که همه اینها برای این هست که نقدینگی مردم رو کم کنند..***** همه حسابهای مردم رو دارند...
    از من به شما نصیحت...
    از ماست که بر ماست...

  • علی علی (18 اسفند 1397 ساعت 14:56)

    هیچکدام از فروش فوری ها رو تحویل نخواهد داد الان فرصت خوبی گیر آوردن پول مردم رو جمع میکنن یه دفعه دیدین فرار کردن، فروش 15 روزه 30 روزه داشته حالا میبینید تا 15 ماه دیگه فروش فوری ها رو نمیدن.

  • سامان سامان (18 اسفند 1397 ساعت 12:33)

    ******.هیچ قانونی هم وجود نداره حق مارو از این**** خبیث بگیره متاسفان**********ید چقدر بابت این **** پورسانت میگیرید؟!

  • سید سید (18 اسفند 1397 ساعت 11:10)

    عجب حودروسازان همچنان ایجاد تعادل در بازار هستند خودرو تیبا در بازا ر بود 40000000میلون تومان سایپا فروش فوری گذاشت 40400000 تومان بازار شد 45000000میلیون تومان با زمجددا در فروش فوری قیمت شد 41500000 تومان در بازار شد 50000000 میلون تومان امروزهم فوروش فوری شده 45500000تومان لابد بازار هم میشود 55000000 میلون تومان و سایپا همچنان این روند متعادل کردن و ادامه خواهد داد تا به 100000000میلون تومان برسد لطفا دراین مورد یکم فکر کنید با این روش خودرو گرانتر خواهد شد یا ارزانتر

    سعید سعید (18 اسفند 1397 ساعت 14:07)

    من از 6 اسفند دارم سر می زنم به سایت سایپا قیمت ماشین کوییک دنده ای 54میلیون بود 14 اسفند 58میلیون کجا قیمت ثابت نگه داشته ؟؟؟ بعد جالب هر یک هفته یک قیمت دار فروش نقد می گذاره... بعد بعضی مثل کوییک 30 دقیقه نهایتش 1 ساعت بفروش میرسه. آلان ساینا امروز کرده 54میلیون فروش نقد.. کسی خدایش تو این مملکت نیست چیز درست کنه مردم مگه این جور سرمایه بهشون اضاف میشه که قیمت میره بالا ؟؟؟؟؟؟؟؟ دلال جماعت بیشتر رو میاره به ماشین که بخر بفروش کسی که فروشنده باشه که هیچ وقت زیان نمی کنه چون هر چی قیمت گیرش بیاد می فروشه.. مردم مثل ما که کارمند یا بعضی بیکار شدن و بعضی اصلا کار ندارند درست چه باید کرد ؟؟؟

  • محمد محمد (18 اسفند 1397 ساعت 10:34)

    چرا پیش فروش ها را تحویل نمیده .حتما سود خوبی از پیش فروش ها نمیکنن این دوشرکت خیانتکار که انهارا تحویل نمیدن