1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جدول قیمت جدید خودروهای داخلی در بازار تهران- شنبه 18 اسفندماه 97

جدول قیمت جدید خودروهای داخلی در بازار تهران- شنبه 18 اسفندماه 97

18 اسفند 1397
  • 0

پس از اوج‌گیری قیمت خودروهای داخلی که منجر به ثبت رکوردهای جدیدی در بازار شد، هفته گذشته منحنی قیمت رو به نزول رفت، اما مشتریان رغبتی به خرید نشان ندادند.

از چند هفته پیش و همزمان با رشد قیمت در بازار ارز و سکه، خودرو نیز سوار بر موج گرانی، حسابی تاخت تا چشم مشتریان به پراید ۵۳ میلیونی و پژو ۲۰۶ صندوقدار ۱۰۰ میلیونی روشن شود. در آن مقطع، فروش خودرو بالا رفت و این موضوع به نوبه خود بر صعودی شدن بیشتر قیمت‌ها اثر گذاشت. در نهایت اما طی هفته جاری، منحنی قیمت رو به کاهش گذاشت و قیمت برخی خودروها حتی تا ۱۰میلیون تومان نیز پایین آمد.

آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر با وجود کاهش قیمت خودروهای داخلی، کمتر کسی خریدار است و در نتیجه رکودی سنگین بر بازار سایه انداخته است. به گفته آنها، حالا که قیمت‌ها در مقایسه با هفته‌های گذشته کاهش یافته و خیلی‌ها فروشنده شده‌اند، خریدار چندانی وجود ندارد و دلیل اصلی این موضوع نیز نااطمینانی به شرایط بازار و همچنین کاهش قدرت خرید مشتریان است. رکود سنگین در بازار خودرو در حالی است که در مقطع زمانی فعلی قاعدتا باید شاهد شکل‌گیری بازار شب عید باشیم، اما قیمت‌ها آن قدر بالا رفته که خیلی‌ها را یارای خرید نیست. البته احتمالا برخی نیز منتظرند قیمت‌ها بیشتر کاهش پیدا کند تا در وقت مناسب خودرو موردنظر خود را بخرند.

تغییرات قیمت خودروهای داخلی در بازار تهران و کرج:

2.jpg



نظرات