ورود
نسل کنونی جگوار XJ هماکنون دَهساله شده است که این یعنی در بخش بسیار رقابتی سدانهای فول سایز لوکس که روی ارائهٔ جدیدترین تکنولوژیها تمرکز دارد، خودرویی کاملاً قدیمی محسوب میشود. این موضوع روی فروش XJ هم تأثیر منفی داشته است بهگونهای که سال گذشته تنها 1579 دستگاه از آن در بازار ایالاتمتحده فروخته شده است. این وضعیت در اروپا حتی از این هم بدتر است تا جایی که سال گذشته اروپاییها تنها 1099 دستگاه از این سدان لوکس بریتانیایی را خریداری کردهاند.
حال اما جگوار گزارش داده است که XJ در نسل آینده به سدانی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد که از تکنولوژی مدل آی پیس استفاده میکند. به گزارش کار مگزین، نسل آیندهٔ این ماشین تمرکز خود از رقابت با مرسدس بنز S کلاس، آئودی A8 و بامو سری 7 را برداشته و در عوض به رقیبی برای آئودی E-Tron GT، پورشه تایکان و تسلا مدل S تبدیل خواهد شد. این گزارش در ادامه گفته است که نسل جدید XJ روی پلتفرم MLA جگوار-لندروور ساخته خواهد شد.
جگوار-لندروور در تابستان سال گذشته این پلتفرم جدید با نام کامل Modular Longitudinal Architecture (معماری ماجولار طولی) را معرفی و اعلام نمود که این پلتفرم برای تجهیز به مجموعهٔ مختلفی از قوای محرکه شامل پیشرانههای درونسوز، سیستم هیبریدی خفیف، قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی و سیستمهای تمام الکتریکی طراحی شده است. هرچند فعلاً مشخصات دقیقی از نسل آیندهٔ XJ منتشر نشده اما کار مگزین احتمال برخورداری از یک پکیج باطری 90 یا 100 کیلووات ساعتی و چهار موتور الکتریکی را مطرح کرده که هرکدام 200 اسب بخار قدرت خواهند داشت.
بنابراین، احتمالاً نسل آیندهٔ XJ خودرویی چهارچرخ محرک با خروجی چشمگیر 800 اسب بخار قدرت خواهد بود. در همین حال، قبلاً مدیر طراحی جگوار آقای «یان کالوم» گفته بود که نسل جدید XJ، طراحی سنتی سه جعبهای سدانها را نخواهد داشت. وی همچنین اشاره کرده بود که این خودرو میتواند کوچکتر از نسل فعلی باشد زیرا این همان چیزی است که مردم برای رانندگی میخواهند.