1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. زیان سنگین NIO، لغو تأسیس کارخانه در شانگهای

زیان سنگین NIO، لغو تأسیس کارخانه در شانگهای

1 فروردین 1398
  • 0

استارت آپ الکتریکی Nio به مشکل سختی برخورده و به همین خاطر برنامه‌های خود برای ساخت تأسیسات تولید بزرگ در شانگهای چین را لغو کرده است.


این کمپانی که اخیراً وارد بازار بورس نیویورک هم شده با کمپانی جک موتورز برای تولید خودروهای ES8 و ES6 به توافق رسیده است. این شرکت می‌خواست در تأسیسات جدید خودش به تولید محصولاتش مشغول باشد اما بجای این کار تصمیم گرفته به همکاری با جک ادامه دهد.

4.jpg
مدیر مالی ارشد Nio در خلال جلسه‌ی اخیر بین سرمایه‌گذاران اعلام کرده این شرکت در سال 2018 درآمد 720 میلیون دلاری و ضرر خالص 1.4 میلیارد دلاری داشته که تقریباً دو برابر ضرر سال قبل از آن بوده است. این در حالی است که Nio اهداف فروش خود در سال 2018 را پشت سر گذاشته بود و 12775 دستگاه از خودروهای ES8 را ساخته و 11348 دستگاه از آن‌ها را فروخته بود.

2.jpg
مدیر Nio انتظار نداشته که اوضاع بهتر شود. او در بیانیه‌ی خود اعلام کرده شرکت انتظار دارد به خاطر کاهش فروش خودرو در چین به دلیل تعطیلات سال نوی چینی و همچنین شرایط بد جنگ تجاری بین چین و آمریکا با کاهش فروش در سه‌ماهه‌ی اول و دوم سال 2019 مواجه شود.

3.jpg
پس از انتشار این بیانیه، سهام Nio در بورس با کاهش 10 درصدی روبرو شد. با این وجود ویلیام لی مدیر اجرایی و مؤسس این شرکت به آینده امیدوار است.

او گفته است:

با نگاه به سال پیش رو ما معتقدیم که جامعه‌ی کاربری ما رشد خواهد کرد و ما از شروع فروش خودروهای خود هیجان‌زده هستیم. ما به نفوذ بیشتر در بازار از طریق محصولات و سرویس‌های بیشتر ادامه خواهیم داد.

5.jpg

 

منبع پدال


نظرات