1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با کراس اوور جدید مزدا + عکس

آشنایی با کراس اوور جدید مزدا + عکس

21 اسفند 1397
  • 0

در میان خبرهای رونمایی ابرخودروهای جذاب در نمایشگاه خودروی ژنو 2019، کراس اوور جدید مزدا نیز رونمایی شده است.

این خودروی کاملا جدید که مزدا CX-30 نامیده می شود در جایگاهی بین کراس اوور کوچک CX-3 و کراس اوور CX-5 قرار می گیرد.

این خودرو یک کراس اوور جدید مبتنی بر ساختار Skyactiv-Vehicle است که در جدیدترین مزدا 3 نیز به کار رفته است. این خودرو بزرگ تر از CX-3 و در عین حال کوچک تر از CX-5 است و تنها برای چهار سرنشین در ساختاری جذاب جا دارد. مزدا CX-30 جدید با خطوط ظریف و متوالی بی شک دارای طراحی ساده ای است اما تزئینات بدنه اطراف گلگیرهای آن شاید کمی اغراق آمیز به نظر برسند و باعث کوچک دیده شدن چرخ ها شوند. مزدا CX-30 با 9 گزینه رنگ بدنه شامل قرمز کریستالی، خاکستری ماشینی و خاکستری پلی متال عرضه خواهد شد که اساسا برای مزدا 3 جدید ساخته شده بودند.

2020-Mazda-CX-30.jpg

کابین این خودرو نیز مجلل و جذاب به نظر می رسد و دارای ساختاری ممتاز است که بر راننده تمرکز دارد. دو رنگ کابین منحصر به فرد برای این خودرو موجود است که شامل تودوزی چرمی با تزئینات قهوه ای تیره و روکش چرمی یا پارچه ای با تزئینات آبی رنگ است.

به لطف شکل و ارتفاع کوسن های صندلی ها و ستون های B، ورودی عریضی برای درهای این خودرو ایجاد شده است. ستون های A و C این خودرو نیز ظریف هستند و با کاهش نقاط کور به بهبود دید اطراف کمک می کنند.

سیستم سرگرمی این خودرو نیز اصلاح شده و دارای نمایشگر عریض 8.8 اینچی با کنترلگر چرخشی است. دو سیستم صوتی برای CX-30 ارائه می شود که یکی از آن ها ساختار 8 بلندگوی استاندارد و دیگری ساختار 12 بلندگوی ارتقا یافته Bose است

CX-30 زیر کاپوت خود با مجموعه ای از نیرومحرکه ها از جمله 2.0 لیتری چهار سیلندر Skyactiv-G با غیرفعال کننده سیلندر ارائه می شود. هم چنین موتور احتراق داخلی فشرده Skyactiv-X جدید نیز برای این خودرو ارائه خواهد شد. هر دوی این موتورها از سیستم M Hybrid مزدا بهره خواهد برد تا بهره وری سوخت بهتری داشته باشند. یک موتور 1.8 لیتری دیزلی نیز در برخی بازارها برای این خودرو ارائه می شود.

3.jpg

 



نظرات