1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. پراید و تیبا در صدر خودروهای ناقصی سایپا؛ مدیرعامل سازه گستر خبر داد

پراید و تیبا در صدر خودروهای ناقصی سایپا؛ مدیرعامل سازه گستر خبر داد

22 اسفند 1397
  • 0

مدیرعامل سازه گستر از هدفگذاری تولید ۲۵۰۰ روزانه خودرو تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار خودرو ناقص در گروه خودروسازی سایپا وجود دارد که بیشترین سهم این خودروها به پراید و تیبا اختصاص دارد.

معصوم نجفیان در نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: در تعطیلات نوروزی تلاش می کنیم تا خودروهای تولید سال 98 را تکمیل کنیم و اکنون تعداد خودروهایی که در سایپا نیمه کاره باقی مانده، به تولید 10 روز نیز نمی رسد.

وی گفت: بیشترین ناقصی خودروها مربوط به پراید و تیبا بویژه در قطعه ECU یا کامپیوتر خودروئ و برخی قطعات مربوط به جلو آمپر است.

رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: تا خرداد ماه تولید همه خودروهای این گروه به صورت کامل انجام می شد، اما پس از مشکلات به وجود آمده و تحریم ها، واردات برخی قطعات های تک (High Tech) با مشکل مواجه شد اما پیش بینی سال آینده تولید 700 هزار خودرو بوده که 550 دستگاه تولید خودروهای داخلی است.

نجفیان از برنامه ریزی برای صادرات این گروه خودروسازی خبر داد و تصریح کرد: قطعه سازان بازیگران استراتژیک سایپا بوده و همواره در کنارما هستند و طراحی های مورد نیاز به زنجیره تامین متصل شده است.

نجفیان ادامه داد: تمام قطعه سازان استاد دور زدن تحریم شده اند و باید بسترها را برای آنها فراهم کرد که اگر واردات بدون انتقال ارز آزاد شود، می‌توان کار را با سرعت بیشتری پیش برد.



نظرات