1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ده‌ها هزار پلیس محسوس و نامحسوس طی ایام نوروزی در جاده‌ها حاضر خواهند بود

ده‌ها هزار پلیس محسوس و نامحسوس طی ایام نوروزی در جاده‌ها حاضر خواهند بود

22 اسفند 1397
  • 0

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در ایام نوروزی حدود ۱۰میلیون همیار و ۸۰۰هزار فرهنگ‌یار با پلیس همکاری می‌کنند و ده‌هاهزار پلیس محسوس و نامحسوس در جاده‌ها حضور خواهند داشت.

صبح امروز رزمایش مشترک نوروزی با حضور سازمان‌ها و ارگانهای مرتبط با سفر از جمله پلیس راهور، هلال‌احمر، سازمان راهداری، اورژانس و آتش‌نشانی در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی در این رزمایش با اشاره به فعالیت قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی از 25 اسفند 97 تا 17 فروردین 98، اظهار کرد: تعداد تصادفات جاده‌ای باعث نگرانی همه ما است که طبق فرموده مقام معظم رهبری یک نفر کشته نیز در حوادث رانندگی زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان باید مسیر بین مبدأ تا مقصد را نیز جزو سفر بدانند، درصد بالایی از تصادفات در 30کیلومتری شهرها به‌دلیل خستگی رانندگان، وجود کارخانه‌ها، شهرکها و روستاها است.

اشتری افزود: از رانندگان می‌خواهیم قوانین را رعایت کنند، بیش از 85 درصد تصادفات به‌واسطه سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی رانندگان بوده که رانندگان می‌توانند نقش به‌سزایی در کاهش تصادفات داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز اکثر گشتی‌های پلیس به سامانه‌های هوشمند متصل شده و می‌شوند که این موضوع کمک شایانی به امنیت رانندگان می‌کند، امروز مأموران راهور می‌توانند با اتصال به بانک اطلاعاتی، رانندگان متخلف را شناسایی و برای اعمال قانون آنها اقدام کنند.

به‌گفته فرمانده ناجا، شعار امسال در حوزه ترافیک "پرهیز از خطر و آرامش در سفر" است، حدود 10 میلیون همیار و 800 هزار فرهنگ‌یار با پلیس همکاری می‌کنند و ده‌ها هزار پلیس محسوس و نامحسوس در جاده‌ها حضور خواهند داشت.

منبع تسنیم


نظرات