1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رحمانی وزیر صنعت اعلام کرد: کاهش ۱۰ درصدی قیمت خودرو

رحمانی وزیر صنعت اعلام کرد: کاهش ۱۰ درصدی قیمت خودرو

28 اسفند 1397
  • 9

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: میزان تولید خودرو دو خودروساز اصلی کشور بیش از ۴ هزار دستگاه در روز است.

رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به این که هدف دشمن از تحریم‌ها در حوزه صنعت محقق نشده است بیان کرد: تولید در کشور جریان دارد البته در ماه‌های گذشته نوساناتی داشته ایم و تلاش ما این بوده که این نوسانات رفع شود.

وی با اشاره به این که در سال آینده پروژه‌های خود را ذیل اقتصاد مقاومتی ادامه می‌دهیم خاطر نشان کرد: درست است که تحریم برای ما موانع ایجاد کرده اما در عین حال فرصتهای را نیز فراهم کرده و ما یاد از این فرصتها در سال آینده در بخش صنعت و تولید بیشتر استفاده کنیم.

رحمانی در پاسخ به این پرسش که چه میزان وام در اختیار قطعه سازان قرار گرفته بیان کرد: از 4 هزار میلیارد تومان تا الان بیش از 3 هزار میلیارد تومان وام به قطعه سازان پرداخت شده اما البته ما اقدامات دیگری مثل اصلاح ساختاری، فروش اموال مازاد، و ساخت داخل به جای واردات را آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد:در چند ماه گذشته تولید دو خودروساز اصلی کشور بین 1200 تا 1500 دستگاه در روز بود که الان این رقم به بیش از 4 هزار دستگاه رسیده این یعنی تولید بیشتر شده و قدرت ایفای تعهدات خودروسازان هم بیشتر شده ما این روند را ادامه خواهیم داد.

وزیر صنعت همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود بیش از 60 درصد خودروهای تولیدی در اختیار افراد خاص قرار گرفته است گفت: وقتی ثبت نام از طریق کد ملی و اینترنتی است چنین اتفاقی نمی‌افتد اگر ثبت نام از طریق نمایندگی‌ها انجام می‌شد ممکن است چنین اتفاق رخ می‌داد البته اگر تخلفی رخ دهد حتماً برخورد می‌شود

رحمانی در پایان گفت: قیمت خودرو در چند روز گذشته حداقل 10 درصد پایین آمده است.

منبع ایسنا


نظرات

  • داود داود (8 فروردین 1398 ساعت 05:44)

    اقای محترم کجا ۱۰درصد کاهش داشته از ۲۲بهمن به بعد ۳۵درصد گرون شده و کاهشی جز خودروی پراید که ۵درصد ارزون شده نداشتیم .ایا واقعا ۴هزار در روز تولید داریم ؟اگه داریم پس کجاست خودروها .فروش فوری کجا بود .فروش فوری هم که گذاشتین با قیمت نجومی هست که البته دلال های گرامی راهش رو بلدن و امان برای خریدن مصرف کننده نمیدهن.

  • علی علی (6 فروردین 1398 ساعت 09:18)

    مدعی العموم کجایین که به درد این مردم برسین آخه با چه اصولی ۱۰۰ درصد گرون میکنن ومیگن ۱۰ درصد ارزون شد.وقتی حرف از تخته کردن تولید سایپا است میگن تولید ملی هست وبیکاری زیاد میشه ولی موقع قیمت گذاری میگن دلار گرون شده و قطعه وارد میکنیم . خدا********** کشور . به داد مردم برسین دارن از فشار اقتصادی له میشن خواهش میکنیم التماس میکنیم به درد مردم برسین

  • ناشناس ناشناس (1 فروردین 1398 ساعت 19:52)

    سلام خدا خیرتون بده 100درصد میبرین بالا اون وقت 10 درصد میارین پایین میخواین گول مردم بزنید با این 10 درصد راهنمایی رانندگی ما میگه خودرو فرسوده نباید بیاد تو جاده و خیابون ولی متاسفانه یه خودرو مدل پایین قیمتش شده قیمت امروز بازار چه خبره یکی لا اقل جواب بده فکر کنم باید اون دنیا یه دونه ماشین بخرم هیشکه نیست که حقیقت باشه تو این مملکت متاسفم هم برای خودم که نمیتونم یه گاری بخرم م برای مسئولین که نمیتونن جلوی این دلالا را بگیرن درد دلم زیاده ولی همین گفتم

  • محمد محمد (29 اسفند 1397 ساعت 21:23)

    خجالتم خوب چیزیه ............هزار درصد گرون کردن...حالا ده درصد اومده پایین دارن جارشو میکشن....

  • علی علی (28 اسفند 1397 ساعت 22:56)

    چه طور تو ماه های قبل میگفتن دلار نیست، قطعه نیست، تحریمم، زیر فشاریم و .... ؟؟؟؟؟
    حالا که پراید شد ۵۰ میلیون یهو از آسمون قطعه اومد و تولید افزایش پیدا کرد؟؟؟؟
    وجدان همین ۱۰ درصد کاهش قیمت هم به خاطر کم شدن میل خرید مردم بوده وگرنه بازم گرون میشد.
    به خدا مردم، یک سال خودروی صفر نخرید، جای پراید و پژو و ... خودروی وارداتی سوار میشید.

  • A.P A.P (28 اسفند 1397 ساعت 21:44)

    رو که نیست سنگ پای قزوینه

  • ناشناس ناشناس (28 اسفند 1397 ساعت 15:37)

    برای خودرو وام میلیاردی میدن ولی برای ازدواج 30 تومن خداااااا

  • بینام بینام (28 اسفند 1397 ساعت 14:54)

    خودروسازان به اندازه دو سال قطعه وارد کردند ***************

  • ایندرا گاندی ایندرا گاندی (28 اسفند 1397 ساعت 10:22)

    برو ک* ** **** ****