1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با فیس‌لیفت کراس‌اوور پرچم‌دار چانگان CS95 + قیمت

آشنایی با فیس‌لیفت کراس‌اوور پرچم‌دار چانگان CS95 + قیمت

5 فروردین 1398
  • 1

پس از گذشت تنها دو سال و نیم از ورود چانگان CS95 به بازار چین، این کراس‌اوور فول سایز یک فیس‌لیفت و به‌روزرسانی کلی را تجربه کرده است. کراس‌اوور پرچم‌دار چانگان پیش‌ازاین به‌روزرسانی هرگز نتوانست نظر خریداران چینی را به خود جلب کند به‌گونه‌ای که فروش آن از زمان عرضه تاکنون چیزی در حدود تنها 28 هزار دستگاه بوده است. این در حالی است که CS95 قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد به‌گونه‌ای که قیمت پایهٔ آن از 159,800 یوآن معادل 23,800 دلار آغاز می‌گردد درحالی‌که به‌عنوان‌مثال قیمت فولکس‌واگن ترامونت (اطلس) در چین از 308,900 یوآن معادل 46 هزار دلار شروع می‌شود.

 1.jpg

اینکه چینی‌ها با وجود چنین قیمت وسوسه‌کننده‌ای، به CS95 روی خوش نشان ندادند شاید به خاطر طراحی خسته‌کنندهٔ آن هم در داخل و هم در خارج باشد. همچنین این کراس‌اوور چینی با وجود تجهیزات بسیار پیشرفته، چندان قابل‌توجه نیست و قطعاً نمی‌توان آن‌را به کراس‌اوورهای فول سایز برندهای مشهور حتی نزدیک دانست. به همین دلیل چانگان با انجام یک به‌روزرسانی و ارتقاء کلی، سعی دارد پرچم‌دار خود را از شکست نجات دهد. ظاهر CS95 جدید به لطف تلاش طراحان چانگان، مدرن‌تر و جذاب‌تر از نمونهٔ قبلی به نظر می‌رسد. دماغهٔ این ماشین که طبق زبان طراحی جدید چانگان شکل گرفته، با جلوپنجرهٔ جدید و بسیار بزرگی، کاملاً نسبت به قبل تغییر کرده اما فرم چراغ‌های جلو تقریباً دست‌نخورده باقیمانده است.

 3.jpg

در بخش عقبی CS95 مدل 2019 چراغ‌ها با نواری LED که در سرتاسر بدنه کشیده شده به هم متصل شده‌اند درحالی‌که سپر عقب هم تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده و چراغ‌های بومرنگ شکلی درون آن کار شده است. طی این فیس‌لیفت همچنین کیت مشکی‌رنگ بدنهٔ CS95 هم حذف شده و حالا سپرها، بخش پایینی بدنه و اطراف گلگیرها همگی همرنگ بدنه هستند. تیپ‌های بالایی این کراس‌اوور چینی نیز به‌صورت استاندارد به چراغ‌های تمام LED و رینگ‌های 19 اینچی جدیدی مجهز شده‌اند.

4.jpg
در این فیس‌لیفت، کابین CS95 نیز به‌طور کامل تغییر کرده و تقریباً هیچ شباهتی با نسخهٔ قبلی ندارد؛ بنابراین در اینجا شاهد داشبورد، غربیلک فرمان، کنسول مرکزی و رو دری‌های کاملاً جدیدی هستیم تا جایی که می‌توان گفت در کابین CS95 مدل 2019 همه‌چیز جدید است. در همین حال، چانگان پرچم‌دار خود را به یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی مجهز کرده و نمایشگر کوچک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قبلی نیز جای خود را به یک نمونهٔ بزرگ‌تر 12.3 اینچی داده است.

 5.jpg

ازجملهٔ تجهیزات این کراس‌اوور فول سایز چینی نیز می‌توان به تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای با واحد کنترل مجزا برای سرنشینان عقب، سقف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دید 360 درجۀ اطراف خودرو، صندلی‌های چرمی ناپا و نورپردازی داخلی LED با قابلیت تغییر رنگ اشاره کرد.

6.jpg
CS95 جدید در بخش فنی اما هیچ تغییری را تجربه نکرده و کاملاً مشابه قبل است؛ بنابراین زیر کاپوت این ماشین هنوز همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 233 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور قرار دارد که نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. CS95 در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک اختصاصی چانگان بنام NexTrac هم برای آن وجود دارد. قیمت چانگان CS95 جدید مدل 2019 از حدود 170 هزار یوآن معادل 25,300 دلار آغاز می‌شود و از سه‌ماههٔ دوم سال جاری در بازار چین عرضه خواهد شد.

6.jpg

7.jpg

10.jpg

8.jpg

9.jpg

منبع پدال


نظرات

  • جواد جواد (5 فروردین 1398 ساعت 15:06)

    باز یه عده پیدا میشن میگن چینی اشغاله با افتخار سوار ماشینهای فسیل ۲۰ سال پیش میشن و بهش میگن سلطان