1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مصاف آکورا NSX، مرسدس-ای‌ام‌جی E63 و ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

مصاف آکورا NSX، مرسدس-ای‌ام‌جی E63 و ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

15 فروردین 1398
  • 0

آیا یک سدان لوکس اسپرت می‌تواند سریع‌تر از یک سوپرکار باشد؟ این موضوع به چند فاکتور بستگی دارد اما سؤالی که پیش می‌آید این است که تکنولوژی بکار رفته در یک خودرو چقدر می‌تواند در این موضوع دخیل باشد؟

mercedes-amg-e63-s-honda-nsx-bmw-m5-competition-drag-race.jpg
در یک طرف شاهد دو نمونه از بهترین سدان های پرفورمنس ساخت آلمان یعنی مرسدس-ای ام جی E63 S و ب‌ام‌و M5 کامپتیشن هستیم و در طرف دیگر نیز هوندا/آکورا NSX قرار دارد. این مسابقه درگ توسط روری رید یکی از مجریان اسبق همکار تاپ گیر برگزار شده و او پشت فرمان سوپرکار هیبریدی ژاپنی‌ها نشسته است. او مطمئن است که NSX زودتر از دو خودروی دیگر به خط پایان خواهد رسید…

bmw-m5-amg-e63-honda-nsx.jpg
اما! NSX پیروز میدان نیست و از دو رقیب یاد شده شکست می‌خورد. هر سه خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تقریباً یکسانی دارند که برای MSX و M5 برابر با 3.3 ثانیه و برای E63 برابر با 3.4 ثانیه می‌باشد.
هوندا با وزن 1725 کیلویی خود سریع‌ترین خودروی این مسابقه بوده درحالی‌که ب‌ام‌و 140 کیلوگرم سنگین‌تر است. مرسدس هم با وزن 1880 کیلوگرمی سنگین‌ترین خودروی این درگ محسوب می‌شود.

bmw-m5-amg-e63-honda-nsx-2.jpg

حالا به قدرت و مشخصات فنی می‌رسیم. M5 از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو با قدرت 616 اسب بخار استفاده می‌کند درحالی‌که نیروگاه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی E63 S قدرت 603 اسبی را ارائه می‌کند. قلب آهنین 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربوی NSX با سه واحد الکتریکی همکاری می‌کند تا قدرت 573 اسب بخاری را به چرخ‌ها تحویل دهد.
خب حالا می‌دانیم که سوپرکار ژاپنی‌ها به رتبه سوم رسیده اما برنده‌ی بزرگ این درگ غیررسمی کیست؟ برای فهمیدن این موضوع به تماشای این ویدئوی هیجان‌انگیز می‌نشینیم.

منبع پدال


نظرات