1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. توقف تولید موقتی داج چلنجر و چارجر

توقف تولید موقتی داج چلنجر و چارجر

16 فروردین 1398
  • 0

دو کارخانه‌ی فیات-کرایسلر در کانادا به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد تا میزان تولید این کمپانی با تقاضای موجود در بازار هماهنگ شود. این خبر را یکی از سخنگویان فیات-کرایسلر اعلام کرده است.
تأسیسات مونتاژ ویندسور مسئول تولید داج گرند کاروان و کرایسلر پاسیفیکاست. این کارخانه تا به اینجای سال دو بار هم تعطیل شده بود. کارخانه ویندسور در ژانویه دو هفته تعطیل شده بود و در ماه فوریه نیز به دلیل نبود قطعه یک‌هفته‌ای را تعطیل شد.

این کارخانه معمولاً دارای سه شیفت کاری در شش روز هفته بوده و حدود 6 هزار نفر در آن مشغول بکار هستند. این کارخانه در زمان کار با ظرفیت کامل قادر است 1500 مینی ون را در یک روز بسازد. به نظر می‌رسد تولید این کارخانه از تقاضای بازار پیشی گرفته که البته جای تعجبی هم ندارد چراکه بازار به دنبال شاسی بلندها و کراس اوورها حرکت می‌کند.
اما چیزی که باعث تعجب می‌شود توقف تولید کارخانه‌ی برامپتون است چراکه به ساخت داج چارجر، چلنجر و کرایسلر 300 می‌پردازد. اگرچه این خودروها کاملاً محبوب هستند اما فروش آن‌ها حداقل در مقطع فعلی با کاهش روبرو شده است.
فروش کرایسلر 300 در ماه فوریه کاهش قابل‌توجه 32 درصدی داشته و البته فروش چلنجر نیز افت 28 درصدی را تجربه کرده است. حتی چارجر نیز با افت فروش 8 درصدی در این ماه روبرو شده است. با افزایش تعداد خودروهای موجود در نمایندگی‌ها، توقف تولید کارخانه یک حرکت صحیح برای تضمین موفقیت در آینده است.

2.jpg
با گرم شدن آب‌وهوا در ماه‌های آینده، فصل خرید خودرو می‌تواند افزایش یابد. این خبر برای محصولات اسپورتی همچون چلنجر خوب است چراکه تقریباً همیشه با افت فروش در فصل زمستان روبرو بوده است.

فیات-کرایسلر انتظار دارد تا پایان ماه آوریل روند تولید عادی خود را در پیش بگیرد.

منبع پدال


نظرات