1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خروج فورد از بازار خودروهای سواری روسیه

خروج فورد از بازار خودروهای سواری روسیه

فورد از روسیه رفت
16 فروردین 1398
  • 0

فورد آمریکا تصمیم گرفته به منظور بهبود سوددهی و تمرکز کامل روی بازار رو به رشد خودروهای تجاری اقدام به بازسازی اساسی جوینت ونچر خود در روسیه نماید.

انتظار می‌رود این حرکت در ماه‌های آینده نهایی شود و تا پایان ماه ژوئن فورد تولید تمامی محصولات سواری خود را متوقف نماید. به این ترتیب آمریکایی‌ها دو کارخانه مونتاژ خود در روسیه و همچنین تأسیسات تولید پیشرانه را نیز تعطیل خواهند نمود.

فورد در تأسیسات سنت پترزبورگ اقدام به تولید خودروهای فوکوس و موندئو می‌کند درحالی‌که در تأسیسات چلنی هم سوپرمینی فیستا و کراس اوور اکو اسپورت تولید می‌شود. فورد در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه‌ی 360 هزار دستگاهی در روسیه دارد.

2.jpg
رئیس فورد اروپا می‌گوید:

این حرکت نشان‌دهنده‌ی قدم مهم رو به جلویی است که باعث دست‌یابی به هدف بهبود سوددهی و تجارتی رقابتی‌تر می‌شود. ساختار جدیدفورد سولرز از استراتژی بازطراحی این خودروساز برای پیشگامی در بازار خودروهای تجاری و همچنین رشد تجارت در اروپا حمایت می‌کند.

به خاطر فشارهایی که در بازار خودروهای سواری روسیه وجود دارد و همچنین اقبال بیشتر به کلاس‌هایی با قیمت‌های ارزان‌تر، تأسیسات ساخت فورد سولرز با ظرفیت کمتری کار کرده و سوددهی کمتر از حد انتظاری دارند؛ اما در همین حال فروش فورد ترانزیت 2 تنی افزایش یافته و این خودرو پرفروش‌ترین خودروی تجاری خارجی روسیه نام گرفته و سهمی 15 درصدی از این بازار را دارد.


مدیرعامل سولرز نیز اظهار داشته است:

ما به دنبال گشایش فصل جدیدی در همکاری بلندمدت خود با فورد در روسیه هستیم. ما معتقدیم تصمیم اتخاذ شده برای تمرکز روی بازار خودروهای تجاری سبک روسیه منجر به عملکردی قوی‌تر خواهد شد و ما را قادر خواهد ساخت از رشد آتی شرکت در این کلاس سود ببریم.

متأسفانه این تصمیم به معنی کاهش قابل‌توجه تعداد کارکنان است که در قالب برنامه‌های تعدیل داوطلبانه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سولرز ادامه می‌دهد:

اگرچه تصمیم گرفته شده واقعاً سخت بوده اما برای اطمینان از سوددهی طولانی‌مدت حیاتی بوده است. فورد ترانزیت در کلاس خود بهترین عملکرد را داشته و پتانسیل زیادی برای رشد بیشتر در سال‌های پیش رو را نشان می‌دهد.

فورد سولرز همچنین تأیید کرده گارانتی و سرویس‌های تمامی محصولات کنونی و آتی فورد در روسیه را انجام خواهد داد.

جدای از بازسازی جوینت ونچر خود در روسیه، فورد همچنین به دنبال خاتمه تولید در تأسیسات فرانسه خود نیز بوده و احتمالاً تولید مدل‌های C-Max و گرند C-Max را در تأسیسات آلمان نیز به پایان خواهد رساند.

منبع پدال


نظرات