1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی کوروت موتور وسط تا سه ماه دیگر + عکس

معرفی کوروت موتور وسط تا سه ماه دیگر + عکس

1 اردیبهشت 1398
  • 0

پس از سال‌ها انتظار، انتشار تصاویر جاسوسی فراوان، شایعات گوناگون و گزارش‌های مختلف، به نظر می‌رسد سرانجام انتظارها برای معرفی رسمی نسل جدید شورلت کوروت رو به پایان است زیرا جنرال موتورز پس از عذاب دادن طرفداران، نهایتاً اعلام کرده است که کوروت C8 در تاریخ 18 جولای یعنی حدود سه ماه دیگر رسماً رونمایی خواهد شد. سازندهٔ آمریکایی فعلاً اطلاعاتی از سوپراسپرت جدید خود منتشر نکرده اما گفته است که کوروت C8 مدل 2020 ترکیبی از تک‌تک نسل‌های قبلی است اما درعین‌حال به‌تنهایی استاندارد جدیدی از عملکرد را وضع خواهد کرد.

 3.jpg

شورلت تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی از مشخصات فنی کوروت C8 منتشر نکرده اما میدانیم که همچنان ردپایی از نسل کنونی این ماشین در نسل آینده وجود خواهد داشت زیرا طبق گزارشات غیررسمی، نسخهٔ پایهٔ کوروت از همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 کنونی استفاده می‌کند که احتمالاً قدرت آن به چیزی در حدود 500 اسب بخار افزایش پیدا خواهد کرد. البته برخلاف نسل فعلی، این موتور در میانهٔ شاسی کوروت C8 نصب می‌شود. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. علاوه بر این، شایعاتی در رابطه با ساخت نسخه‌های عملکرد بالای کوروت C8 با قدرتی بین 900 تا 1000 اسب بخار و حتی استفاده از نیروی کمکی الکتریکی هم مطرح شده است.

2.jpg 

کوروت C8 در بیرون هم طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت که بخش عمدهٔ آن به خاطر تغییر ترکیب خودرو از موتور جلو به موتور وسط است. سوپراسپرت جدید شورلت در جلو کاپوت کوتاهی خواهد داشت زیرا نیازی به تعبیهٔ فضای پیشرانه در این قسمت وجود ندارد. در پروفیل جانبی خودرو نیز با وجود خط سقف شیب‌دار و ورودی‌های هوای تهاجمی، تغییرات بزرگی صورت گرفته است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ کوروت C8 نیز می‌توان به دماغهٔ زاویه‌دار با ورودی‌های هوای عضلانی، بال کوتاه عقب و چهار سر اگزوز. بااین‌حال برای اطلاع دقیق از ویژگی‌های ظاهری و مشخصات فنی شورلت کوروت موتور وسط باید سه ماه دیگر صبر کنیم.

 

منبع پدال


نظرات