1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی تخصصی به فولکس‌واگن گلف GTI TCR جدید + مشخصات

نگاهی تخصصی به فولکس‌واگن گلف GTI TCR جدید + مشخصات

1 اردیبهشت 1398
  • 0

فاصله‌ی زیادی تا معرفی نسل جدید فولکس‌واگن گلف نمانده است. هشتمین نسل این هاچبک خانوادگی از طراحی تکامل یافته و تکنولوژی هیبریدی ملایم سود خواهد برد.


اما پیش از معرفی نسل جدید گلف در سال جاری، مدیران بازاریابی فولکس‌واگن به دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش نسل فعلی بوده‌اند که حاصل کار معرفی گلف GTI TCR بوده است.

2.jpg
این خودرو که از مدلی مسابقه‌ای با همین نام الهام گرفته از نظر قدرت با نسخه‌ی تولید محدود GTI کلاب اسپورت S برابری کرده و خروجی 286 اسبی و گشتاور 380 نیوتون متری دارد.


به این ترتیب مدل TCR در جایگاهی بالاتر از نسخه‌ی GTI پرفورمنس با قدرت 242 اسب بخار قرار گرفته و 2320 پوند گران‌تر از است. البته که دلیل این گرانی لیست پرباری از تجهیزات می‌باشد. همان دیفرانسیل قفل شونده‌ی برادر ارزان‌تر در TCR هم وجود داشته اما رادیاتورهای کارای آن از نسخه‌ی پرچم‌دار گلف R گرفته شده‌اند. این خودرو همچنین از سیستم ترمز پرقدرت با دیسک‌های سوراخ‌دار و لنت‌های مخصوص سود می‌برد.

3.jpg
علاوه بر بهبودهای فنی، تمامی مدل‌ها دارای رینگ‌های 18 اینچی و کیت بدنه‌ی سفارشی با اسپلیتر جلوی جدید، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و اسپویلر سقف متفاوت می‌باشند. نتیجه‌ی این کار بی‌هیچ شکی تولید گیراترین نسخه‌ی گلف GTI است.

4.jpg
صفحه‌نمایش اطلاعات فعال و کاملاً دیجیتال فولکس‌واگن نیز در این نسخه حضور داشته و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به سیستم صوتی با 8 بلندگو و سیستم اطلاعات سرگرمی کامپوزیشن مدیا اشاره کرد. صندلی‌های پارچه‌ای هم خاص TCR بوده اما خوشبختانه برچسب‌های کناری را باید با پرداخت 555 پوند خریداری کرد. خودروی حاضر در تست همچنین از سقف پانورامیک 1000 پوندی و شیشه‌های عقب تیره‌ی 100 پوندی برخوردار است.

5.jpg
آخرین ویژگی متمایز این خودرو به پکیج TCR پرفورمنس مربوط می‌شود. این پکیج باعث حذف محدود کننده سرعت شده و رینگ‌های 19 اینچی را به خودرو اضافه کرده و همچنین ارتفاع گلف را 20 میلی‌متر پایین می‌آورد. دامپرهای تطبیقی با سه حالت متمایز از دیگر ویژگی پکیج یاد شده است.

6.jpg
نهایتاً به سواری TCR مجهز به این پکیج می‌رسیم که با رینگ‌های بزرگ‌تر سفت‌تر است. رینگ‌های بزرگ با لاستیک‌های پیرلی همراه هستند اما خب هنوز هم با یک گلف GTI طرف هستیم که توازنی مناسب بین پرفورمنس و استفاده‌ی روزمره ایجاد می‌کند. اگرچه گلف GTI TCR نمونه‌ای اسپورت و گیراست اما هنوز هم به اندازه‌ی هوندا سیویک تایپ R یا رنو اسپورت مگان تروفی تیز نیست.

 7.jpg

دیفرانسیل قفل شونده‌ی خودرو نیز به اندازه‌ی هیوندای i30 N گیرا نیست و از آنجایی که این خودرو تنها به‌صورت اتوماتیک عرضه می‌شود بنابراین آن لذت خاص خودروهای مجهز به گیربکس دستی را ندارد؛ اما خب بازهم باید گفت که گلف یک خودروی خانوادگی است که لذت سواری و کاربرد روزمره را درهم‌آمیخته است.

 8.jpg

اما سؤال این است: آیا گلف GTI TCR را به مدل R ترجیح می‌دهید؟ از نظر بسیاری از افراد پاسخ به این سؤال منفی است. گلف R هاچبکی خیال‌انگیز است که به‌صورت 5 درب عرضه شده و فضای کابین و بار مناسبی دارد؛ اما TCR کمی لذت‌بخش‌تر نشان می‌دهد. این خودرو چابک‌تر و مستقیم‌تر بوده و در جاده‌های پرپیچ‌وخم سرزنده نشان می‌دهد.

9.jpg
فرمان خودرو احساس خیلی زیادی ندارد اما با استفاده از حالت‌های رانندگی گوناگون می‌توان بر سنگینی آن افزود. پیشرانه نیز قوی‌تر از هر زمان دیگری بوده و صدای گیرایی تولید می‌کند. این خودرو در بحث شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت شش‌دهم ثانیه سریع‌تر از GTI پرفورمنس می‌باشد؛ اما خب از آنجایی که دیفرانسیل جلوست پس حدود یک ثانیه کندتر از گلف R عمل می‌کند.

10.jpg
در کل می‌توان TCR را به عنوان حد نهایی GTI در نظر گرفت. این خودرو به اندازه‌ی مدل‌های استاندارد جادار بوده و پر از تجهیزات گوناگون است. هاچبک TCR الهام گرفته از مدل‌های مسابقه‌ای، توازنی ایده آل برای بسیاری از خریداران هاچبک های اسپورت ایجاد می‌کند.

11.jpg
گلف TCR که سفت‌تر، سریع‌تر و تیزتر از GTI استاندارد می‌باشد هنوز هم به اندازه‌ی هوندا سیویک تایپ R یا رنو اسپورت مگان تروفی نیز نیست اما نمی‌توانید چشمتان را روی شخصیت درگیر کننده‌اش ببندید. این خودرو را باید به عنوان شام آخر نسل فعلی فولکس‌واگن گلف در نظر گرفت.

مشخصات فولکس‌واگن گلف GTI TCR 2.0 TSI 7spd DSG 5dr :

قیمت: 35305 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 286 اسب بخار/380 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع پدال


نظرات